Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Trudne rozmowy: ujrzeć perspektywę Rodzica (cz. 1)

Agnieszka Pasternak    Październik 2013

Fragment: (…) Nieporozumienia, kłótnie, konflikty mogą pojawić się nie dlatego, iż któraś ze stron wyraża złą wolę, lecz z powodu różnic i błędów w komunikacji. Jeśli postrzegamy to, co ktoś mówi, wyłącznie z własnej perspektywy, z góry zakładamy, przewidujemy, co druga osoba ma na myśli, wówczas m... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Artykuł z zakresu budowania współpracy na drodze nauczyciel-rodzic, rodzic-nauczyciel. Poparty konkretnymi przykładami, które pozwalają lepiej zrozumieć problemy, jakie te relacje za sobą pociągają. Część pierwsza przybliża perspektywę rodzica – jego lęki, obawy.

Przeczytamy w nim m.in. o tym:
  • jakie są warunki dobrej komunikacji;
  • jakie zachowania komunikacyjne utrudniają nam kontakt z drugą osobą;
  • jak przekazywać rodzicom wyniki obserwacji.
Fragment: (…) Nieporozumienia, kłótnie, konflikty mogą pojawić się nie dlatego, iż któraś ze stron wyraża złą wolę, lecz z powodu różnic i błędów w komunikacji. Jeśli postrzegamy to, co ktoś mówi, wyłącznie z własnej perspektywy, z góry zakładamy, przewidujemy, co druga osoba ma na myśli, wówczas może dojść do tego, że błędnie odczytamy jej intencje. To, w jaki sposób rodzic zrozumie komunikat nauczyciela oraz nadaje własny komunikat, zależeć może od wielu czynników: jego aktualnego stanu emocjonalnego, poczucia własnej wartości, strategii wychowawczych oraz doświadczenia w wychowywaniu dzieci, rodzaju wykonywanej pracy zawodowej, przeszłych doświadczeń dotyczących rozmów z wychowawcami, a nawet osobistego pobytu w przedszkolu jako dziecko. Wykorzystując świadomie umiejętność empatii oraz rozwiniętą „teorię umysłu” (które kształtują się już u kilkuletnich dzieci) – nauczyciel może zapobiegać niepotrzebnym nieporozumieniom. Wczuwanie się w emocje drugiej osoby (rodzica) oraz przedstawianie sobie stanu jej umysłu, pomagają nauczycielowi tak formułować komunikaty, aby w jak najlepszy sposób przekazać swoją intencję. Dlatego tak ważne jest dbanie o to, by komunikaty kierowane do rodziców były jasne, pełne i czytelne, pozbawione skrótów myślowych, ironii i dwuznaczności.

Więcej z tego numeru

Październik 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź