bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 494.69 kb
Stron: 2
Id: 2983
Układanka - naprzemienne czynności podejmowane w zabawie
Dokładny tytuł: Układanka - naprzemienne czynności podejmowane w zabawie i ich miejsce w rozwoju umiejętności dialogowo-komunikacyjnych Fragment artykułu: Tekstem tym rozpoczynam cykl zabaw, które mogą zainteresować dzieci chcące się bawić oraz ich dorosłych partnerów, a zarazem pr... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Dokładny tytuł: Układanka - naprzemienne czynności podejmowane w zabawie i ich miejsce w rozwoju umiejętności dialogowo-komunikacyjnych
Fragment artykułu:
Tekstem tym rozpoczynam cykl zabaw, które mogą zainteresować dzieci chcące się bawić oraz ich dorosłych partnerów, a zarazem przewodników po świecie zabawy. Na początek proponuję zabawę opartą na dialogu, tu dodam – „niezwykłym” dialogu dziecka z dorosłym (np. z zapracowaną mamą, która zawsze znajdzie nieco czasu na zabawę ze swoją córeczką lub synkiem; z tatą, który – jako poważny mężczyzna i fachowiec – nie bardzo się zna na zabawach dzieci, ale tym razem daje się namówić na eksperyment z jego udziałem i skłonny jest nawet brać udział w tej pięknej, kolorowej zabawie, by zobaczyć, jak dobrze być dzieckiem, jak dzieci mogą i potrafią się cudownie bawić, nie przeszkadzając dorosłym, zwłaszcza kiedy nabędą przekonania, że same też potrafią efektywnie się bawić; czy też z babcią i dziadkiem, którzy wnuczętom nigdy nie szczędzą czasu) lub dziecka z dzieckiem (dialog wymaga udziału dwóch partnerów, z których jeden coś może proponować drugiemu, a drugi może odpowiadać na propozycję pierwszego). Stąd jednego z nich umownie nazywać będziemy nadawcą, drugiego zaś – odbiorcą, przy czym w zabawie role te mogą się zmieniać. Raz ktoś z bawiących się będzie nadawcą, a innym razem może być odbiorcą, i tak na ogół bywa też w życiu, np. mamusia prosi Karolinę: „Karolinko, czy możesz podać mi ściereczkę, która leży na stole?”. Karolinka patrzy w kierunku stołu, na którym faktycznie leżała ściereczka, i odpowiada: „Mamusiu, już ją podaję”. Mamusia, dziękując córeczce, odpowiada
pięknym uśmiechem.
W dalszej części tekstu znajdziemy dokładnie opisaną propozycję zabawy dialogowej „Układanka”.
Objętość artykułu: 2 strony.