bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 928.3 kb
Stron: 3
Id: 2884
Ulica Figur Geometrycznych (przygotowanie do nauki matematyki)
Zapraszamy do lektury pierwszego z artykułów w nowym cyklu „Przygotowanie do nauki matematyki”! Fragment artykułu: W bieżącym roku szkolnym zajmę się przygotowaniem przedszkolaków do nauki matematyki. Na łamach miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA zaprezentuję cykl scen... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Zapraszamy do lektury pierwszego z artykułów w nowym cyklu „Przygotowanie do nauki matematyki”!
Fragment artykułu:
W bieżącym roku szkolnym zajmę się przygotowaniem przedszkolaków do nauki matematyki. Na łamach miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA zaprezentuję cykl scenariuszy, które będą zawierać opis zajęć z uwzględnieniem stopniowego przyrostu umiejętności dzieci w tym zakresie. Odniosę się do kluczowych umiejętności, które powinno nabyć dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej:
- liczenie obiektów i odróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
- wyznaczanie wyniku dodawania i odejmowania, z pomocą liczenia na palcach lub na innych zbiorach zastępczych;
- ustalanie równoliczności dwóch zbiorów, a także posługiwanie się liczebnikami porządkowymi;
- rozróżnianie strony lewej i prawej, określanie kierunków i ustalanie położenia obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów;
- znajomość pomiaru długości, prostych sposobów mierzenia: krokami, stopa za stopą;
- znajomość stałego następstwa dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy w roku.
Umiejętności te wynikają z obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r.) w obszarze wspomagania rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.
W moich propozycjach będą z pewnością widoczne wpływy pedagogiki zabawy, która pobudza różnoraką aktywność, emocje i wyobraźnię, integruje grupę poprzez działanie i rozwija kreatywność. Miałam również na uwadze metodę kształtowania pojęć matematycznych według Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.
Na główną część artykułu składa się scenariusz zajęć „Ulica Figur Matematycznych”. Jego cele ogólne to:
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania figur geometrycznych według określonych cech;
- kształtowanie umiejętności odtwarzania i przekształcania rytmu geometrycznego;
- stwarzanie okazji do aktywności ruchowej i twórczej.
Ujęte w scenariuszu umiejętności dzieci to:
- rozróżnianie figur geometrycznych (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt);
- klasyfikowanie figur geometrycznych według kształtu, koloru i wielkości;
- układanie figur geometrycznych w szeregu według podanego rytmu;
- wyodrębnianie elementu zaburzającego rytm;
- przekładanie regularności figur geometrycznych na rytm ruchowy oraz obrazkowy;
- kreatywne przekształcanie figur geometrycznych;
- posługiwanie się w działaniu wyobraźnią; współdziałanie i współpraca.
Objętość artykułu: 3 strony.