Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 665.05 kb
Stron: 2
Id: 3084

Tańcowała igła z nitką – zabawy z wierszami Jana Brzechwy

Gabriela Fejkiel   Styczeń 2013

Gotowe pomoce dydaktyczne do scenariusza (do samodzielnego wydruku) możesz pobrać TU! Ze wstępu do artykułu: Wiersze Jana Brzechwy są wykorzystywane w pracy z dziećmi nie od dzisiaj. Nauczyciele mają duże pole do popisu, przygotowując zajęcia w oparciu o utwory poety – mogą wykonać literko... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (3.69 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 1

Zobacz również

edukacja czytelniczawierszzabawa

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Styczeń 2013

Gotowe pomoce dydaktyczne do scenariusza (do samodzielnego wydruku) możesz pobrać TU!

Ze wstępu do artykułu:
Wiersze Jana Brzechwy są wykorzystywane w pracy z dziećmi nie od dzisiaj. Nauczyciele mają duże pole do popisu, przygotowując zajęcia w oparciu o utwory poety – mogą wykonać literkowe węże lub tekturowe igły.

W dalszej części artykułu znajdziemy praktyczne pomysły na zabawy do następujących wierszy J. Brzechwy:

  • „Księżyc”;
  • „Tydzień”;
  • „Tańcowała igła z nitką”.

Przykładowy pomysł na zabawę z wierszem J. Brzechwy „Wąż – kaligraf”:
Wiersz „Wąż – kaligraf” można wykorzystać do zabawy z literkami. Wspólnie z dziećmi przygotowujemy własne węże, używając do tego celu pończochowych podkolanówek, waty oraz papieru kolorowego. Następnie układamy z węży literki. Warto podzielić dzieci na grupki, ponieważ nie wszystkie litery da się ułożyć z jednego węża. Pracę tę później przenosimy na papier – ułożone węże zostawiamy na podłodze, a literki przerysowujemy na kartkę. Jako węże można wykorzystać także wszelkiego rodzaju nitki, sznurki czy druciki. Jeżeli używamy sznurków, możemy ułożone literki przyklejać na kartkę, tworząc alfabet.
Podczas pracy z tym utworem można zorganizować dla starszych dzieci zabawę głoskową. Nauczyciel pyta: W jaką głoskę ułoży się wąż, jak zje malinę? Dzięki tego typu pytaniom będzie mógł się zorientować, czy dziecko słyszy prawidłowo głoski w nagłosie.


Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania