Społeczność
Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.
"NIEPODLEGŁA OD 100 LAT" - SCENARIUSZ
Wpis został sprawdzony przez moderatora
SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI NARODOWEGO ŚWIĘTA DNIA NIEPODLEGŁOŚCI połączony z biciem rekordu w śpiewaniu hymnu 09.11.2018 r. godz. 11.11 W PRZEDSZKOLU nr 13
Zadania i cele związane z realizacją uroczystości:
DZIECKO:
- wykaże się znajomością symboli narodowych
- będzie śpiewać hymny: państwowy i przedszkolny z zachowaniem właściwej postawy
- pokaże, że rozumie znaczenie obchodów Święta Niepodległości, powagę swojego występu
- rozwinie poczucie przynależności narodowej
- skupi się na poprawnym odegraniu swojej roli
NAUCZYCIELKI:
- dobór strojów i akcesoriów przy udziale rodziców
- dobór muzyki
- wykonanie dekoracji
- przygotowanie i motywowanie dzieci do odegrania swoich ról z jednoczesnym wykazaniem rozumienia przedstawianych treści
- przygotowanie tekstów hymnu
PRZEBIEG:
- Przywitanie zebranych gości przez DYREKTORA placowki, prośba o powstanie i przyjęcie postawy. Każde dziecko ma na piersi kokardę narodowa. Na komendę „baczność” zostaje wprowadzona flaga państwowa przez „grupowy poczet flagowy” (trójka dzieci ubrana w stroje galowe, szarfy biało czerwone i białe rękawiczki) przy akompaniamencie marszowym werblistek.
- Przywitanie gości przez członków pocztu flagowego:
Witamy wszystkich gości.
Dzisiaj święto Polski - Dzień Niepodległości.
Do hymnu: Wszyscy powstają, przyjmują postawę zasadniczą (BACZNOŚĆ) i śpiewają hymn państwowy. Bicie rekordu godz. 11.11
3. Recytacja wiersza przez nauczycielki
„Co to jest Polska”
Co to jest Polska? - spytał Jaś w przedszkolu
- Polska to wieś i las i zboże w polu i szosa, która pędzi autobus i samolot, co leci wysoko nad Tobą.
- Polska to miasto, strumień i rzeka i komin fabryczny co dymi z daleka, a nawet obłoki co pod niebem mkną.
- Polska to także twój rodzinny dom.
A przedszkole, a szkoła?
- Tak i przedszkole i szkoła i róże w ogrodzie i książka na stole.
4. Zaśpiewanie piosenki przez wszystkie dzieci „Rodzinny kraj”
Wprowadzenie do inscenizacji – Kacper
Cofnijmy się w czasie.
Przypomnijmy sobie
jak to wszystko było,
co się wydarzyło.
Ponad sto lat temu
Trzy państwa się zebrały,
I kraj nasz pomiędzy siebie
Podzieliły cały.
Inscenizacja muzyczno ruchowa. Wykorzystane utwory mogę załączyć dla zainteresowanych. Przypadkowo dopasowana muzyka z Internetu.
Iga jest ucharakteryzowana na „POLSKĘ”: „sukienka” na wzór flagi państwowej /dwie „flagi” zszyte białymi częściami z pozostawionym otworem na głowę/, na głowie – korona, na szyi zawieszony napis – POLSKA.
ZABORCY (trzech chłopców) przebrani na czarno (getry i koszulki) oraz ŻOŁNIERZ.
Przy odpowiednio dobranej muzyce (z elem. grozy) „ZABORCY” dokonują „rozbioru POLSKI” ściągając z niej kolejno: koronę, napis i flagę i obwiązują ją sznurem (Polska w niewoli) opuszczają scenę ze skrępowaną „Polską”/dziewczynką/.
- Na scenę wchodzi Agata i śpiewa „Rotę”
- Wspólne zapytanie nauczycielki: Żołnierzu, o co się biłeś?
- Recytacja wiersza przez ŻOŁNIERZA - Bartek
…. o ziemię polską się biłem.
Walczyłem za nasze lasy, góry
za barwne kwiaty na naszej łące,
za złote pola zbożem szumiące,
za rzekę Wisłę, za polskie morze,
za naszą ziemię piękną i żyzną,
za ukochaną moją Ojczyznę.
Wejście na scenę (przy stosownej muzyce) „skruszonych Zaborców”, którzy mówią:
11 Listopada roku 1918 nastąpił koniec zaboru obcego. Żołnierze zakładają jej korone i reszte przedmiotów. Polska tańczy i siada na tronie
- Wejście na scenę (przy muzyce) „wesołej Polski”. Odbiera „Zaborcom” swoje symbole i zakłada je ponownie.
- Recytacja wiersza przez wszystkie dzieci „Jesteśmy Polakami”
- Maluszki zatańczą poleczke.
- Recytacja wiersza przez całą grupę:
Czcimy pamięć tamtych dni
pokłon żołnierzom składamy
i w hołdzie wolności
Hymn Polski śpiewamy.
"Moja mała ojczyzna" - Joanna Białobrzeska. Recytacja przez Nikodema i Zuzię.
Jest na mapie mała kropka,
ja tu mieszkam, tu mnie spotkasz.
Jakie ciekawie i wesoło
w moim świecie naokoło.
Na podwórku trzy kałuże,
położyły się przy murze,
trzepak bardzo dziś kaprysi -
duży dywan na nim wisi.
Słońce z cieniem gra tu w berka,
pan kominiarz z dachu zerka,
teraz chyba każdy przyzna,
że jest piękna ma Ojczyzna!
„Nie ma jak dom” – wspólne śpiewanie – 3 dzieci, które śpiewają zwrotki, a refren wszyscy
Wejście 9 dzieci w rytmie marszu. Recytacja zaplanowanych roli.
Podziękowanie dzieciom za ich wysiłek włożony w przygotowanie i realizację przedstawienia.
Opuszczenie sali przez dzieci.
Opracowanie:
Anna Piotrowska
Zobacz wszystkie wpisy
od Anna Piotrowska
Wyślij wiadomość
do Anna Piotrowska
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl