bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 1099.86 kb
Stron: 3
Id: 3043
Skąd się wzięły ubrania? – cz. 2 [pomysły na zabawy]
Podtytuł: Zabawy zachęcające do poszerzania wiedzy i odpowiedzi na najczęściej zadawane przez dzieci pytania Ze wstępu do artykułu: Dzieci uczestnicząc w zabawach tematycznych, mają możliwość odgrywania rozmaitych ról i fikcyjnego spełniania funkcji przypisanych danej roli społecznej. Teg... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Podtytuł: Zabawy zachęcające do poszerzania wiedzy i odpowiedzi na najczęściej zadawane przez dzieci pytania
Ze wstępu do artykułu:
Dzieci uczestnicząc w zabawach tematycznych, mają możliwość odgrywania rozmaitych ról i fikcyjnego spełniania funkcji przypisanych danej roli społecznej. Tego typu działania sprawiają im wiele radości i umożliwiają nawiązywanie w naturalny sposób kontaktów z rówieśnikami, innymi dziećmi, dorosłymi.
Główną część tekstu stanowią pomysły na zabawy do wykorzystania w pracy z dziećmi – są to „Zabawy z parasolami”, „Zabawy z wachlarzami” i „Zabawy z rzepami”. Wszystkie prezentowane zabawy dają możliwość prowadzenia obserwacji pedagogicznych w celu poznania możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, a także dokumentowania tych obserwacji. Prezentowanym zabawom mogą towarzyszyć podkłady muzyczne indywidualnie dobierane przez nauczyciela.
Przykładowa zabawa:
„Co by było, gdyby...?” Zadaniem dzieci jest przedstawienie różnych pomysłów w odniesieniu do pytania: co by było, gdyby na świecie nie było parasoli? Następnym zadaniem jest wymyślenie opowieści o powstaniu parasola. Dzieci układają ją, wypowiadając kolejno po pięć słów (czyli tyle, ile jedna rączka ma paluszków). Jedno słowo przypadnie na jeden palec dziecka. Dalszy ciąg w tej samej liczbie słów opowie koleżanka/kolega, itd., aż powstanie cała opowieść. Następnie na dużym papierze dzieci wspólnie namalują parasol.
Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne w skali 1:1 (do samodzielnego wydruku), które możesz pobrać TU.