Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 712.95 kb
Stron: 4
Id: 1791

Samoocena czy „samochwałka?”

Agnieszka Czeglik   Marzec 2012

Samooceny są dość popularne. Ale czy potrzebne? Nauczyciele nazywają je „samochwałkami”, no i nie da się ukryć, że takowe przypominają. Problem jest jednak innej natury – czemu one służą? Samoocena nauczyciela to refleksja nad posiadanymi właściwościami indywidualnymi, takimi jak ... więcej
Pobierz

Zobacz również

cykl Zarządzanie przedszkolemdyrektornauczycielrozwój osobisty

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Marzec 2012

Samooceny są dość popularne. Ale czy potrzebne? Nauczyciele nazywają je „samochwałkami”, no i nie da się ukryć, że takowe przypominają. Problem jest jednak innej natury – czemu one służą?
Samoocena nauczyciela to refleksja nad posiadanymi właściwościami indywidualnymi, takimi jak cechy osobowości, zasób wiedzy, możliwości oddziaływania wychowawczego na dzieci (łącznie z nauczaniem), a także nad tym, jak widzą go wychowankowie i jaki mają do niego stosunek. Przez samoocenę możemy rozumieć w szczególności próbę określenia własnych wartości pod kątem wykonywanej działalności pedagogicznej.


Po co nauczyciele powinni stosować samoocenę? Jak powinna wyglądać, aby była sensowna, a nie banalna? Na te i na podobne pytania znajdziemy odpowiedź w niniejszym artykule. Jego część stanowi zestawienie „Język opisu przydatny do samooceny”.