Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 712.95 kb
Stron: 4
Id: 1791

Samoocena czy „samochwałka?”

Agnieszka Czeglik   Marzec 2012

Samooceny są dość popularne. Ale czy potrzebne? Nauczyciele nazywają je „samochwałkami”, no i nie da się ukryć, że takowe przypominają. Problem jest jednak innej natury – czemu one służą? Samoocena nauczyciela to refleksja nad posiadanymi właściwościami indywidualnymi, takimi jak ... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

cykl Zarządzanie przedszkolemdyrektornauczycielrozwój osobisty

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Marzec 2012

Samooceny są dość popularne. Ale czy potrzebne? Nauczyciele nazywają je „samochwałkami”, no i nie da się ukryć, że takowe przypominają. Problem jest jednak innej natury – czemu one służą?
Samoocena nauczyciela to refleksja nad posiadanymi właściwościami indywidualnymi, takimi jak cechy osobowości, zasób wiedzy, możliwości oddziaływania wychowawczego na dzieci (łącznie z nauczaniem), a także nad tym, jak widzą go wychowankowie i jaki mają do niego stosunek. Przez samoocenę możemy rozumieć w szczególności próbę określenia własnych wartości pod kątem wykonywanej działalności pedagogicznej.


Po co nauczyciele powinni stosować samoocenę? Jak powinna wyglądać, aby była sensowna, a nie banalna? Na te i na podobne pytania znajdziemy odpowiedź w niniejszym artykule. Jego część stanowi zestawienie „Język opisu przydatny do samooceny”.