Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Trzy boki i trzy kąty – to właśnie są trójkąty! (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka   Listopad 2013

Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Nauka wierszyka, ćwiczenia językowe oraz kształtowanie pojęć matematycznych. Na tablicy znajduje się duży trójkąt. Nauczycielka tłumaczy: Matematysio powiedział mi, że przepustką do kolejnych zabaw będzie taka figura, jak na tablicy. Każdy z was musi ją znaleź... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Listopad 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne arkusze z elementami do treści zajęć. Możesz pobrać je TU.

Scenariusz nr 3 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).

Określono w nim następujące cele:
  • rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
  • kształcenie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni;
  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – trójkąt.
 
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Nauka wierszyka, ćwiczenia językowe oraz kształtowanie pojęć matematycznych. Na tablicy znajduje się duży trójkąt. Nauczycielka tłumaczy: Matematysio powiedział mi, że przepustką do kolejnych zabaw będzie taka figura, jak na tablicy. Każdy z was musi ją znaleźć w podróżnej torbie misia. Możecie posłużyć się tylko dotykiem. Po troje dzieci jednocześnie szuka trójkątów w torbie misia. Kto znajdzie, pokazuje „przepustkę” misiowi i siada skrzyżnie przed tablicą. Gdy wszystkie dzieci wykonają zadanie, Matematysio pyta: Jak nazywają się wasze „przepustki” i figura na tablicy? Po czym poznajecie, że to są trójkąty? Jak sądzicie, dlaczego szukaliście „przepustek” po troje? Ile boków ma trójkąt? Ile ma kątów? Dzieci wskazują boki i kąty na dużym modelu i na „przepustkach”. Przypominają, ile boków i kątów mają poznane wcześniej figury – prostokąty, w tym kwadrat. Nauczycielka umieszcza na tablicy wyraz trójkąt, wypowiada go głośno, a dzieci powtarzają. Matematysio zapowiada: Posłuchacie wierszyka, a później odpowiecie na pytanie, jakie są trójkąty. „Najpierw policz boki, potem policz kąty. Zapamiętaj teraz: różne są trójkąty”. Odpowiedź na pytanie misia powinna brzmieć: różne (…).

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się