
W kolorach tęczy (edukacja przez sztukę)
W tym praktycznym artykule znajdziesz: pomysły na zabawy plastyczne („Pociąg lub samochód parowy”, „Malowanie pejzażu morskiego”, „Malowanie obrazu tamponem”, „Malowanie drzewa palcami”); opowiadanie autorstwa Ewy Stadtmülle... więcej
W tym praktycznym artykule znajdziesz:
- pomysły na zabawy plastyczne („Pociąg lub samochód parowy”, „Malowanie pejzażu morskiego”, „Malowanie obrazu tamponem”, „Malowanie drzewa palcami”);
- opowiadanie autorstwa Ewy Stadtmüller wraz z towarzyszącymi mu zadaniami edukacyjnymi wynikającymi z jego treści.
Towarzyszące artykułowi materiały dydaktyczne i szablony (w skali 1:1, do samodzielnego wydruku) znajdziesz TU oraz TU.
Fragment artykułu:
Wiek XIX nazywany jest epoką żelaza, pary i węgla. Wynalezienie maszyny parowej spowodowało rozwój przemysłu. Wspaniałe maszyny parowe mogą być inspiracją do wykonania lokomotyw i wagoników z papieru i tektury. Nowa rzeczywistość wywołała rewolucję w sztuce. Inspiracją dla artystów był rozwój techniki. Widoczne było również zafascynowanie światłem, co wynikało z postępów w dziedzinie optyki. Malarze malowali to, co widzieli, a nie to, co wiedzieli, obserwacji dokonywali, wychodząc do pracy w plener. Korzystali zaledwie z siedmiu barw tęczy: czerwonej, pomarańczowej, żółtej, zielonej, niebieskiej, indygo i fioletowej – mieszali je dopiero na płótnie.