Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Układanka - naprzemienne czynności podejmowane w zabawie

Elżbieta M. Minczakiewicz   Listopad 2012

Dokładny tytuł: Układanka - naprzemienne czynności podejmowane w zabawie i ich miejsce w rozwoju umiejętności dialogowo-komunikacyjnych Fragment artykułu: Tekstem tym rozpoczynam cykl zabaw, które mogą zainteresować dzieci chcące się bawić oraz ich dorosłych partnerów, a zarazem pr... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Dokładny tytuł: Układanka - naprzemienne czynności podejmowane w zabawie i ich miejsce w rozwoju umiejętności dialogowo-komunikacyjnych

Fragment artykułu:

Tekstem tym rozpoczynam cykl zabaw, które mogą zainteresować dzieci chcące się bawić oraz ich dorosłych partnerów, a zarazem przewodników po świecie zabawy. Na początek proponuję zabawę opartą na dialogu, tu dodam – „niezwykłym” dialogu dziecka z dorosłym (np. z zapracowaną mamą, która zawsze znajdzie nieco czasu na zabawę ze swoją córeczką lub synkiem; z tatą, który – jako poważny mężczyzna i fachowiec – nie bardzo się zna na zabawach dzieci, ale tym razem daje się namówić na eksperyment z jego udziałem i skłonny jest nawet brać udział w tej pięknej, kolorowej zabawie, by zobaczyć, jak dobrze być dzieckiem, jak dzieci mogą i potrafią się cudownie bawić, nie przeszkadzając dorosłym, zwłaszcza kiedy nabędą przekonania, że same też potrafią efektywnie się bawić; czy też z babcią i dziadkiem, którzy wnuczętom nigdy nie szczędzą czasu) lub dziecka z dzieckiem (dialog wymaga udziału dwóch partnerów, z których jeden coś może proponować drugiemu, a drugi może odpowiadać na propozycję pierwszego). Stąd jednego z nich umownie nazywać będziemy nadawcą, drugiego zaś – odbiorcą, przy czym w zabawie role te mogą się zmieniać. Raz ktoś z bawiących się będzie nadawcą, a innym razem może być odbiorcą, i tak na ogół bywa też w życiu, np. mamusia prosi Karolinę: „Karolinko, czy możesz podać mi ściereczkę, która leży na stole?”. Karolinka patrzy w kierunku stołu, na którym faktycznie leżała ściereczka, i odpowiada: „Mamusiu, już ją podaję”. Mamusia, dziękując córeczce, odpowiada
pięknym uśmiechem.

W dalszej części tekstu znajdziemy dokładnie opisaną propozycję zabawy dialogowej „Układanka”.

Objętość artykułu: 2 strony.

Więcej z tego numeru

Listopad 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz