Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE


Wpis dodał(a) Natalia Mucha
10 miesięcy temu, wyświetleń 196


Wpis został sprawdzony przez moderatora

To metoda, która polega na rozwijaniu ruchu świadomości własnego ciała i przestrzeni, dzielenie przestrzeni z innymi i nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu, a także rozwój sprawności ruchowej. Poprzez tego typu zajęcia następuje również rozwój sfery emocjonalnej – społecznej. Dzieci poznają swoje otoczenie i uczą się w nim czuć bezpiecznie i stabilnie. Pierwsze zajęcia koncentrują się na samym dziecku, następne odbywają się w parach, a kolejne w małych zespołach. Końcowe zajęcia to zajęcia z całą grupą (K. Cebula, M. Malecka, M. Marzec, J. Piotrowska, Kolorowe Karty, Przewodnik metodyczny, cz. 2, Wydawnictwo Mac S. A., Kielce 2023). Metoda ta posiada wiele kategorii ruchu. W niniejszym artykule opiszę ćwiczenia z kategorii kształtujących świadomość ciała i przestrzeni.

Do ćwiczeń kształtujących schemat ciała należy wymienić:

  1. Lustro – dzieci siedzą w parach naprzeciwko siebie. Na przemian robią do siebie różne miny i naśladują się nawzajem, wykonując polecenia, typu: zrób groźną/śmieszną minę, zrób wielkie oczy, dotknij językiem nosa/brody, zwiń język w trąbkę.
  2. Wystukiwanie rytmu – dzieci leżą na podłodze. Prowadzący wystukuje dowolny rytm wybraną przez siebie częścią ciała (np. klaszcze, uderza piętą o podłogę, pstryka palcami, uderza dłońmi o uda), natomiast pozostali go naśladują.

Do ćwiczeń świadomość przestrzeni należą takie ćwiczenia jak:

  1. Turlanie się – dzieci leżą na podłodze i swobodne turlają się w różnych kierunkach, a w następnej kolejności w kierunku wskazanym przez prowadzącego.
  2. Bączki lub wiatraczki – dzieci siedząc na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi odpychają się rękoma samodzielnie obracają się w miejscu wokół własnej osi (bączek). Zadanie to można też wykonać leżąc na brzuchu z nogami ugiętymi w kolanach albo w pozycji stojącej z ramionami rozłożonymi na boki (wiatraczki), (M. Bogdanowicz, D. Okrzesik, Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2006).

 

Bibliografia:

1. K. Cebula, M. Malecka, M. Marzec, J. Piotrowska, Kolorowe Karty, Przewodnik metodyczny, cz. 2, Wydawnictwo Mac S. A., Kielce 2023.

2. M. Bogdanowicz, D. Okrzesik, Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2006.


Zobacz wszystkie wpisy
od Natalia Mucha



Wyślij wiadomość
do Natalia Mucha

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Natalia Mucha

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź