Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

PLAN ROZWOJU NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ ....


Wpis dodał(a) Anna Orzechowska
ponad 5 lat temu, wyświetleń 6517


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Miejskie Przedszkole w Białej Piskiej

ul. Moniuszki 7, 12-230 Biała Piska

 

 

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

 

 

mgr Anna Katarzyna Orzechowska

 

 

 

 

Biała Piska, wrzesień 2019

 

 

INFORMACJE WSTĘPNE

Imiona i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Anna Katarzyna Orzechowska

Nazwa i adres placówki: Miejskie Przedszkole w Białej Piskiej

                                        ul. Moniuszki 7,  12-230 Biała Piska

Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2019 r.

Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy

Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2022 r.

POSIADANE KWALIFIKACJE

  1. Studia magisterskie – pedagogika przedszkolna
  2. Studia podyplomowe – wczesne wspomaganie rozwoju
  3. Kurs kwalifikacyjny – oligofrenopedagogika

 

CEL GŁÓWNY

  • Wszechstronny rozwój zawodowy nauczyciela z uwzględnieniem specyfiki pracy w Miejskim Przedszkolu w Białej Piskiej oraz wymagań prawnych niezbędnych do uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

 

 

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym umiejętności stosowania technologii informacyjnej  i komunikacyjnej.
  2. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy przedszkola.
  3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy przedszkola, samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.
  4. Przeprowadzenie co najmniej 3 godzin zajęć otwartych dla nauczycieli oraz dokonanie ich ewaluacji, w obecności, w miarę możliwości, nauczyciela-doradcy metodycznego w zakresie tych zajęć lub nauczyciela-konsultanta lub przedstawiciela organu sprawującego nadzór pedagogiczny.

 

Plan rozwoju zawodowego będzie realizowany m.in. przy wsparciu dyrektora przedszkola oraz innych nauczycieli Miejskiego Przedszkola w Białej Piskiej. Dowodami realizacji działań będą sprawozdania nauczyciela, zaświadczenia ukończenia form doskonalenia zawodowego,  scenariusze przeprowadzonych zajęć edukacyjnych, miesięczne plany pracy nauczyciela,  zapisy w dziennikach, zapisy w protokołach rad pedagogicznych i posiedzeń zespołów, informacje zamieszczone na stronie internetowej przedszkola, publikacje na edukacyjnych stronach internetowych i serwisach społecznościowych, karty wycieczek i spacerów, zdjęcia, kronika przedszkolna regulaminy i protokoły konkursów, dyplomy, podziękowania, itp.

Plan rozwoju zawodowego może być modyfikowany za zgodą dyrektora przedszkola.

 

 

 

PLAN DZIAŁAŃ W OKRESIE STAŻU

na podstawie ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli  (Dz.U. 2018 poz. 1574 z późniejszymi zmianami).

 

 

  § 8 ust. 3 pkt. 1

UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ

 

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

1.

Poznanie procedury awansu zawodowego.

 

  • Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego.

 

  • Opracowanie planu rozwoju zawodowego.

 

  • Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach dotyczących awansu zawodowego.

 

  • Dołączenie do sieci współpracy i samokształcenia organizowanej przez MODN w Ełku.

 

Wrzesień 2019

 

Wrzesień 2019

 

Cały okres stażu

 

 

 

2.

 

Współpraca z dyrektorem przedszkola. Przeprowadzenie analizy własnej pracy oraz diagnozy potrzeb przedszkola.

 

  • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.

 

  • Opracowanie planu rozwoju zawodowego.

 

  • Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.

 

  • Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.

 

  • Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora.

 

  • Ewaluacja i samoocena prowadzonych zajęć.

 

Wrzesień 2019

 

Wrzesień 2019

 

Cały okres stażu

 

 

Maj 2022

 

Wg harmonogramu obserwacji

3.

Podnoszenie własnych kwalifikacji - samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia.

  • Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy). 

 

  • „TIK w projekcie w nauczaniu dzieci

z niepełnosprawnością intelektualną” – webinarium.

  •  „Plan preorientacji zawodowej w przedszkolu” – webinarium.

 

  • „Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów” – warsztaty warsztaty w CEN Łomża.
  • „Idzie jesień, idzie zima, czekaliśmy tylko na to, czyli wybrane elementy kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii „Edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej” -warsztaty w Centrum Szkoleniowym KLANZA Białystok.

 

  • „Rozwijanie kompetencji obywatelskich u najmłodszych uczniów” – warsztaty w CEN Łomża.

 

Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów bibliotek i portali internetowych.

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

Wrzesień 2019

 

 

 

 

 

Październik 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

Listopad 2019

 

 

 

 

 

 

4.

Uczestniczenie w pracach organów przedszkola. Czynny udział w tworzeniu dokumentacji przedszkola i wykonywanie czynności dodatkowych.

  • Systematyczne prowadzenie dziennika zajęć przedszkola, sporządzanie miesięcznych planów pracy dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawczej, opracowanie planu współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, współtworzenie Rocznego Planu Pracy Przedszkola.

 

  • Monitorowanie osiągnięć wychowanków poprzez systematyczne prowadzenie arkuszy obserwacji dziecka, diagnozy przedszkolnej, opracowywanie „Planu wspomagania rozwoju dzieci” sporządzanie i przekazywanie rodzicom kierunków do dalszej pracy z dziećmi oraz informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

 

  • Przygotowywanie imprez i uroczystości przedszkolnych:

Dzień Przedszkolaka

Dzień Marchewki

Dzień Pluszowego Misia

  •  

Bal Karnawałowy

Dzień Dziecka

 

  • Sporządzanie dokumentacji opisowej dzieci kierowanych do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.

 

 

  • Opracowanie i prowadzenie dokumentacji oraz zajęć wczesnego wspomagania rozwoju i rewalidacji.

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wg harmonogramu imprez i uroczystości

 

 

 

 

 

 

 

Cały okres stażu             (w razie konieczności)

 

 

 

Cały okres stażu

 

 

5.

Wzbogacanie metod i urozmaicanie form własnej pracy z dziećmi.

  • Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych m.in.: pedagogika zabawy, zabawy badawcze, eksperymenty, doświadczenia, obserwacje, bajkoterapia, muzykoterapia, metoda malowania dziesięcioma palcami, metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss, edukacja przez ruch Doroty Dziamskiej, metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherbone, dziecięca matematyka prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej, Metoda dobrego Startu Marty Bogdanowicz, metoda ruchowej ekspresji twórczej R.Labana, kinezjologia edukacyjna Paula Dennisona i inne. 

 

  • Dostosowywanie metod pracy do indywidualnych potrzeb dzieci (wspieranie i indywidualizowanie pracy dzieci zdolnych oraz mających trudności       w nauce).

 

  • Projektowanie i urządzenie w sali kącików tematycznych rozwijających zainteresowania dzieci (plastyczny, przyrodniczy, matematyczny, czytelniczy, muzyczny, konstrukcyjny, kuchenny, fryzjerski, lekarski, teatralny i inne).

 

  • Tworzenie własnego warsztatu pracy: materiały dydaktyczne, dekoracje sali, tablice demonstracyjne.

 

  • Uczestniczenie w konkursach przedszkolnych, występach, festiwalach, spektaklach, spartakiadach, akcjach. – rozwijanie zdolności muzycznych, plastycznych, recytatorskich i tanecznych dzieci. Kierowanie przygotowaniem wychowanków do uczestnictwa w konkursach.

 

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Współpraca z rodzicami           i środowiskiem rodzinnym.

  • Prowadzenie spotkań grupowych z rodzicami oraz rozmów indywidualnych i konsultacji.

 

  • Pedagogizacja rodziców. Udostępnianie literatury fachowej, wyszukiwanie artykułów, filmów, programów z zakresu problematyki wychowawczej, sugerowanie rodzicom konkretnych metod postępowania w trudnych sytuacjach.

 

  • Informowanie rodziców na bieżąco                                 o zamierzeniach dydaktyczno – wychowawo-opiekuńczych na tablicy ogłoszeń.

 

  • Angażowanie rodziców w przedsięwzięcia                  i uroczystości grupowe i przedszkolne, włączanie rodziców do współuczestnictwa w projektach, programach i akcjach realizowanych                            w przedszkolu.

 

  • „Piękna, polska, złota jesień” – wystawa prac plastyczno-technicznych, wykonanie przez rodziców i dzieci jesiennych dekoracji do przedszkola.

 

  • Organizowanie i umożliwienie rodzicom obserwacji zajęć oraz czynnego udziału                      w zajęciach dla dzieci.
  • „Nasz język ojczysty” – zaproszenie rodziców lub innych członków rodziny                 do czytania dziecięcej literatury polskiej.
  • Zajęcia otwarte dla rodziców

 

  • Organizacja imprez okolicznościowych dla rodziców, dziadków – przygotowywanie programów artystycznych i dekoracji.
  • Dzień Babci i Dziadka
  • Dzień Mamy i Taty

 

 

  • Organizowanie spotkań z rodzicami wykonującymi ciekawe. Spotkanie w przedszkolu lub w miejscu pracy rodzica.

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Październik 2019

 

 

 

 

Cały okres stażu

 

 

Zgodnie                                    z uzgodnieniami wg możliwości rodziców.

Grudzień 2019

 

Cały okres stażu

 

Styczeń

Maj

7.

Współpraca                                  ze środowiskiem lokalnym.

  • Organizowanie wycieczek do różnych instytucji            i miejsc np. Miejska Biblioteka, Urząd Pocztowy, Komisariat Policji, itp.

 

  • Zapraszanie do przedszkola osób wykonujących ciekawe zawody np. strażak, policjant, fryzjerka, żołnierz, leśnik, itp.

 

  • Współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą  i opiekuńczą, szczególnie                    z Powiatową Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Piszu.

 

 

  • Współpraca z MGOK w Białej Piskiej.

 

  • Współpraca z placówkami oświatowymi w gminie Biała Piska.

 

Cały okres stażu

8.

Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej.

  • Stosowanie technologii komputerowej do organizowania warsztatu pracy. Wykorzystanie programów graficznych i multimedialnych do opracowywania sprawozdań, tworzenia pomocy dydaktycznych.

 

  • Opracowywanie dokumentów, sprawozdań, planów miesięcznych, scenariuszy zajęć, zaproszeń, ogłoszeń, dyplomów, podziękowań przy użyciu komputera.

 

  • Wykorzystanie Internetu, jako źródła informacji. Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych.  Zgłaszanie udziału w szkoleniach, konkursach za pomocą Internetu.

 

  • Wykorzystanie technik komputerowych                                do opracowania dokumentacji związanej                               z awansem zawodowym. Opracowanie wszystkich niezbędnych materiałów związanych z awansem zawodowym nauczyciela z użyciem dostępnego oprogramowania komputerowego.

 

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

Publikacja artykułów               w Internecie. Współpraca                  w prowadzeniu strony Internetowej przedszkola.

 

  • Publikowanie na stronach internetowych planu rozwoju zawodowego, sprawozdania, scenariuszy zajęć,  konkursów.

 

  • Prowadzenie bloga grupowego na stronie internetowej przedszkola.

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

10.

Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w trakcie pracy.

  • Uzupełnianie i wzbogacanie własnego zestawu pomocy dydaktycznych (płyty CD I DVD, audiobooki, pendrive, projektor, laptop, smartfon,   i inne) - wykorzystywanie ich w pracy  z dziećmi).

 

  • Przygotowywanie prezentacji multimedialnych na zajęcia z dziećmi oraz zebrania z rodzicami.

 

  • Relacjonowanie ważnych wydarzeń przedszkolnych   za pomocą aparatu cyfrowego, obróbka zdjęć w programie komputerowym.

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

Współpraca z rodzicami, dyrektorem i nauczycielami za pomocą poczty e-mail                 i serwisów społecznościowych- edukacyjnych

  •  Komunikowanie się z rodzicami, wymiana informacji za pomocą strony przedszkolnej, poczty e-mail.

 

  • Wysyłanie ważnych informacji do innych nauczycieli za pomocą poczty elektronicznej, współpraca i kontakt z dyrektorem placówki za pomocą poczty e-mail (np. sprawozdania półroczne, plany pracy, ważne informacje na temat nowych przepisów prawa oświatowego, itp.).

 

  • Wykorzystanie serwisów edukacyjnych w celu wymiany poglądów i umiejętności związanych

z nauczaniem z innymi nauczycielami.

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 8 ust. 3 pkt. 2

UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI

 

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

1.

Opublikowanie w Internecie Planu rozwoju zawodowego oraz sprawozdania z jego realizacji.

  • Publikacja na portalu internetowym „Bliżej Przedszkola” zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego oraz sprawozdania

Październik 2019

Czerwiec 2022

 

 

 

2.

Opracowywane                                    i udostępnianie                          do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych, scenariuszy, zdjęć.

  • Umieszczanie na portalach edukacyjnych  scenariuszy zajęć i uroczystości.

 

  • Udostępnianie innym nauczycielkom                              w przedszkolu swojego warsztatu pracy – scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne.

 

Cały okres stażu

 

 

 

3.

Prowadzenie szkoleń                          w ramach WDN.

  • Opracowanie i wygłoszenie referatu szkoleniowego dla nauczycieli na Radzie Pedagogicznej.

 

Cały okres stażu

 

 

4.

Prowadzenie                      zajęć otwartych dla początkujących nauczycieli, studentów.

  • Prezentowanie innowacyjnych metod pracy            z dziećmi.
  • Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami.

 

  • Współprowadzenie uroczystości, imprez, zajęć, wycieczek.

Cały okres stażu

 

5.

Dzielenie się wiedzą                           i umiejętnościami z innymi nauczycielami.

  • Wspólne rozwiązywanie problemów (podejmowanie decyzji, wymiana doświadczeń, opracowywanie dokumentów).

 

  • Udostępnianie swoich opracowań, materiałów ze szkoleń.

 

  • Wymiana literaturą fachową oraz wnioskami z jej lektury.

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

§ 8 ust. 3 pkt. 3

POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH

 

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

1.

Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci.

  • Rozpoznawanie indywidualnych możliwości                     i potrzeb dzieci (obserwacja pedagogiczna, diagnoza przedszkolna).

 

  • Rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami.

 

  • Organizowanie zajęć z uwzględnieniem zainteresowań dzieci (tworzenie warunków             i sytuacji edukacyjnych wpływających na ich wszechstronny rozwój).

 

  • Stosowanie różnorodnych aktywnych metod           i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych.

Cały okres stażu

2.

Praca z dziećmi                                    z trudnościami dydaktycznymi.                     

  • Prowadzenie zajęć wyrównawczych, dodatkowych ćwiczeń z dzieckiem (indywidualnie lub w małej grupie).

 

  • Dostosowanie metod, form, pomocy dydaktycznych, czasu pracy, treści                                i organizacji nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dziecka.

 

  • Współpraca z rodzicami dzieci mających trudności dydaktyczne (wymiana spostrzeżeń, wspólne szukanie rozwiązań).

 

  • Prowadzenie indywidualnych zajęć wczesnego wspomagania rozwoju w przedszkolu z dziećmi posiadającymi opinię publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.

 

  • Prowadzenie indywidualnych zajęć rewalidacyjnych z dziećmi posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez publicznąą poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

 

Cały okres stażu

 

 

3.

Praca z dzieckiem zdolnym.

  • Przygotowywanie dzieci do różnorodnych konkursów, występów.
  •  „Przegląd poezji patriotycznej” – przygotowanie dziecka do występu recytatorskiego.
  • „Wiosna budzi talenty” – organizacja konkursu wewnątrz przedszkolnego.

 

  • Prowadzenie dodatkowych zajęć, indywidualnych ćwiczeń z dzieckiem w celu rozwijania jego zdolności oraz przygotowanie dodatkowych zadań w celu podniesienia atrakcyjności procesu dydaktycznego.

 

  • Angażowanie dzieci do różnych dodatkowych działań (zastosowanie inteligencji, potencjału, talentu dziecka podczas pełnienia różnych funkcji w grupie przedszkolnej).

 

Cały okres stażu

 

Listopad 2019

 

 

Marzec 2019

 

4.

Organizowanie wycieczek pieszych, wyjazdów autobusowych i spotkań edukacyjnych                                          w przedszkolu.

  • Organizowanie pieszych wycieczek po najbliższej okolicy - zapoznanie dzieci                        z lokalnym środowiskiem (park, ogród, zakłady pracy, urzędy, miejsca pamięci narodowej, itp.)

 

  • Organizowanie wyjazdów do kina, teatru oraz wycieczek edukacyjno – krajoznawczych.

 

  • Organizowanie spotkań edukacyjnych z osobami wykonującymi ciekawe zawody, z osobami (firmami) prowadzącymi interesujące warsztaty dla dzieci.

 

Cały okres stażu

5.

Promowanie przedszkola        w środowisku lokalnym.

  • Zamieszczanie informacji dotyczących działalności przedszkola w prasie lokalnej, serwisach społecznościowych, internetowych stronach związanych z edukacją przedszkolną oraz na stronie internetowej przedszkola.

 

  • Organizacja konkursów o zasięgu przedszkolnym, gminnym, ogólnopolskim, przeprowadzanych w placówce. 

 

  • „Zabawy z origami – podwodny świat” – gminny konkurs plastyczno-matematyczny.
  • „Wiersz o mamie” – gminny konkurs recytatorski IV edycja

 

  • Współpraca z organizacjami i instytucjami oraz innymi podmiotami działającymi na rzecz dziecka w środowisku lokalnym (organizacja zajęć pokazowych dla dzieci).

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maj 2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 8 ust. 3 pkt. 4a

OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI LUB INNYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI               NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

 

Lp.

Działania  i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

1.

Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań.

  • „Eko Patrioci” - opracowanie i wdrożenie własnego projektu edukacyjnego                              z zakresu zajęć ekologiczo-patriotycznych. Dokonanie ewaluacji projektu.

 

  • Opracowanie i realizacja Indywidualnych Programów Wczesnego Wspomagania Rozwoju oraz Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego. Dokonywanie oceny efektywności podejmowanych działań. Modyfikowanie programów.

 

  • „Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody” – współkoordynowanie ogólnopolskiego projektu przyrodniczo-matematycznego.

 

  • „Sprytne ręce” – współopracowanie                       i realizacja projektu własnego z zakresu edukacji plastyczno-technicznej.

 

  • „Klub gier planszowych” – koordynowanie ogólnopolskiego projektu.

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

§ 8 ust. 3 pkt. 4b

WYKONYWANIE ZADAŃ OPIEKUNA STAŻU, OPIEKUNA PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH, NAUCZYCIELA – DORADCY METODYCZNEGO, PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU NAUCZYCIELI, KOORDYNATORA WOLONTARIATU, KOORDYNATORA PROJEKTU

 

Lp.

Działania i zadania nauczyciela

Formy realizacji

Termin realizacji

1.

Pełnienie funkcji opiekuna  stażu.

  • Współpraca z nauczycielem odbywającym staż, pomoc                                w opracowaniu projektu planu rozwoju zawodowego.

 

  • Dzielenie się z nauczycielem odbywającym staż swoją wiedzą                      i doświadczeniem, w szczególności omawianie z nauczycielem zajęć prowadzonych przez siebie oraz przez nauczyciela.

 

  • Inspirowanie i zachęcanie nauczyciela odbywającego staż do podejmowania wyzwań zawodowych.
  • Doskonalenie wiedzy i umiejętności                      w zakresie niezbędnym do pełnienia roli opiekuna stażu.
  • „Rola i zadania opiekuna stażu w świetle znowelizowanego prawa oświatowego” – szkolenie                           w MODN w Ełku

 

  • Sporządzenie opinii o dorobku zawodowym nauczyciela za okres stażu, ze szczególnym uwzględnieniem obserwowanych zajęć prowadzonych przez nauczyciela oraz stopnia zaangażowania w realizację wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego.

 

 

Cały okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wrzesień 2019

 

 

2.

Pełnienie funkcji opiekuna praktyk  pedagogicznych.

 

  • Dzielenie się z praktykantem swoją wiedzą i doświadczeniem, poprzez umożliwienie obserwacji zajęć wraz z ich omówieniem. 
  • Sporządzenie niezbędnych dokumentów.

 

Zgodnie z przydziałem Dyrektora

3.

Włączenie się do różnego rodzaju działań                                o charakterze charytatywnym                                   i wolontariatu.

  • „Każdy znaczek wspiera misję” – zbiórka znaczków.

 

  • „Wkręć się w pomaganie” – zbiórka plastikowych nakrętek wsparcie osób potrzebujących oraz zachęcanie                             do recyklingu .

 

  • „Bohater on” – wykonanie i wysłanie kartek do powstańców warszawskich.

 

  • „Marzycielska Poczta” – wykonanie                          i wysłanie świątecznych kartek dla ciężko chorych dzieci.

 

  • „Świąteczna zbiórka żywności” – wsparcie podopiecznych Stowarzyszenia Betel.

 

  • „Kolorowe kredki” – zbiórka zużytych kredek w celach recyklingowych.

 

  • „Stare klucze dla „BUDZIKA” – zbieranie złomu, wsparcie fundacji „Akogo?”, która pomaga dzieciom pogrążonym w śpiączce.

 

Cały okres stażu

 

4.

Praca w zespole nauczycieli.

  • Aktywny udział w spotkaniach zespołu nauczycieli, wymiana doświadczeń.

 

  • Realizacja przydzielonych zadań.

 

  • Współtworzenie wymaganej dokumentacji.

 

  • Przekazywanie wiadomości, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów.

 

Cały okres stażu

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Anna Orzechowska



Wyślij wiadomość
do Anna Orzechowska

Nagrody dla dzieci nowość

Szukasz drobnych prezentów, które mogłyby być nagrodami dla dzieci w przedszkolnym konkursie? Zajrzyj do naszego sklepu – w zestawach kupujesz, niższą cenę zyskujesz!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 

Komentarze

Wyślij wiadomość do Anna Orzechowska

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź