Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Spotkanie ze smokiem wawelskim – scenariusz zajęć dla 2,5- i 3-latków

Gabriela Gąsienica  
Październik 2013

Przykładowe zabawy ze scenariusza: a) Smocze odgłosy. Zabawa dźwiękonaśladowcza (ćwiczenia aparatu mowy) – dzieci naśladują odgłosy wydawane przez smoka: ryczymy jak zły smok; śmiejemy się jak smok zadowolony; mlaskamy jak jedzący smok; chłepczemy wodę – jak robiłby to smok; ziejemy ogniem. b) Jak... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Pomoce dydaktyczne 3
Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 651.29 kb
Stron: 3
Id: 3627

Zobacz również

bajka
dwulatek
edukacja regionalna
scenariusz zajęć
trzylatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
bajka
dwulatek
edukacja regionalna
scenariusz zajęć
trzylatek


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Październik 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:

  • sylwety do treści legendy o smoku wawelskim – do pobrania TU;
  • ilustracje przedstawiające wybrane zabytki Krakowa - znajdziesz je TU;
  • podkład z Hejnałem Mariacki – TU;
  • film z Parady Smoków TU.

Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:

  • śpiewają znaną im śpiewankę i tworzą koło;
  • podejmują próby rozpoznania utworu (hejnał);
  • w skupieniu oglądają przedstawienie;
  • znają zasady zachowania się podczas przedstawienia;
  • odpowiadają na zadane pytania;
  • podejmują próby ocenienia postawy i zachowań bohaterów;
  • pokazują własne pomysły przedstawienia danej sytuacji;
  • wykonają pracę plastyczną;
  • podejmują próby współdziałania w grupie.
Przykładowe zabawy ze scenariusza: a) Smocze odgłosy. Zabawa dźwiękonaśladowcza (ćwiczenia aparatu mowy) – dzieci naśladują odgłosy wydawane przez smoka: ryczymy jak zły smok; śmiejemy się jak smok zadowolony; mlaskamy jak jedzący smok; chłepczemy wodę – jak robiłby to smok; ziejemy ogniem. b) Jak smoki... Zabawa ruchowa – nauczyciel wydaje polecenia, w jaki sposób dzieci mają się poruszać: jak smoki gumowe; jak smoki na sprężynkach; jak smoki ciężkie; jak smoki zmęczone; jak smoki wesołe; jak smoki skrzydlate; jak smoki zmarznięte... itd.