bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 804.21 kb
Stron: 6
Id: 143
Sposoby pojmowania własnego nauczycielstwa (poziomy wtajemniczenia zawodowego)
Im dłużej zajmuję się zawodem nauczycielskim, tym bardziej przekonuję się o tym, iż występuje on w co najmniej dwóch właściwie niezależnych od siebie wersjach. Pierwsza z nich – to wersja oficjalna. Jej tworzywem jest wszystko to, co nauczyciel zdobywa na uczelni, także w toku doskonal... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Im dłużej zajmuję się zawodem nauczycielskim, tym bardziej przekonuję się o tym, iż występuje on w co najmniej dwóch właściwie niezależnych od siebie wersjach.
Pierwsza z nich – to wersja oficjalna. Jej tworzywem jest wszystko to, co nauczyciel zdobywa na uczelni, także w toku doskonalenia zawodowego, co otrzymuje z instytucji współpracujących ze szkołą, takich jak ministerstwo, kuratoria, ośrodki doradztwa zawodowego itp. Składa się to na rodzaj wiedzy, sprawności usankcjonowanych instytucjonalnie, o których nauczyciel wie, że je otrzymał jako ważne w regulacji jego pracy.
Druga wersja dotyczy wymiaru osobistego, to znaczy tego, co nauczyciel osobiście odebrał z oficjalnych programów, czemu nadał personalne znaczenia, a nade wszystko, co na tej podstawie sam potrafił wytworzyć, jakie preferencje nadać własnej koncepcji nauczycielstwa. Jaką treść identyfikuje, pytając siebie – kim jestem jako nauczyciel? W tym osobistym wymiarze bycia nauczycielem ważna jest umiejętność samoobserwacji, autorefleksji, badania własnej praktyki. Jaki jest związek tych dwóch wymiarów?
W artykule poruszono m.in. problem odbioru naukowego i społecznego pracy nauczyciela oraz poziomów wtajemniczenia w rolę zawodową.
