bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 859.97 kb
Stron: 5
Id: 1447
Umiejętności społeczne (wspomaganie rozwoju, wychowania i kształcenia pięciolatków)
Obserwując dzieci pięcioletnie, dostrzegamy mocno zarysowujące się różnice indywidualne w zakresie umiejętności społecznych. Ostatnio da się zauważyć wzrost liczby dzieci o niskiej dojrzałości społecznej i dlatego konieczne jest wspomaganie kształtowania tych umiejętności zarówno w prz... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Obserwując dzieci pięcioletnie, dostrzegamy mocno zarysowujące się różnice indywidualne w zakresie umiejętności społecznych. Ostatnio da się zauważyć wzrost liczby dzieci o niskiej dojrzałości społecznej i dlatego konieczne jest wspomaganie kształtowania tych umiejętności zarówno w przedszkolu, jak i w domu rodzinnym.
Umiejętności społeczne są niezbędne dzieciom w poprawnych relacjach z rówieśnikami i dorosłymi i dlatego stały się jednym z celów wychowania przedszkolnego. W nowej podstawie programowej położono nacisk na ich rozwijanie poprzez wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie obdarzania uwagą nauczyciela i dzieci (aby lepiej rozumiało to, co mówią i czego oczekują), przestrzeganie reguł oraz znajomość siebie i swojej rodziny.
W artykule zapoznamy się z charakterystyką współczesnych zjawisk dotyczących rozwoju społecznego dzieci i rozwoju ich umiejętności samoobsługowych, o tym, co jest szczególnie istotne w społecznym uczeniu się, w jaki sposób nauczyciele powinni prowadzić obserwację rozwoju społecznego i umiejętności samoobsługowych dziecka w ramach diagnozy pedagogicznej przedszkolaka. Przeczytamy także o działaniach pomagającym dzieciom w lepszym funkcjonowaniu społecznym i opanowywaniu czynności samoobsługowych. Autorka przedstawiła również praktyczne wskazówki dla rodziców.