
Udział rodziców w procesie diagnostycznym małego dziecka

Anna Wójcik-Zdyb
zobacz wszystkie artykuły
Zdarza się, iż trudne zachowania dziecka w młodszym wieku, uznawane jako uciążliwe, dziwaczne, wzbudzają niepokój osób z najbliższego otoczenia. Może to stanowić bodziec do podjęcia decyzji dotyczącej konsultacji specjalistycznych w celu rozpoznania zachowania jako normy rozwojowej. P... więcej
Zobacz również
współpraca z rodzicamispecjalne potrzeby edukacyjne
Zdarza się, iż trudne zachowania dziecka w młodszym wieku, uznawane jako uciążliwe, dziwaczne, wzbudzają niepokój osób z najbliższego otoczenia. Może to stanowić bodziec do podjęcia decyzji dotyczącej konsultacji specjalistycznych w celu rozpoznania zachowania jako normy rozwojowej.
Początkowo, kiedy pojawia się jakiś kłopot dotyczący zachowania dziecka, rodzice dają sobie
zwykle czas na samodzielne zrozumienie oraz podjęcie próby poradzenia sobie z zaistniałą sytuacją. Ważne jest jednak, aby wyznaczyć niezbyt długi okres próby podejmowanych działań zmierzających do rozwiązania problemu (od 3 tygodni do 3 miesięcy).
(…) Wspólne poszukiwanie rozwiązania problemu może przebiegać w taki sposób, iż rodzice przypisują trudnym zachowaniom dziecka inne znaczenie niż specjaliści, nie podejmując działań zmierzających do dokonania właściwego rozpoznania, bądź nie stosują się do wskazówek i zaleceń odnoszących się do pracy z dzieckiem.
Artykuł porusza problem organizacji współpracy z rodzicami w czasie, gdy stwierdza się potrzebę zasięgnięcia porady specjalistycznej co do nietypowych zachowań ich dziecka.
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się bezpłatnie.
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl
Dział Obsługi Klienta
Katarzyna Kozakowska
katarzyna.kozakowska@blizejprzedszkola.pl
Renata Głogowska
renata.glogowska@blizejprzedszkola.pl
telefon: 12 631 04 10 wew 101
Nasza siedziba
Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
Odbiory realizujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00.