Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

"Moje zwierzątko" - zabawy dydaktyczne


Wpis dodał(a) Agnieszka Pilipowicz
11 miesięcy temu, wyświetleń 294


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Cel główny:

- rozwijanie zainteresowań zwierzętami domowymi,

- przejawianie życzliwości w stosunku do zwierząt.

 

Cele edukacyjne:

- utrwalenie nazw zwierząt domowych,

- doskonalenie syntezy i analizy sylabowej i fonemowej,

- rozwiązywanie zagadek,

- rozpoznawanie liter i odwzorowywanie z nich napisów,

- dopasowywanie części ciała zwierząt po polsku i angielsku,

- korzystanie z narzędzi cyfrowych,

- doskonalenie orientacji w przestrzeni,

- rozwijanie umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi,

- doskonalenie współpracy w parach.

Metody pracy:

- plan daltoński,
- czynne (zadań stawianych dziecku, kierowania aktywnością),

- słowne – zagadki,

- oglądowe – obserwacja.

 

 Formy:

- indywidualna,

- w parach,

- zbiorowa.

 

Pomoce dydaktyczne: treść zagadek o zwierzętach, ilustracje zwierząt domowych z podpisami, zestawy liter dla każdej pary, laptop, program wordwall, plakaty przygotowane przez dzieci w domu.

 Przebieg zajęć:

  1. „Zwierzęce powitanie” – zabawa na powitanie.
    N. mówi „Witamy się jak k-o-t-y (głoskuje), psy, papugi, króliki”. Dzieci naśladują wymienione przez N. zwierzęta i się witają ze sobą.
  2. „Co to za zwierzę?” – zagadki

Dzieci wysłuchują i rozwiązują zagadki. Kiedy poprawnie odpowiedzą, dzielą wyraz na sylaby i głoski i określają ich liczbę.

Ma ostre pazurki, doskonale słyszy

Chodzi cichuteńko, poluje na myszy. /kot/

 

 

Choć porusza się kicając i wygląda tak jak zając,

Ktoś go nazwał znacznie czulej,

Jakby był malutkim królem. /królik/

 

 

Mieszka w małym domku, pilnuje dużego.

Miły jest dla swoich, nie znosi obcego. /pies/

 

Już z samej nazwy znać skłonność jego,
lubi mieć w domu zapas wszystkiego.
Ty go częstujesz - a on bezkarnie
w policzkach robi sobie ... spiżarnię! /chomik/

 

Skrzydłem machnie kolorowym, zrzuci Ci kapelusz z głowy,
czasem siada na ramieniu, wszystkich woła po imieniu.
Wrzeszczy, że aż boli głowa i nie daje dojść do słowa.
Potem wraca do swej klatki, woła zza błyszczącej kratki:
gdzie mój obiad? Gdzie obsługa?
To ja wołam, kto? ... ! /papuga/

 

To puszyste zwierzątko
tak się zabawnie nazywa,
jakby jadło z koryta
i w morzu lubiło pływać. /świnka morska/

 

Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu

Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu /rybki/

 

  1. „Ułóż taki wyraz” – zabawa dydaktyczna w parach.

Dzieci dobierają się w pary. Każda dwójka losuje ilustrację zwierzęcia i odszukują na stoliku swoje zwierzę z podpisem i siadają przy nim. Każda para ma zestaw literek (więcej niż napis) i odwzorowują podpis. Na odwrocie właściwych liter jest symbol danego zwierzątka jako kontrole błędu. Po ułożeniu wyrazów pary przesiadają się i sprawdzają sobie zadanie nawzajem.

  1. „Zabawy psów z piłkami” – zabawa ruchowa z elementami czworakowania.

Każde dziecko dostaje piłkę i naśladuje psa bawiącego się piłką:

- bieganie na czworakach wokół piłki,

- popychanie piłki głową, poruszając się na czworakach,

- popychanie piłki raz jedną łapką, raz drugą.

 

  1. „Części ciała” – zabawa dydaktyczna w programie wordwall.

N. na laptopie uruchamia grę z dopasowaniem nazw części ciała w odpowiednie miejsca

 

  1. „Gdzie jest kotek?” – zabawa dydaktyczna z elementami ruchowymi.

Dzieci siedzą w rozsypce. Przed nimi stoi karton. N. wybiera do zabawy dwoje dzieci. Jedno z nich jest zwierzątkiem i wyjaśnia, że należy wraz z nim obchodzić karton dookoła, dopóki trwa wierszyk. Chodzi kotek dookoła póki Zosia nie zawoła…STOP! Druga osoba na koniec wyrecytowanej przez wszystkie przedszkolaki rymowanki woła stop! I mówi, gdzie należy umieścić zwierzątko (na kartonie, w kartonie, pod kartonem itd.). Dziecko – zwierzątko siada zgodnie z instrukcją drugiej osoby.

  1. „Moje ulubione/wymarzone zwierzątko” – prezentacja.

Chętne dzieci prezentują przygotowane przez siebie plakaty o swoim wymarzonym lub ulubionym zwierzątku, wypowiadając się pełnymi zdaniami w określonym schemacie:

Moje zwierzątko to…

Ma na imię…

Podsumowanie zajęć. Określenie co się najbardziej dzieciom podobało w zajęciach.

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Pilipowicz



Wyślij wiadomość
do Agnieszka Pilipowicz

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Agnieszka Pilipowicz

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się