Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Trzy boki i trzy kąty – to właśnie są trójkąty! (scenariusz zajęć)

Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka  
Listopad 2013

Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Nauka wierszyka, ćwiczenia językowe oraz kształtowanie pojęć matematycznych. Na tablicy znajduje się duży trójkąt. Nauczycielka tłumaczy: Matematysio powiedział mi, że przepustką do kolejnych zabaw będzie taka figura, jak na tablicy. Każdy z was musi ją znaleź... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 1
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 468.39 kb
Stron: 3
Id: 3692

Zobacz również

geometria
matematyka
Metoda Dobrego Startu
scenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
geometria
matematyka
Metoda Dobrego Startu
scenariusz zajęć


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Listopad 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne arkusze z elementami do treści zajęć. Możesz pobrać je TU.

Scenariusz nr 3 zajęć dla starszych przedszkolaków według Metody Dobrego Startu. Nawiązuje do publikacji Marty Bogdanowicz, Małgorzaty Barańskiej, Ewy Jakackiej Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do cyferki (Gdańsk 2012).

Określono w nim następujące cele:
  • rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych oraz ich integracji;
  • kształcenie orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni;
  • rozwijanie znajomości pojęć matematycznych – trójkąt.
 
Przykładowe ćwiczenie ze scenariusza: Nauka wierszyka, ćwiczenia językowe oraz kształtowanie pojęć matematycznych. Na tablicy znajduje się duży trójkąt. Nauczycielka tłumaczy: Matematysio powiedział mi, że przepustką do kolejnych zabaw będzie taka figura, jak na tablicy. Każdy z was musi ją znaleźć w podróżnej torbie misia. Możecie posłużyć się tylko dotykiem. Po troje dzieci jednocześnie szuka trójkątów w torbie misia. Kto znajdzie, pokazuje „przepustkę” misiowi i siada skrzyżnie przed tablicą. Gdy wszystkie dzieci wykonają zadanie, Matematysio pyta: Jak nazywają się wasze „przepustki” i figura na tablicy? Po czym poznajecie, że to są trójkąty? Jak sądzicie, dlaczego szukaliście „przepustek” po troje? Ile boków ma trójkąt? Ile ma kątów? Dzieci wskazują boki i kąty na dużym modelu i na „przepustkach”. Przypominają, ile boków i kątów mają poznane wcześniej figury – prostokąty, w tym kwadrat. Nauczycielka umieszcza na tablicy wyraz trójkąt, wypowiada go głośno, a dzieci powtarzają. Matematysio zapowiada: Posłuchacie wierszyka, a później odpowiecie na pytanie, jakie są trójkąty. „Najpierw policz boki, potem policz kąty. Zapamiętaj teraz: różne są trójkąty”. Odpowiedź na pytanie misia powinna brzmieć: różne (…).

Pomoce dydaktyczne

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania