Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Tańcowała igła z nitką – zabawy z wierszami Jana Brzechwy

Gabriela Fejkiel   Styczeń 2013

Gotowe pomoce dydaktyczne do scenariusza (do samodzielnego wydruku) możesz pobrać TU! Ze wstępu do artykułu: Wiersze Jana Brzechwy są wykorzystywane w pracy z dziećmi nie od dzisiaj. Nauczyciele mają duże pole do popisu, przygotowując zajęcia w oparciu o utwory poety – mogą wykonać literko... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Gotowe pomoce dydaktyczne do scenariusza (do samodzielnego wydruku) możesz pobrać TU!

Ze wstępu do artykułu:
Wiersze Jana Brzechwy są wykorzystywane w pracy z dziećmi nie od dzisiaj. Nauczyciele mają duże pole do popisu, przygotowując zajęcia w oparciu o utwory poety – mogą wykonać literkowe węże lub tekturowe igły.

W dalszej części artykułu znajdziemy praktyczne pomysły na zabawy do następujących wierszy J. Brzechwy:

  • „Księżyc”;
  • „Tydzień”;
  • „Tańcowała igła z nitką”.

Przykładowy pomysł na zabawę z wierszem J. Brzechwy „Wąż – kaligraf”:
Wiersz „Wąż – kaligraf” można wykorzystać do zabawy z literkami. Wspólnie z dziećmi przygotowujemy własne węże, używając do tego celu pończochowych podkolanówek, waty oraz papieru kolorowego. Następnie układamy z węży literki. Warto podzielić dzieci na grupki, ponieważ nie wszystkie litery da się ułożyć z jednego węża. Pracę tę później przenosimy na papier – ułożone węże zostawiamy na podłodze, a literki przerysowujemy na kartkę. Jako węże można wykorzystać także wszelkiego rodzaju nitki, sznurki czy druciki. Jeżeli używamy sznurków, możemy ułożone literki przyklejać na kartkę, tworząc alfabet.
Podczas pracy z tym utworem można zorganizować dla starszych dzieci zabawę głoskową. Nauczyciel pyta: W jaką głoskę ułoży się wąż, jak zje malinę? Dzięki tego typu pytaniom będzie mógł się zorientować, czy dziecko słyszy prawidłowo głoski w nagłosie.


Więcej z tego numeru

Styczeń 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź