Wiosenna wycieczka – zabawy dla przedszkolaków
Beata Bielska
Marzec 2013
Stymulatorem wzbudzania ciekawości jest niewątpliwie kontakt z przyrodą i otaczającym środowiskiem. Z pewnością dużej ilości informacji dostarczają zabawy i gry terenowe, krótkie wyjścia oraz wycieczki. Dlatego warto wykorzystywać naturalną potrzebę ruchu i ciekawości u najmłodszych, aranżując zajęc... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 5
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Stymulatorem wzbudzania ciekawości jest niewątpliwie kontakt z przyrodą i otaczającym środowiskiem. Z pewnością dużej ilości informacji dostarczają zabawy i gry terenowe, krótkie wyjścia oraz wycieczki. Dlatego warto wykorzystywać naturalną potrzebę ruchu i ciekawości u najmłodszych, aranżując zajęc... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
- zdjęcia o tematyce związanej z wiosną - do pobrania TU;
- kalendarz pogody - TU;
- rysunki do przekształcania – TU;
- ilustracje do opowiadania z obrazków - TU;
- prezentacja multimedialna do zabawy „Zbiorniki wodne w naszej okolicy”- TU.
Na treść artykułu składają się m.in. dwa scenariusze zajęć „Wiosenna kraina” oraz „Wiosenna bajka”. Ich cele operacyjne to – dziecko:
- potrafi współdziałać w grupie podczas zabawy z rówieśnikami;
- wypowiada się swobodnie na podany temat;
- rytmicznie porusza się przy muzyce;
- potrafi skoncentrować się na wskazanym problemie;
- rozwija zainteresowania otaczającą przyrodą.
- rozwija zainteresowania małą formą teatralną;
- chętnie współpracuje w grupie;
- aktywnie słucha muzyki i tworzy własne melodie;
- wypowiada się wielozdaniowo.
Ponadto zawarto w nim liczne propozycje zabaw: z bajką relaksacyjną, z zakresu prowadzenia obserwacji przyrody, pogody i wody, a także inne, twórcze pomysły. Gdy do nich sięgniesz - wiosną w Twoim przedszkolu będzie inspirująco i ciekawie!
Stymulatorem wzbudzania ciekawości jest niewątpliwie kontakt z przyrodą i otaczającym środowiskiem. Z pewnością dużej ilości informacji dostarczają zabawy i gry terenowe, krótkie wyjścia oraz wycieczki. Dlatego warto wykorzystywać naturalną potrzebę ruchu i ciekawości u najmłodszych, aranżując zajęcia właśnie w ten sposób. Dziecko już od pierwszych lat swojego życia przejawia postawę eksploracyjną. Stymulacja ze strony opiekunów sprzyja i ułatwia zbliżenie się do środowiska. Właśnie w przedszkolu istnieje wiele możliwości poznawania przyrody, rozwijania postaw ekologicznych i tym samym wszechstronnego kształcenia. Nie bez znaczenia pozostają odpowiednio dobrane metody i środki dydaktyczne. Gry edukacyjne, obserwacja czy burza mózgów to metody, z którymi najlepiej współgrają takie pomoce, jak: sprzęt optyczny, narzędzia pomiarowe, naturalne okazy roślin, filmy i kolorowe zdjęcia. Ciekawą inicjatywą jest także współpraca z instytucjami wspierającymi proces dydaktyczno-wychowawczy. W czasie wycieczek dzieci mogą słuchać, rozróżniać, mierzyć, badać, rysować, fotografować czy porównywać oraz spotykać się z ciekawymi ludźmi. Różnorodność wyjść zależy także od środowiska, w którym znajduje się przedszkole czy szkoła. Wybrane zabawy zawarte w artykule: 1. Wiosenna bajka relaksacyjna. Wyobraź sobie sobie spotkanie z zieloną i słoneczną wiosną – znajomą i pachnącą porą roku. Chociaż dotyka cię jeszcze powiew zimy, a pod stopami miękki śnieżek, zapach kwitnących roślin tak przyjemnie i ciepło wypełnia twój nosek. Przechodzisz przez zieloną maleńką furtkę... Spójrz na biało-liliowy dywan pomalowany w zawilce i przylaszczki. Pierwszy skowronek nuci właśnie twoją ulubioną melodię (…). 2. Kolorowe sznurki. Każde dziecko otrzymuje różne sznurki (nauczyciel prosi wcześniej dzieci, by przyniosły je do przedszkola). Dzieci wspólnie na twardym podłożu układają z nich wiosenny sad – kwiaty, drzewa, krzewy. 3. Kolorowe parasolki. Dzieci rysują kolorowe parasolki, które ich zdaniem pasują do wiosennego deszczu. 4. Przekształcanie rysunków. Dzieci otrzymują różne rysunki, np. słońca, parasola, drzewa. Zadanie polega na przekształceniu rysunku w dowolny użyteczny przedmiot albo realną postać. 5. Wiosenny album. Przedszkolaki dobierają się parami. Każda para otrzymuje blok A4. Na każdej kartce uczestnicy przedstawiają inny wiosenny kwiat. Wybór techniki – dowolny (rysunek kredkami lub flamastrami, malowanie farbami). Dzieci mogą także tworzyć albumy z ptakami.Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz