bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 559.39 kb
Stron: 4
Id: 1910
Sześciolatki w świecie pisma – (nie)łatwe czytanie i pisanie
Fragment artykułu: Sześciolatki w szkole – szansa czy porażka? Rząd zapewnia, że dzieci są gotowe do rozpoczęcia nauki w tak młodym wieku. Jednak większość rodziców z wielkimi obawami wysyła swoje pociechy do pierwszej klasy. Czy sześciolatki są gotowe do pójścia do szkoły? Czy ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Sześciolatki w szkole – szansa czy porażka? Rząd zapewnia, że dzieci są gotowe do rozpoczęcia nauki w tak młodym wieku. Jednak większość rodziców z wielkimi obawami wysyła swoje pociechy do pierwszej klasy. Czy sześciolatki są gotowe do pójścia do szkoły? Czy umiejętności, które zdobyły w przedszkolu, są wystarczające, aby zapewnić im łatwy start w pierwszej klasie?
Przyjrzałyśmy się bliżej elementarnym umiejętnościom pozwalającym na rozpoczęcie nauki czytania i pisania. Badania pokazały, że są obszary, które wymagają większej uwagi. Najważniejszym z nich jest komunikacja – czy zwraca się na nią uwagę?
Od 1 września 2009 roku dziecko sześcioletnie może rozpocząć naukę w szkole, jeśli jego prawni opiekunowie wyrażą na to zgodę. Większość szkół w związku z tym nastawiona jest na obecność dzieci w tym wieku. W roku szkolnym 2008/2009 sześciolatki były obecne w prawie 70% szkół, a przez kolejne lata odsetek ten wzrósł do 90%. Oznacza to, że w 90% szkół są już dzieci sześcioletnie, choć w różnej liczbie, czasem tylko w zerówkach.
Rodzice, którzy muszą podjąć decyzję, czy wysłać swoje dziecko do szkoły, zadają sobie wiele pytań. Według A. Jegier najważniejsze z nich to: Czego wymaga się od dzieci rozpoczynających naukę w szkole? Jakim oczekiwaniom muszą sprostać, jeżeli mają być dobrymi uczniami? Czego będzie się wymagać od dziecka w klasie pierwszej? Rodzice zdają sobie sprawę z tego, jak ważna jest dojrzałość szkolna. Polega ona na osiągnięciu przez dzieci wrażliwości i podatności na nauczanie i wychowanie szkolne. Gotowość szkolna nie jest stanem, na który należy czekać, ale trzeba ją wykształcić poprzez zapewnienie dziecku dobrych warunków stymulujących jego rozwój. Rodzice chcieliby wiedzieć, czego mogą wymagać od dziecka i jak pomóc mu wejść w rolę ucznia.
W dalszej części artykułu zapoznamy się m.in. z:
- charakterystyką obszaru podstawy programowej dotyczącego zagadnienia nauki czytania oraz umiejętności (w tym zakresie) dziecka kończącego przedszkole;
- procesami składającymi się na umiejętność czytania i pisania;
- rolą psychomotoryki w kontekście nabywania umiejętności czytania i pisania;
- z opisem badań przeprowadzonych przez autorki, które pomogły określić, z jakimi umiejętnościami dzieci przekraczają próg szkoły.
Objętość artykułu: 4 strony.