Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 859.97 kb
Stron: 5
Id: 1447
Umiejętności społeczne (wspomaganie rozwoju, wychowania i kształcenia pięciolatków)
Obserwując dzieci pięcioletnie, dostrzegamy mocno zarysowujące się różnice indywidualne w zakresie umiejętności społecznych. Ostatnio da się zauważyć wzrost liczby dzieci o niskiej dojrzałości społecznej i dlatego konieczne jest wspomaganie kształtowania tych umiejętności zarówno w prz... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
Ewa Zielińskaobserwacja i diagnozapięciolatekprzygotowanie do szkołyrodzicerozwój społecznysamodzielnośćcykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?
Ostatnio pobierane
Obserwując dzieci pięcioletnie, dostrzegamy mocno zarysowujące się różnice indywidualne w zakresie umiejętności społecznych. Ostatnio da się zauważyć wzrost liczby dzieci o niskiej dojrzałości społecznej i dlatego konieczne jest wspomaganie kształtowania tych umiejętności zarówno w przedszkolu, jak i w domu rodzinnym.
Umiejętności społeczne są niezbędne dzieciom w poprawnych relacjach z rówieśnikami i dorosłymi i dlatego stały się jednym z celów wychowania przedszkolnego. W nowej podstawie programowej położono nacisk na ich rozwijanie poprzez wspomaganie rozwoju dziecka w zakresie obdarzania uwagą nauczyciela i dzieci (aby lepiej rozumiało to, co mówią i czego oczekują), przestrzeganie reguł oraz znajomość siebie i swojej rodziny.
W artykule zapoznamy się z charakterystyką współczesnych zjawisk dotyczących rozwoju społecznego dzieci i rozwoju ich umiejętności samoobsługowych, o tym, co jest szczególnie istotne w społecznym uczeniu się, w jaki sposób nauczyciele powinni prowadzić obserwację rozwoju społecznego i umiejętności samoobsługowych dziecka w ramach diagnozy pedagogicznej przedszkolaka. Przeczytamy także o działaniach pomagającym dzieciom w lepszym funkcjonowaniu społecznym i opanowywaniu czynności samoobsługowych. Autorka przedstawiła również praktyczne wskazówki dla rodziców.