Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 1030.53 kb
Id: 1779

Uczyć się przez aktywne działanie (Edukacja Montessori)

Dorota Rotowska   Marzec 2012

Bardzo często wybór tego, co okaże się w przyszłości naszą drogą życiową zaczyna się bardzo wcześnie. Wiemy o tym z własnego doświadczenia, a także – jako rodzice czy nauczyciele – śledząc losy naszych podopiecznych. Wcześnie wspierane mocne strony, talenty, pasje i zainteresowani... więcej
Pobierz

Zobacz również

dyrektorMaria Montessorimetody aktywnenauczycielcykl Edukacja Montessori

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Marzec 2012

Bardzo często wybór tego, co okaże się w przyszłości naszą drogą życiową zaczyna się bardzo wcześnie. Wiemy o tym z własnego doświadczenia, a także – jako rodzice czy nauczyciele – śledząc losy naszych podopiecznych. Wcześnie wspierane mocne strony, talenty, pasje i zainteresowania, umacnianie poczucia własnej wartości, wpajanie, że można i warto dążyć do realizacji marzeń – okazują się szansą na pracę dającą satysfakcję i poczucie, że robimy coś ważnego. Pracując z dziećmi – niezależnie od ich wieku – jeżeli tylko jesteśmy
pedagogami z powołania, czujemy odpowiedzialność nie tylko za to, w jakie umiejętności je wyposażymy, ale również za to, czy na miarę i możliwości danego wieku pomogliśmy im wzrastać jako ludziom, we wszystkich życiowych aspektach. Taki sposób patrzenia na rolę dorosłego prezentuje coraz bardziej znana w Polsce pedagogika Marii Montessori.


W swoim tekście Autorka przedstawiła m.in. obraz działania grup Montessori dla Maluchów (przeznaczonych dla dzieci w wieku od 15 miesięcy do lat 3). Podkreśliła także znaczenie własnej aktywności dziecka w edukacji realizowanej według koncepcji Marii Montessori, a także opisała, kim Jej zdaniem jest nauczyciel i dyrektor w placówkach Montessori.