![](http://blizejprzedszkola.pl/images/spolecznosc/bg-spolecznosc-xs.jpg)
Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
"Moje zwierzątko" - zabawy dydaktyczne
![](https://blizejprzedszkola.pl//upload/miniaturka/phpThumb.php?src=../../images/profil/pusty.png&w=60&h=60&zc=1&q=90&f=webp)
Wpis został sprawdzony przez moderatora
Cel główny:
- rozwijanie zainteresowań zwierzętami domowymi,
- przejawianie życzliwości w stosunku do zwierząt.
Cele edukacyjne:
- utrwalenie nazw zwierząt domowych,
- doskonalenie syntezy i analizy sylabowej i fonemowej,
- rozwiązywanie zagadek,
- rozpoznawanie liter i odwzorowywanie z nich napisów,
- dopasowywanie części ciała zwierząt po polsku i angielsku,
- korzystanie z narzędzi cyfrowych,
- doskonalenie orientacji w przestrzeni,
- rozwijanie umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi,
- doskonalenie współpracy w parach.
Metody pracy:
- plan daltoński,
- czynne (zadań stawianych dziecku, kierowania aktywnością),
- słowne – zagadki,
- oglądowe – obserwacja.
Formy:
- indywidualna,
- w parach,
- zbiorowa.
Pomoce dydaktyczne: treść zagadek o zwierzętach, ilustracje zwierząt domowych z podpisami, zestawy liter dla każdej pary, laptop, program wordwall, plakaty przygotowane przez dzieci w domu.
Przebieg zajęć:
- „Zwierzęce powitanie” – zabawa na powitanie.
N. mówi „Witamy się jak k-o-t-y (głoskuje), psy, papugi, króliki”. Dzieci naśladują wymienione przez N. zwierzęta i się witają ze sobą. - „Co to za zwierzę?” – zagadki
Dzieci wysłuchują i rozwiązują zagadki. Kiedy poprawnie odpowiedzą, dzielą wyraz na sylaby i głoski i określają ich liczbę.
Ma ostre pazurki, doskonale słyszy
Chodzi cichuteńko, poluje na myszy. /kot/
Choć porusza się kicając i wygląda tak jak zając,
Ktoś go nazwał znacznie czulej,
Jakby był malutkim królem. /królik/
Mieszka w małym domku, pilnuje dużego.
Miły jest dla swoich, nie znosi obcego. /pies/
Już z samej nazwy znać skłonność jego,
lubi mieć w domu zapas wszystkiego.
Ty go częstujesz - a on bezkarnie
w policzkach robi sobie ... spiżarnię! /chomik/
Skrzydłem machnie kolorowym, zrzuci Ci kapelusz z głowy,
czasem siada na ramieniu, wszystkich woła po imieniu.
Wrzeszczy, że aż boli głowa i nie daje dojść do słowa.
Potem wraca do swej klatki, woła zza błyszczącej kratki:
gdzie mój obiad? Gdzie obsługa?
To ja wołam, kto? ... ! /papuga/
To puszyste zwierzątko
tak się zabawnie nazywa,
jakby jadło z koryta
i w morzu lubiło pływać. /świnka morska/
Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu
Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu /rybki/
- „Ułóż taki wyraz” – zabawa dydaktyczna w parach.
Dzieci dobierają się w pary. Każda dwójka losuje ilustrację zwierzęcia i odszukują na stoliku swoje zwierzę z podpisem i siadają przy nim. Każda para ma zestaw literek (więcej niż napis) i odwzorowują podpis. Na odwrocie właściwych liter jest symbol danego zwierzątka jako kontrole błędu. Po ułożeniu wyrazów pary przesiadają się i sprawdzają sobie zadanie nawzajem.
- „Zabawy psów z piłkami” – zabawa ruchowa z elementami czworakowania.
Każde dziecko dostaje piłkę i naśladuje psa bawiącego się piłką:
- bieganie na czworakach wokół piłki,
- popychanie piłki głową, poruszając się na czworakach,
- popychanie piłki raz jedną łapką, raz drugą.
- „Części ciała” – zabawa dydaktyczna w programie wordwall.
N. na laptopie uruchamia grę z dopasowaniem nazw części ciała w odpowiednie miejsca
- „Gdzie jest kotek?” – zabawa dydaktyczna z elementami ruchowymi.
Dzieci siedzą w rozsypce. Przed nimi stoi karton. N. wybiera do zabawy dwoje dzieci. Jedno z nich jest zwierzątkiem i wyjaśnia, że należy wraz z nim obchodzić karton dookoła, dopóki trwa wierszyk. Chodzi kotek dookoła póki Zosia nie zawoła…STOP! Druga osoba na koniec wyrecytowanej przez wszystkie przedszkolaki rymowanki woła stop! I mówi, gdzie należy umieścić zwierzątko (na kartonie, w kartonie, pod kartonem itd.). Dziecko – zwierzątko siada zgodnie z instrukcją drugiej osoby.
- „Moje ulubione/wymarzone zwierzątko” – prezentacja.
Chętne dzieci prezentują przygotowane przez siebie plakaty o swoim wymarzonym lub ulubionym zwierzątku, wypowiadając się pełnymi zdaniami w określonym schemacie:
Moje zwierzątko to…
Ma na imię…
Podsumowanie zajęć. Określenie co się najbardziej dzieciom podobało w zajęciach.
Zobacz wszystkie wpisy
od Agnieszka Pilipowicz
Wyślij wiadomość
do Agnieszka Pilipowicz
Scenariusze zajęć
Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.
![](https://blizejprzedszkola.pl//upload/miniaturka/phpThumb.php?src=../../images/strona/abonament/abonament.png&zc=0&q=80&f=webp)
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl