bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 503.29 kb
Id: 189
Stymulacja lewej półkuli mózgu (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)
Przygotowanie do nauki czytania i pisania powinno uwzględniać przede wszystkim stymulacje lewej półkuli mózgu, czyli zadania sekwencyjne, linearne i relacyjne. Opanowanie języka pisanego wymaga bowiem ukształtowanych umiejętności szeregowania, układania sekwencji i ujmowania relacji. ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Przygotowanie do nauki czytania i pisania powinno uwzględniać przede wszystkim stymulacje lewej półkuli mózgu, czyli zadania sekwencyjne, linearne i relacyjne. Opanowanie języka pisanego wymaga bowiem ukształtowanych umiejętności szeregowania, układania sekwencji i ujmowania relacji.
Badania neuroobrazowania mózgu dostarczyły wiedzy na temat sekwencyjnych strategii przetwarzania informacji przez lewą półkulę mózgu. To ona jest odpowiedzialna za organizację informacji językowych i logiczne myślenie. Umiejętności sekwencyjne przedszkolaka warunkują w przyszłości szybkie czytanie ze zrozumieniem ucznia.
Osiągnięcie wysokiej sprawności czytania, a tym samym uczenia się, nie może przebiegać w oderwaniu od ćwiczeń słuchowych, wzrokowych i ruchowych. Język budowany jest na filarach wszystkich zmysłów, a ich kształtowanie staje się ważną sferą oddziaływań w procesie edukacji przedszkolnej.
Przygotowanie do nauki czytania i pisania powinno więc uwzględniać przede wszystkim stymulacje lewej półkuli mózgu, czyli zadania sekwencyjne, linearne i relacyjne. Opanowanie języka pisanego wymaga bowiem wcześniej ukształtowanych umiejętności szeregowania, układania sekwencji i ujmowania relacji.
W artykule przeczytamy m.in. o tym, jak organizować ćwiczenia pamięci sekwencyjnej (w tym także poznamy ich rodzaje) oraz na czym powinny polegać ćwiczenia z zakresu szeregowania i układania sekwencji.