Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla dziecka z autyzmem


Wpis dodał(a) Joanna Fuczek
6 miesięcy temu, wyświetleń 2177


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Obecnie coraz więcej dzieci z autyzmem uczęszcza do placówek ogólnodostępnych, korzystając z możliwości jakie daje edukacja włączająca. Z uwagi na fakt, że dzieci z autyzmem mają trudności w komunikowaniu się, nawiązywaniu kontaktu społecznego i adaptacji do zmian, niezbędne jest udzielenie tymże dzieciom wsparcia indywidualnego. Zajęcia rewalidacyjne są świetną okazją do tego, aby rozwijać mocne strony podopiecznego jaki i pracować nad jego potrzebami.  

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych dla dziecka z autyzmem

Data: 24.10.2023

Prowadząca: Joanna Fuczek

Temat: Nauka przez zabawę – rozwijanie wszechstronnego rozwoju dziecka z autyzmem

Czas trwania: 30 min.

Cele główne:

1. Aktywizowanie i wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka.

2. Rozwijanie możliwości sensorycznych dziecka.

Cele operacyjne:

1. Dziecko rozumie i potrafi wykonać zaplanowane zadania.

2. Dziecko potrafi działać sekwencyjnie poprzez działanie wg określonego wspólnie z dzieckiem planu aktywności.

Cele rewalidacyjne:

1. Usprawnianie motoryki dużej (w tym zapewnianie doznań sensorycznych- docisku)

Dziecko potrafi:

-. przechodzić przez tory przeszkód

-. chodzić po ścieżce sensorycznej

-. zawijać się w koc

-. turlać się po materacu

2. Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Dziecko potrafi:

-. wrzucać przedmioty do wyznaczonego pojemnika,

-. łapać piłkę lub balon

-. dmuchać i łapać piórka

3. Usprawnianie umiejętności manualnych.

-. dziecko nawleka klocki na drucik

4. Usprawnianie samoobsługi:

Dziecko potrafi:

-. poprosić o pomoc

-. zdjąć i założyć buty,

-. samodzielnie korzystać z łazienki,

-. samodzielnie dokładnie umyć ręce,

-. porządkować po sobie miejsce pracy i zabawy

5. Doskonalenie spostrzegawczości.

Dziecko potrafi:

-. dobrać takie same elementy,

-. rozpoznać kolory i posegregować według koloru

-. dopasowywać kształty do odpowiednich otworów

 

Metody pracy: słowne, praktycznego działania, elementy metody integracji sensorycznej, Plan Aktywności

Formy pracy: indywidualna

Środki dydaktyczne: beczka terapeutyczna, piłki, koc, krążki do ścieżki sensorycznej, balon, piórka, klocki i drucik do nawlekania, obrazki do Planu Aktywności, kasztany, liście, orzechy, filcowa układanka z kształtami, Magnetyczna gra (segregowanie kolorów)

Przebieg zajęć

1.Przygotowanie dziecka do pracy – zdjęcie obuwia, kurtki, czapki

(dziecko wykonuje te czynności samodzielnie).

2. Powitanie dziecka, stworzenie miłej i przyjaznej atmosfery

3. Rozłożenie sprzętu. Przechodzenie przez przeszkody, turlanie się po wałkach na brzuchu i (w miarę możliwości dziecka na plecach)

4. Zawijanie dziecka w koc – robienie „naleśnika” dociskanie i rozwijanie koca (w zależności od możliwości dziecka, zabawę można powtórzyć kilka razy)

5. Ustawienie beczki sensorycznej na materacu. Przygotowanie piłeczek. Wrzucanie piłeczek do beczki. Następnie wchodzenie do beczki, wyjmowanie piłeczek i wrzucanie ich do pudełka.  Siadanie na materacu, dmuchanie i łapanie piórek.

6. Turlanie się po materacu.

7. Ćwiczenia odczulające rąk i nóg (stymulacja zmysłu dotyku) – dotykanie dłońmi różnych faktur, chodzenie gołymi

stopami po torze zbudowanym z krążków o różnych fakturach.

8. Nawlekanie na drucik klocków z otworami.

9. Ćwiczenie wzrokowo-ruchowe polegające na dobieraniu elementów w pary (kasztany, liście, orzechy)

10. Ćwiczenie spostrzegawczości: dopasowywanie kształtów w odpowiednie otwory w układance filcowej

11. Ćwiczenia w rozpoznawaniu kolorów: gra z kolorowymi, magnesami.

12. Ubieranie kurtki, czapki i butów.

13. Zakończenie zajęć, porządkowanie miejsca pracy.

 

Oligofrenopedgog

Joanna Fuczek


Zobacz wszystkie wpisy
od Joanna Fuczek



Wyślij wiadomość
do Joanna Fuczek

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Joanna Fuczek

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Kupuj, zbieraj punkty, wymieniaj na nagrody! Sprawdź program Skarbonka