Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Skąd się wzięły ubrania? – cz. 2 [pomysły na zabawy]

Anna Torbicka   Grudzień 2012

Podtytuł: Zabawy zachęcające do poszerzania wiedzy i odpowiedzi na najczęściej zadawane przez dzieci pytania Ze wstępu do artykułu: Dzieci uczestnicząc w zabawach tematycznych, mają możliwość odgrywania rozmaitych ról i fikcyjnego spełniania funkcji przypisanych danej roli społecznej. Teg... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Więcej z tego numeru

Grudzień 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Podtytuł: Zabawy zachęcające do poszerzania wiedzy i odpowiedzi na najczęściej zadawane przez dzieci pytania

Ze wstępu do artykułu:
Dzieci uczestnicząc w zabawach tematycznych, mają możliwość odgrywania rozmaitych ról i fikcyjnego spełniania funkcji przypisanych danej roli społecznej. Tego typu działania sprawiają im wiele radości i umożliwiają nawiązywanie w naturalny sposób kontaktów z rówieśnikami, innymi dziećmi, dorosłymi.

Główną część tekstu stanowią pomysły na zabawy do wykorzystania w pracy z dziećmi – są to „Zabawy z parasolami”, „Zabawy z wachlarzami” i „Zabawy z rzepami”. Wszystkie prezentowane zabawy dają możliwość prowadzenia obserwacji pedagogicznych w celu poznania możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, a także dokumentowania tych obserwacji. Prezentowanym zabawom mogą towarzyszyć podkłady muzyczne indywidualnie dobierane przez nauczyciela.

Przykładowa zabawa:
„Co by było, gdyby...?” Zadaniem dzieci jest przedstawienie różnych pomysłów w odniesieniu do pytania: co by było, gdyby na świecie nie było parasoli? Następnym zadaniem jest wymyślenie opowieści o powstaniu parasola. Dzieci układają ją, wypowiadając kolejno po pięć słów (czyli tyle, ile jedna rączka ma paluszków). Jedno słowo przypadnie na jeden palec dziecka. Dalszy ciąg w tej samej liczbie słów opowie koleżanka/kolega, itd., aż powstanie cała opowieść. Następnie na dużym papierze dzieci wspólnie namalują parasol.


Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne w skali 1:1 (do samodzielnego wydruku), które możesz pobrać TU.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się