bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 363.52 kb
Stron: 2
Id: 1855
W Krainie Liczb - koncepcja wczesnego nauczania matematyki przez zabawę
Fragment artykułu: Postulat żyjącego na przełomie XVIII i XIX wieku szwajcarskiego pedagoga Heinricha Pestalozziego, by dzieci uczyły się „głową, sercem i rękami“ jest zgodny z poglądami współczesnych naukowców. W odniesieniu do nauki matematyki w zakresie od 1 do 10 uczen... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Postulat żyjącego na przełomie XVIII i XIX wieku szwajcarskiego pedagoga Heinricha Pestalozziego, by dzieci uczyły się „głową, sercem i rękami“ jest zgodny z poglądami współczesnych naukowców. W odniesieniu do nauki matematyki w zakresie od 1 do 10 uczenie się całościowe po stronie obiektu obejmuje pełne zmysłowe doznanie różnorodności znaczeniowej liczb. Liczby w Krainie Liczb mają swoje domy, posiadają cechy żywych istot i w spersonalizowany sposób demonstrują swoje matematyczne właściwości.
Koncepcja wczesnego nauczania matematyki „W Krainie Liczb“ sięga po pomysły z przeszłości, systematyzuje je i poszerza. W Krainie Liczb każda liczba (1-10) otrzymuje stałe miejsce zamieszkania (koło, elipsa, trójkąt, czworokąt..., dziesięciokąt), a w postaci liczbowej kukiełki lub liczbowego zwierzątka – swój charakter i niepowtarzalną tożsamość. Istotnymi elementami Krainy Liczb są – oprócz wymienionych już liczbowych ogrodów (formy geometryczne) i liczbowych zwierząt – liczbowe domy i wieże, liczbowe bajki, specjalnie do tego projektu skomponowana muzyka i liczbowa droga.
W dalszej części artykułu zapoznamy się z:
- tłem teoretycznym metody;
- jej podstawą naukową;
- kilkoma przykładami wesołych gier matematycznych do wykorzystania w pracy z dziećmi.
Objętość artykułu: 2 strony.