Samoocena czy „samochwałka?”
Samooceny są dość popularne. Ale czy potrzebne? Nauczyciele nazywają je „samochwałkami”, no i nie da się ukryć, że takowe przypominają. Problem jest jednak innej natury – czemu one służą? Samoocena nauczyciela to refleksja nad posiadanymi właściwościami indywidualnymi, takimi jak ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Samooceny są dość popularne. Ale czy potrzebne? Nauczyciele nazywają je „samochwałkami”, no i nie da się ukryć, że takowe przypominają. Problem jest jednak innej natury – czemu one służą?
Samoocena nauczyciela to refleksja nad posiadanymi właściwościami indywidualnymi, takimi jak cechy osobowości, zasób wiedzy, możliwości oddziaływania wychowawczego na dzieci (łącznie z nauczaniem), a także nad tym, jak widzą go wychowankowie i jaki mają do niego stosunek. Przez samoocenę możemy rozumieć w szczególności próbę określenia własnych wartości pod kątem wykonywanej działalności pedagogicznej.
Po co nauczyciele powinni stosować samoocenę? Jak powinna wyglądać, aby była sensowna, a nie banalna? Na te i na podobne pytania znajdziemy odpowiedź w niniejszym artykule. Jego część stanowi zestawienie „Język opisu przydatny do samooceny”.