Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

"NIEPODLEGŁA OD 100 LAT" - SCENARIUSZ


Wpis dodał(a) Anna Piotrowska
ponad 5 lat temu, wyświetleń 873


Wpis został sprawdzony przez moderatora

SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI NARODOWEGO ŚWIĘTA DNIA NIEPODLEGŁOŚCI połączony z biciem rekordu w śpiewaniu hymnu 09.11.2018 r. godz. 11.11 W PRZEDSZKOLU nr 13

 

Zadania i cele związane z realizacją uroczystości:

DZIECKO:

  • wykaże się znajomością symboli narodowych
  • będzie śpiewać hymny: państwowy i przedszkolny z zachowaniem właściwej postawy
  • pokaże, że rozumie znaczenie obchodów Święta Niepodległości, powagę swojego występu
  • rozwinie poczucie przynależności narodowej
  • skupi się na poprawnym odegraniu swojej roli

 

NAUCZYCIELKI:

  • dobór strojów i akcesoriów przy udziale rodziców
  • dobór muzyki
  • wykonanie dekoracji
  • przygotowanie i motywowanie dzieci do odegrania swoich ról z jednoczesnym wykazaniem rozumienia przedstawianych treści
  • przygotowanie tekstów hymnu

 

PRZEBIEG:

 

  1. Przywitanie zebranych gości przez DYREKTORA placowki, prośba o powstanie i przyjęcie postawy. Każde dziecko ma na piersi kokardę narodowa. Na komendę „baczność” zostaje wprowadzona flaga państwowa przez „grupowy poczet flagowy” (trójka dzieci ubrana w stroje galowe, szarfy biało czerwone i białe rękawiczki) przy akompaniamencie marszowym werblistek.
  2. Przywitanie gości przez członków pocztu flagowego:    

Witamy wszystkich gości.
Dzisiaj święto Polski - Dzień Niepodległości.

Do hymnu: Wszyscy powstają, przyjmują postawę zasadniczą (BACZNOŚĆ) i śpiewają hymn państwowy. Bicie rekordu godz. 11.11

 

3. Recytacja wiersza przez nauczycielki

       „Co to jest Polska”

Co to jest Polska? - spytał Jaś w przedszkolu

- Polska to wieś i las i zboże w polu i szosa, która pędzi autobus i samolot, co leci wysoko nad Tobą.

- Polska to miasto, strumień i rzeka i komin fabryczny co dymi z daleka, a nawet obłoki co pod niebem mkną.

- Polska to także twój rodzinny dom.

A przedszkole, a szkoła?

- Tak i przedszkole i szkoła i róże w ogrodzie i książka na stole.

 

4. Zaśpiewanie piosenki przez wszystkie dzieci „Rodzinny kraj”

Wprowadzenie do inscenizacji – Kacper

 

Cofnijmy się w czasie.

Przypomnijmy sobie

jak to wszystko było,             

co się wydarzyło.

Ponad sto lat temu

Trzy państwa się zebrały,

I kraj nasz pomiędzy siebie

Podzieliły cały.

 

Inscenizacja muzyczno ruchowa. Wykorzystane utwory mogę załączyć dla zainteresowanych. Przypadkowo dopasowana muzyka z Internetu.

Iga jest ucharakteryzowana na  „POLSKĘ”: „sukienka” na wzór flagi państwowej /dwie „flagi” zszyte białymi częściami z pozostawionym otworem na głowę/, na głowie – korona, na szyi zawieszony napis – POLSKA.

ZABORCY (trzech chłopców) przebrani na czarno (getry i koszulki) oraz ŻOŁNIERZ.

Przy odpowiednio dobranej muzyce (z elem. grozy) ZABORCY” dokonują „rozbioru POLSKI” ściągając z niej kolejno: koronę, napis i flagę i obwiązują ją sznurem (Polska w niewoli) opuszczają scenę ze skrępowaną „Polską”/dziewczynką/.

 

  1. Na scenę wchodzi Agata i śpiewa „Rotę”
  2. Wspólne zapytanie nauczycielki: Żołnierzu, o co się biłeś?
  3. Recytacja wiersza przez ŻOŁNIERZA - Bartek

      ….  o ziemię polską się biłem.

Walczyłem za nasze lasy, góry

za barwne kwiaty na naszej łące,

za złote pola zbożem szumiące,                               

za rzekę Wisłę, za polskie morze,

za naszą ziemię piękną i żyzną,

za ukochaną moją Ojczyznę.

 

Wejście na scenę (przy stosownej muzyce) „skruszonych Zaborców”, którzy mówią:

       11 Listopada roku 1918 nastąpił koniec zaboru obcego. Żołnierze zakładają jej korone i reszte przedmiotów. Polska tańczy i siada na tronie

 

  1. Wejście na scenę (przy muzyce) „wesołej Polski”. Odbiera „Zaborcom” swoje symbole i zakłada je ponownie.
  2. Recytacja wiersza przez wszystkie dzieci  „Jesteśmy Polakami”
  3. Maluszki zatańczą poleczke.
  4. Recytacja wiersza przez całą grupę:

     Czcimy pamięć tamtych dni

pokłon żołnierzom składamy

i w hołdzie wolności

Hymn Polski śpiewamy.

 

"Moja mała ojczyzna" - Joanna Białobrzeska. Recytacja przez Nikodema i Zuzię.

Jest na mapie mała kropka,
ja tu mieszkam, tu mnie spotkasz.
Jakie ciekawie i wesoło
w moim świecie naokoło.

 

Na podwórku trzy kałuże,
położyły się przy murze,
trzepak bardzo dziś kaprysi -
duży dywan na nim wisi.

 

Słońce z cieniem gra tu w berka,
pan kominiarz z dachu zerka,
teraz chyba każdy przyzna,
że jest piękna ma Ojczyzna!

 

 „Nie ma jak dom” – wspólne śpiewanie – 3 dzieci, które śpiewają zwrotki, a refren wszyscy

Wejście 9 dzieci w rytmie marszu. Recytacja zaplanowanych roli.

 

Podziękowanie dzieciom za ich wysiłek włożony w przygotowanie i realizację przedstawienia.

Opuszczenie sali przez dzieci.

Opracowanie:

Anna Piotrowska

 


Zobacz wszystkie wpisy
od Anna Piotrowska



Wyślij wiadomość
do Anna Piotrowska

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Anna Piotrowska

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się