bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 494.69 kb
Stron: 2
Id: 2983
Układanka - naprzemienne czynności podejmowane w zabawie
Dokładny tytuł: Układanka - naprzemienne czynności podejmowane w zabawie i ich miejsce w rozwoju umiejętności dialogowo-komunikacyjnych Fragment artykułu: Tekstem tym rozpoczynam cykl zabaw, które mogą zainteresować dzieci chcące się bawić oraz ich dorosłych partnerów, a zarazem pr... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Dokładny tytuł: Układanka - naprzemienne czynności podejmowane w zabawie i ich miejsce w rozwoju umiejętności dialogowo-komunikacyjnych
Fragment artykułu:
Tekstem tym rozpoczynam cykl zabaw, które mogą zainteresować dzieci chcące się bawić oraz ich dorosłych partnerów, a zarazem przewodników po świecie zabawy. Na początek proponuję zabawę opartą na dialogu, tu dodam – „niezwykłym” dialogu dziecka z dorosłym (np. z zapracowaną mamą, która zawsze znajdzie nieco czasu na zabawę ze swoją córeczką lub synkiem; z tatą, który – jako poważny mężczyzna i fachowiec – nie bardzo się zna na zabawach dzieci, ale tym razem daje się namówić na eksperyment z jego udziałem i skłonny jest nawet brać udział w tej pięknej, kolorowej zabawie, by zobaczyć, jak dobrze być dzieckiem, jak dzieci mogą i potrafią się cudownie bawić, nie przeszkadzając dorosłym, zwłaszcza kiedy nabędą przekonania, że same też potrafią efektywnie się bawić; czy też z babcią i dziadkiem, którzy wnuczętom nigdy nie szczędzą czasu) lub dziecka z dzieckiem (dialog wymaga udziału dwóch partnerów, z których jeden coś może proponować drugiemu, a drugi może odpowiadać na propozycję pierwszego). Stąd jednego z nich umownie nazywać będziemy nadawcą, drugiego zaś – odbiorcą, przy czym w zabawie role te mogą się zmieniać. Raz ktoś z bawiących się będzie nadawcą, a innym razem może być odbiorcą, i tak na ogół bywa też w życiu, np. mamusia prosi Karolinę: „Karolinko, czy możesz podać mi ściereczkę, która leży na stole?”. Karolinka patrzy w kierunku stołu, na którym faktycznie leżała ściereczka, i odpowiada: „Mamusiu, już ją podaję”. Mamusia, dziękując córeczce, odpowiada
pięknym uśmiechem.
W dalszej części tekstu znajdziemy dokładnie opisaną propozycję zabawy dialogowej „Układanka”.
Objętość artykułu: 2 strony.
