Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Uczyć się przez aktywne działanie (Edukacja Montessori)

Dorota Rotowska  
Marzec 2012

Bardzo często wybór tego, co okaże się w przyszłości naszą drogą życiową zaczyna się bardzo wcześnie. Wiemy o tym z własnego doświadczenia, a także – jako rodzice czy nauczyciele – śledząc losy naszych podopiecznych. Wcześnie wspierane mocne strony, talenty, pasje i zainteresowani... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 1030.53 kb
Id: 1779

Zobacz również

dyrektor
Maria Montessori
metody aktywne
nauczyciel

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
dyrektor
Maria Montessori
metody aktywne
nauczyciel


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Marzec 2012

Bardzo często wybór tego, co okaże się w przyszłości naszą drogą życiową zaczyna się bardzo wcześnie. Wiemy o tym z własnego doświadczenia, a także – jako rodzice czy nauczyciele – śledząc losy naszych podopiecznych. Wcześnie wspierane mocne strony, talenty, pasje i zainteresowania, umacnianie poczucia własnej wartości, wpajanie, że można i warto dążyć do realizacji marzeń – okazują się szansą na pracę dającą satysfakcję i poczucie, że robimy coś ważnego. Pracując z dziećmi – niezależnie od ich wieku – jeżeli tylko jesteśmy
pedagogami z powołania, czujemy odpowiedzialność nie tylko za to, w jakie umiejętności je wyposażymy, ale również za to, czy na miarę i możliwości danego wieku pomogliśmy im wzrastać jako ludziom, we wszystkich życiowych aspektach. Taki sposób patrzenia na rolę dorosłego prezentuje coraz bardziej znana w Polsce pedagogika Marii Montessori.


W swoim tekście Autorka przedstawiła m.in. obraz działania grup Montessori dla Maluchów (przeznaczonych dla dzieci w wieku od 15 miesięcy do lat 3). Podkreśliła także znaczenie własnej aktywności dziecka w edukacji realizowanej według koncepcji Marii Montessori, a także opisała, kim Jej zdaniem jest nauczyciel i dyrektor w placówkach Montessori.