bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 563.23 kb
Stron: 4
Id: 2980
Skąd się wzięły ubrania? – cz. 1 [pomysły na zabawy]
Podtytuł: Zabawy zachęcające do poszerzania wiedzy i odpowiedzi na najczęściej zadawane przez dzieci pytania Fragment artykułu: Zabawa jest metodą nauczania, uczenia się, jest jedną z metod pracy z dzieckiem.(…) Zabawy umiejętnie dobrane do wieku wyzwalają w dzieciach motywację i chęć do ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Podtytuł: Zabawy zachęcające do poszerzania wiedzy i odpowiedzi na najczęściej zadawane przez dzieci pytania
Fragment artykułu:
Zabawa jest metodą nauczania, uczenia się, jest jedną z metod pracy z dzieckiem.(…) Zabawy umiejętnie dobrane do wieku wyzwalają w dzieciach motywację i chęć do zdobywania nowych umiejętności i wiadomości. Dziecko nabywa świadomość siebie, swoich umiejętności i zdobytych sukcesów. Aktywnie uczestnicząc w zabawach, przygotowuje się do pełnienia ról społecznych, do współpracy w grupie na co dzień oraz do zabawy. Dzieje się tak w przypadku zabaw tematycznych, w których dzieci uczestnicząc, mają możliwość odgrywania ról i fikcyjnego spełniania funkcji przypisanych danej roli społecznej. Wywołuje to w nich ogromne zadowolenie oraz inwencję twórczą podczas odtwarzania takich ról. Dzieci doskonale potrafią naśladować spostrzeżone postawy, usłyszane wyrażenia, które potem na sposób sobie właściwy wyrażają.
Główną część artykułu stanowią liczne pomysły na zabawy do wykorzystania w pracy z dziećmi – są to „Zabawy z kapeluszami”, „Zabawy z butami” i „Zabawy z chusteczkami”. Wszystkie prezentowane zabawy dają możliwość prowadzenia obserwacji pedagogicznych w celu poznania możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, a także dokumentowania tych obserwacji. Prezentowanym zabawom mogą towarzyszyć podkłady muzyczne indywidualnie dobierane przez nauczyciela.
Przykładowa zabawa:
„Zabawy supełkowe”. Każde dziecko ma lalkę lub misia i apaszkę. Dziecko sadza przed sobą zabawkę. Potem bierze apaszkę i składa ją na pół. Tworzy się kształt prostokąta. Zakłada złożoną chusteczkę na plecy misiowi/lalce i końce apaszki opuszcza z przodu. Ponieważ misiowi/lalce jest zimno w szyję, zakłada mu apaszkę bliżej szyi. Inny sposób: dziecko trzyma dwa końce apaszki biegnące po przekątnej (składa w ten sposób apaszkę na kształt trójkąta) i zakłada ją jak poprzednio. Teraz można zaproponować, żeby dziecko zawiązało supełek, przeplatając dwa rogi chusteczki. W kolejnej zabawie dzieci tworzą linę ze swoich apaszek, podzielone są na dwa zespoły na przeciwległych końcach sali. Każdy zespół ma kilka chust do użycia. Pierwszym zadaniem jest połączenie tych chust ze sobą za pomocą supełków. Drugie zadanie to połączenie obu zespołów liną z apaszek. Istotne jest, aby dzieci najpierw połączyły apaszki w zespole, a następnie obie liny zespołowe połączyły ze sobą.
Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne w skali 1:1 (do samodzielnego wydruku), które można pobrać ze strony www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl!
Objętość artykułu: 4 strony.