Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Stary Rok mruży oczy zmęczone, lecz Nowy Rok już zmierza w naszą stronę [PNP – dzieci starsze]

Zespół redakcyjny PNP  
Grudzień 2015

Cele ogólne: • wspieranie dzieci w rozumieniu rytmicznej organizacji czasu – utrwalenie nazw dni tygodnia i nazw miesięcy oraz wprowadzenie pojęć: „Stary Rok”, „Nowy Rok”; • wdrażanie dzieci do wychwytania regularności – powtarzające się fragmenty w zabawach ruchowych, wyliczankach, rytmy, regula... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać bezpłatnie.

Pomoce dydaktyczne 12
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 2913.13 kb
Id: 5426

Zobacz również

edukacja przyrodnicza
pięciolatek
pogoda
scenariusz zajęć
zimowe dni

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
edukacja przyrodnicza
pięciolatek
pogoda
scenariusz zajęć
zimowe dni


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Przewodnik Nauczyciela Przedszkola

Więcej z tego numeru

Grudzień 2015

 

Propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci starszych na styczeń.
Materiał stanowi część Przewodnika Nauczyciela Przedszkola. Pobierając go zapoznaj się także z artykułem „Czym jest Przewodnik Nauczyciela Przedszkola i dlaczego powstał?”, w którym znajdziesz wiele istotnych wskazówek dotyczących korzystania z niego.
 

 

Cele ogólne: • wspieranie dzieci w rozumieniu rytmicznej organizacji czasu – utrwalenie nazw dni tygodnia i nazw miesięcy oraz wprowadzenie pojęć: „Stary Rok”, „Nowy Rok”; • wdrażanie dzieci do wychwytania regularności – powtarzające się fragmenty w zabawach ruchowych, wyliczankach, rytmy, regularności w liczeniu; kalendarz jako powtarzalny układ dni tygodnia i miesięcy; • utrwalenie wiedzy na temat charakterystycznych elementów danej pory roku i danego miesiąca; • zapoznanie dzieci z przyrządami do mierzenia czasu – poznanie rodzajów zegarów i kalendarzy oraz zasad ich działania; • wprowadzanie dzieci w świat kodowanych informacji (kalendarz – skróty nazw, oznaczanie miesięcy za pomocą symboli rysunkowych); • rozbudzanie zainteresowania książką i czytaniem; • wdrażanie do uważnego słuchania i komponowania dłuż¬szych wypowiedzi; • doskonalenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej; • wspomaganie dzieci w uważnym słuchaniu i rozwijaniu słuchu fonematycznego.