Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Udział rodziców w procesie diagnostycznym małego dziecka

Anna Saramowicz, Anna Wójcik-Zdyb   Marzec 2012

Zdarza się, iż trudne zachowania dziecka w młodszym wieku, uznawane jako uciążliwe, dziwaczne, wzbudzają niepokój osób z najbliższego otoczenia. Może to stanowić bodziec do podjęcia decyzji dotyczącej konsultacji specjalistycznych w celu rozpoznania zachowania jako normy rozwojowej. P... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Zdarza się, iż trudne zachowania dziecka w młodszym wieku, uznawane jako uciążliwe, dziwaczne, wzbudzają niepokój osób z najbliższego otoczenia. Może to stanowić bodziec do podjęcia decyzji dotyczącej konsultacji specjalistycznych w celu rozpoznania zachowania jako normy rozwojowej.
Początkowo, kiedy pojawia się jakiś kłopot dotyczący zachowania dziecka, rodzice dają sobie
zwykle czas na samodzielne zrozumienie oraz podjęcie próby poradzenia sobie z zaistniałą sytuacją. Ważne jest jednak, aby wyznaczyć niezbyt długi okres próby podejmowanych działań zmierzających do rozwiązania problemu (od 3 tygodni do 3 miesięcy).
(…) Wspólne poszukiwanie rozwiązania problemu może przebiegać w taki sposób, iż rodzice przypisują trudnym zachowaniom dziecka inne znaczenie niż specjaliści, nie podejmując działań zmierzających do dokonania właściwego rozpoznania, bądź nie stosują się do wskazówek i zaleceń odnoszących się do pracy z dzieckiem.


Artykuł porusza problem organizacji współpracy z rodzicami w czasie, gdy stwierdza się potrzebę zasięgnięcia porady specjalistycznej co do nietypowych zachowań ich dziecka.

 

Więcej z tego numeru

Marzec 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź