Uczyć się przez aktywne działanie (Edukacja Montessori)
Bardzo często wybór tego, co okaże się w przyszłości naszą drogą życiową zaczyna się bardzo wcześnie. Wiemy o tym z własnego doświadczenia, a także – jako rodzice czy nauczyciele – śledząc losy naszych podopiecznych. Wcześnie wspierane mocne strony, talenty, pasje i zainteresowani... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Bardzo często wybór tego, co okaże się w przyszłości naszą drogą życiową zaczyna się bardzo wcześnie. Wiemy o tym z własnego doświadczenia, a także – jako rodzice czy nauczyciele – śledząc losy naszych podopiecznych. Wcześnie wspierane mocne strony, talenty, pasje i zainteresowania, umacnianie poczucia własnej wartości, wpajanie, że można i warto dążyć do realizacji marzeń – okazują się szansą na pracę dającą satysfakcję i poczucie, że robimy coś ważnego. Pracując z dziećmi – niezależnie od ich wieku – jeżeli tylko jesteśmy
pedagogami z powołania, czujemy odpowiedzialność nie tylko za to, w jakie umiejętności je wyposażymy, ale również za to, czy na miarę i możliwości danego wieku pomogliśmy im wzrastać jako ludziom, we wszystkich życiowych aspektach. Taki sposób patrzenia na rolę dorosłego prezentuje coraz bardziej znana w Polsce pedagogika Marii Montessori.
W swoim tekście Autorka przedstawiła m.in. obraz działania grup Montessori dla Maluchów (przeznaczonych dla dzieci w wieku od 15 miesięcy do lat 3). Podkreśliła także znaczenie własnej aktywności dziecka w edukacji realizowanej według koncepcji Marii Montessori, a także opisała, kim Jej zdaniem jest nauczyciel i dyrektor w placówkach Montessori.