Udział rodziców w procesie diagnostycznym małego dziecka
Zdarza się, iż trudne zachowania dziecka w młodszym wieku, uznawane jako uciążliwe, dziwaczne, wzbudzają niepokój osób z najbliższego otoczenia. Może to stanowić bodziec do podjęcia decyzji dotyczącej konsultacji specjalistycznych w celu rozpoznania zachowania jako normy rozwojowej. P... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Zdarza się, iż trudne zachowania dziecka w młodszym wieku, uznawane jako uciążliwe, dziwaczne, wzbudzają niepokój osób z najbliższego otoczenia. Może to stanowić bodziec do podjęcia decyzji dotyczącej konsultacji specjalistycznych w celu rozpoznania zachowania jako normy rozwojowej.
Początkowo, kiedy pojawia się jakiś kłopot dotyczący zachowania dziecka, rodzice dają sobie
zwykle czas na samodzielne zrozumienie oraz podjęcie próby poradzenia sobie z zaistniałą sytuacją. Ważne jest jednak, aby wyznaczyć niezbyt długi okres próby podejmowanych działań zmierzających do rozwiązania problemu (od 3 tygodni do 3 miesięcy).
(…) Wspólne poszukiwanie rozwiązania problemu może przebiegać w taki sposób, iż rodzice przypisują trudnym zachowaniom dziecka inne znaczenie niż specjaliści, nie podejmując działań zmierzających do dokonania właściwego rozpoznania, bądź nie stosują się do wskazówek i zaleceń odnoszących się do pracy z dzieckiem.
Artykuł porusza problem organizacji współpracy z rodzicami w czasie, gdy stwierdza się potrzebę zasięgnięcia porady specjalistycznej co do nietypowych zachowań ich dziecka.