Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Stymulacja lewej półkuli mózgu (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)

Jagoda Cieszyńska-Rożek    Styczeń 2011

Przygotowanie do nauki czytania i pisania powinno uwzględniać przede wszystkim stymulacje lewej półkuli mózgu, czyli zadania sekwencyjne, linearne i relacyjne. Opanowanie języka pisanego wymaga bowiem ukształtowanych umiejętności szeregowania, układania sekwencji i ujmowania relacji. ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Przygotowanie do nauki czytania i pisania powinno uwzględniać przede wszystkim stymulacje lewej półkuli mózgu, czyli zadania sekwencyjne, linearne i relacyjne. Opanowanie języka pisanego wymaga bowiem ukształtowanych umiejętności szeregowania, układania sekwencji i ujmowania relacji.
Badania neuroobrazowania mózgu dostarczyły wiedzy na temat sekwencyjnych strategii przetwarzania informacji przez lewą półkulę mózgu. To ona jest odpowiedzialna za organizację informacji językowych i logiczne myślenie. Umiejętności sekwencyjne przedszkolaka warunkują w przyszłości szybkie czytanie ze zrozumieniem ucznia.
Osiągnięcie wysokiej sprawności czytania, a tym samym uczenia się, nie może przebiegać w oderwaniu od ćwiczeń słuchowych, wzrokowych i ruchowych. Język budowany jest na filarach wszystkich zmysłów, a ich kształtowanie staje się ważną sferą oddziaływań w procesie edukacji przedszkolnej.
Przygotowanie do nauki czytania i pisania powinno więc uwzględniać przede wszystkim stymulacje lewej półkuli mózgu, czyli zadania sekwencyjne, linearne i relacyjne. Opanowanie języka pisanego wymaga bowiem wcześniej ukształtowanych umiejętności szeregowania, układania sekwencji i ujmowania relacji.


W artykule przeczytamy m.in. o tym, jak organizować ćwiczenia pamięci sekwencyjnej (w tym także poznamy ich rodzaje) oraz na czym powinny polegać ćwiczenia z zakresu szeregowania i układania sekwencji.


 

Więcej z tego numeru

Styczeń 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz