
Spotkanie ze smokiem wawelskim – scenariusz zajęć dla 2,5- i 3-latków
Gabriela Gąsienica
Październik 2013
Przykładowe zabawy ze scenariusza: a) Smocze odgłosy. Zabawa dźwiękonaśladowcza (ćwiczenia aparatu mowy) – dzieci naśladują odgłosy wydawane przez smoka: ryczymy jak zły smok; śmiejemy się jak smok zadowolony; mlaskamy jak jedzący smok; chłepczemy wodę – jak robiłby to smok; ziejemy ogniem. b) Jak... więcej
Przykładowe zabawy ze scenariusza: a) Smocze odgłosy. Zabawa dźwiękonaśladowcza (ćwiczenia aparatu mowy) – dzieci naśladują odgłosy wydawane przez smoka: ryczymy jak zły smok; śmiejemy się jak smok zadowolony; mlaskamy jak jedzący smok; chłepczemy wodę – jak robiłby to smok; ziejemy ogniem. b) Jak... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.
Pomoce dydaktyczne 3
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
- sylwety do treści legendy o smoku wawelskim – do pobrania TU;
- ilustracje przedstawiające wybrane zabytki Krakowa - znajdziesz je TU;
- podkład z Hejnałem Mariacki – TU;
- film z Parady Smoków – TU.
Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
- śpiewają znaną im śpiewankę i tworzą koło;
- podejmują próby rozpoznania utworu (hejnał);
- w skupieniu oglądają przedstawienie;
- znają zasady zachowania się podczas przedstawienia;
- odpowiadają na zadane pytania;
- podejmują próby ocenienia postawy i zachowań bohaterów;
- pokazują własne pomysły przedstawienia danej sytuacji;
- wykonają pracę plastyczną;
- podejmują próby współdziałania w grupie.