Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 804.21 kb
Stron: 6
Id: 143
Sposoby pojmowania własnego nauczycielstwa (poziomy wtajemniczenia zawodowego)
Im dłużej zajmuję się zawodem nauczycielskim, tym bardziej przekonuję się o tym, iż występuje on w co najmniej dwóch właściwie niezależnych od siebie wersjach. Pierwsza z nich – to wersja oficjalna. Jej tworzywem jest wszystko to, co nauczyciel zdobywa na uczelni, także w toku doskonal... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Im dłużej zajmuję się zawodem nauczycielskim, tym bardziej przekonuję się o tym, iż występuje on w co najmniej dwóch właściwie niezależnych od siebie wersjach.
Pierwsza z nich – to wersja oficjalna. Jej tworzywem jest wszystko to, co nauczyciel zdobywa na uczelni, także w toku doskonalenia zawodowego, co otrzymuje z instytucji współpracujących ze szkołą, takich jak ministerstwo, kuratoria, ośrodki doradztwa zawodowego itp. Składa się to na rodzaj wiedzy, sprawności usankcjonowanych instytucjonalnie, o których nauczyciel wie, że je otrzymał jako ważne w regulacji jego pracy.
Druga wersja dotyczy wymiaru osobistego, to znaczy tego, co nauczyciel osobiście odebrał z oficjalnych programów, czemu nadał personalne znaczenia, a nade wszystko, co na tej podstawie sam potrafił wytworzyć, jakie preferencje nadać własnej koncepcji nauczycielstwa. Jaką treść identyfikuje, pytając siebie – kim jestem jako nauczyciel? W tym osobistym wymiarze bycia nauczycielem ważna jest umiejętność samoobserwacji, autorefleksji, badania własnej praktyki. Jaki jest związek tych dwóch wymiarów?
W artykule poruszono m.in. problem odbioru naukowego i społecznego pracy nauczyciela oraz poziomów wtajemniczenia w rolę zawodową.