Trochę wody dla ochłody – zabawy badawcze na ciepłe dni
Natalia Łasocha
Czerwiec 2013
Fragment artykułu: Suchy papier w wodzie. Przebieg: Wlewamy wodę do wiaderka, mniej więcej do połowy. Papier zwijamy w kulkę i wpychamy do szklanki na samo dno, sprawdzamy, czy po odwróceniu szklanki papier pozostaje na dnie. Jeśli tak, to można kontynuować doświadczenie. Szklankę odwróconą do góry ... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Fragment artykułu: Suchy papier w wodzie. Przebieg: Wlewamy wodę do wiaderka, mniej więcej do połowy. Papier zwijamy w kulkę i wpychamy do szklanki na samo dno, sprawdzamy, czy po odwróceniu szklanki papier pozostaje na dnie. Jeśli tak, to można kontynuować doświadczenie. Szklankę odwróconą do góry ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Dzieci uwielbiają wodę, a dokładniej wszelkie działania z nią związane. Przekonuję się o tym za każdym razem, gdy obserwuję przedszkolaki myjące ręce, podlewające kwiatki czy wykorzystujące wodę do malowania farbami. Jest to zupełnie naturalne, dlatego należy wykorzystać ten fakt, planując zajęcia i zabawy. Warto również zadać sobie pytanie, jak często w przedszkolu i w domu dzieci mają okazję poeksperymentować z wodą? Poniżej proponuję doświadczenia, w których przede wszystkim wykorzystujemy wodę, a przy okazji poruszamy inne zagadnienia dotyczące świata przyrody.
Fragment artykułu: Suchy papier w wodzie. Przebieg: Wlewamy wodę do wiaderka, mniej więcej do połowy. Papier zwijamy w kulkę i wpychamy do szklanki na samo dno, sprawdzamy, czy po odwróceniu szklanki papier pozostaje na dnie. Jeśli tak, to można kontynuować doświadczenie. Szklankę odwróconą do góry dnem wkładamy prosto w dół do wiaderka. Szklanka w całości powinna być zakryta wodą. Ważne jest, aby nie przechylać szklanki podczas wkładania i wyjmowania z wody. Wyjmujemy szklankę z wody, wyjmujemy papier ze szklanki, sprawdzamy i widzimy, że papier jest suchy. Dlaczego? W szklance znajduje się papier i coś jeszcze – powietrze. To powietrze sprawia, że papier pozostaje suchy. Powietrze nie ma smaku, nie ma zapachu i jest bezbarwne, czyli go nie widzimy. Ale zajmuje jakąś przestrzeń. Wokół nas wszędzie jest powietrze, którym oddychamy. Choć tego nie widać, w szklance znajduje się powietrze. Woda nie może się tam dostać, bo nie ma już wolnego miejsca. W ten sposób nie dotyka papieru, który dzięki temu pozostaje suchy.Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz