Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Scenariusz zajęć - Dary Froebla


Wpis dodał(a) Joanna Nosek
ponad 4 lat temu, wyświetleń 3579


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Scenariusz zajęć

Temat: Wiosenny krajobraz – zabawy matematyczne z wykorzystaniem Darów Froebla.

Grupa: 6-latki

Czas trwania: 30 minut


Cel ogólny:

  • wychwytywanie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich.

Cele szczegółowe:

  • układanie wiosennego krajobrazu,
  • układanie rytmów 4-elementowych,
  • poszerzanie wiedzy związanej z wiosną,
  • wyklaskiwanie rytmów,
  • tańczenie i pokazywanie tekstu piosenki,
  • rozwijanie kreatywności.

Metody pracy:

  • metoda froeblowska,
  • burza mózgów,
  • słowna,
  • praktycznego działania.

Formy pracy:

  • indywidualna,
  • zbiorowa.

Pomoce dydaktyczne:

  • Dary Froebla 1, 7, 9,
  • uśmiechnięte i smutne buźki,
  • białe kartki A4,
  • radio, płyta CD.
     

Przebieg zajęć:

1. Powitanka „Wędrujący uśmiech” - dzieci siedzą w kole, podają sobie w rytm muzyki żółtą piłeczkę z Daru Froebla 1 symbolizującą uśmiech. Na znak nauczyciela wyklaskują rytm do muzyki o dłonie/nogi/podłogę.

 

2. Burza mózgów – „Co kojarzy Ci się z wiosną?”

Dzieci podają swoje skojarzenia związane z wiosną.

 

3. Wiosenna gimnastyka „Do góry i na dół” – wspólne tańczenie i pokazywanie tekstu piosenki.

 

4. „Wiosenne rytmy” - układanie rytmów z użyciem Darów Froebla

• Dzieci otrzymują od nauczyciela kartkę papieru i układają na dywaniku rytm z Darów Froebla 7: koło-słońce, kwadrat – wiatr, trójkąt – deszcz,  półkole – śnieg.

• Układanie własnych rytmów.

 

5. Wiosenny krajobraz

Układanie z Darów Froebla 7 i 9 wiosennego krajobrazu.

 

6. Dary lubią porządek  – porządkowanie sali.

 

7. Ewaluacja zajęć – „Prawda – fałsz” – podsumowanie wiadomości poprzez odpowiadanie na zdania wypowiadane przez nauczyciela: tak (uśmiechnięta buźka) lub nie (smutna buźka).


Zobacz wszystkie wpisy
od Joanna Nosek



Wyślij wiadomość
do Joanna Nosek

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Joanna Nosek

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się