Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Realizacja programu własnego.


Wpis dodał(a) Joanna Janiak
ponad 3 lat temu, wyświetleń 497


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Realizacja programu własnego:  Literatura dziecięca oraz muzyka klasyczna jako inspiracja działań twórczych z wykorzystaniem elementów Edukacji przez ruch (EPR) w grupie 5 – latków w Miejskim Przedszkolu nr 26 im. M. Mroza:

 

Dziecko najlepiej uczy się poprzez działanie i ruch, a nic tak naturalnie nie inspiruje do ruchu jak muzyka. Przewrotnie to również muzyka pozwala nam wyciszyć emocje i skupić uwagę. W ramach realizacji autorskiego programu, muzyka klasyczna towarzyszy Króliczkom podczas zajęć tanecznych i ruchowych, staje się inspiracją do działań plastycznych/ twórczych, tłem ćwiczeń manipulacyjnych i zabaw dydaktycznych. Co tydzień tematem przewodnim jest jeden utwór instrumentalny. Dzieci poznają też wybrane pojęcia związane z muzyką: określenia dynamiki (forte/piano) poznają elementy muzyki: tempo, dynamika, rytm, zapoznają się z zapisem nutowym w obrębie jednej gamy, poznają wartości rytmiczne, grupy i nazwy instrumentów, poznają tańce (Polonez, Walc, Oberek, Trojak) etc.

Pamiętamy o zasadach i etapach pracy z utworem:

  • słuchanie muzyki - nauczymy dzieci słuchać muzyki w ciszy, jest to zawsze pierwszy etap naszej pracy z utworem.
  • rozmawiamy z dzieckiem o utworze, pytamy o jego nastrój smutny/wesoły/groźny określmy tempo: wolny/szybki oraz dynamikę: cichy /głośny. Zachęcamy do opowiadania o swoich wyobrażeniach, sami dzielimy się własnymi.

Po tych etapach zaczyna się ciąg dalszy naszej przygody. Muzyka inspiruje nas do:

  • ruchu (tańca, improwizacji, gimnastyki, manipulowania przedmiotami w rytm i puls muzyki itp.)
  • śpiewu
  • gry na instrumentach lub tym co mamy pod ręką
  • działalności plastycznej

W ubiegłych tygodniach wsłuchaliśmy się w Sonatinę c-dur Op.20 nr 1 F.Kuhlaua, Poloneza As-dur Op.53 F.Chopina oraz Walc Amelii, Y.Tiersena

Słuchaliśmy w ciszy, rozmawialiśmy o utworach, poznaliśmy pojęcia: kompozytor, utwór, forte, piano, tempo; przyjrzeliśmy się bliżej fortepianowi, poznaliśmy trzy pierwsze dźwięki gamy c-dur, podstawowe kroki poloneza i walca, odzwierciedlaliśmy nastrój muzyki ruchem, tworzyliśmy do niej łącząc aktywność plastyczną z rytmicznym ruchem całego ciała.  Rysowaliśmy swoje wyobrażenia, Graliśmy na Bum Bum Rurkach wykorzystując zapis Korbo Edu Code Music. Nutki były również pomocne w utrwalaniu umiejętności przeliczania i porównywania: mniej/więcej/tyle samo. Poznaliśmy zapis symbolami =,<,>.

A to wszystko tylko część tego, czym zajmowaliśmy się w ostatnich dniach.

 

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Joanna Janiak



Wyślij wiadomość
do Joanna Janiak

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Joanna Janiak

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się