bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 382.68 kb
Stron: 2
Id: 1884
Samodzielne dwulatki w przedszkolu
Fragment artykułu: Coraz więcej przedszkoli zarówno publicznych, jak i niepublicznych organizuje tzw. grupy żłobkowe. Są to oddziały przeznaczone dla dzieci dwuletnich (a nawet nieco młodszych), które jeszcze oficjalnie (zgodnie z Ustawą o systemie oświaty) nie mogą uczestniczyć w edu... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Coraz więcej przedszkoli zarówno publicznych, jak i niepublicznych organizuje tzw. grupy żłobkowe. Są to oddziały przeznaczone dla dzieci dwuletnich (a nawet nieco młodszych), które jeszcze oficjalnie (zgodnie z Ustawą o systemie oświaty) nie mogą uczestniczyć w edukacji przedszkolnej. Jednak praca z grupą dwulatków nie jest łatwa. Wymaga szczególnego przygotowania samej placówki i dokształcenia nauczycieli, ale co równie ważne, także intensywnej współpracy z rodzicami.
Zgodnie z Ustawą o systemie oświaty z 7 września 1991 r. z późniejszymi zmianami (rozdział 2, art. 14.1.), wychowanie przedszkolne obejmuje dzieci od trzeciego do szóstego roku życia (w szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor może przyjąć dziecko dwuipółletnie, zgodnie z art. 14.1b.). Jednak decyzja o obniżeniu wieku szkolnego do szóstego roku życia spowodowała, że wielu dyrektorów placówek obawia się o miejsca pracy nauczycieli i zaczyna organizować grupy dla młodszych dzieci. Ze względu na ograniczenia prawne, nie mogą to być typowe grupy przedszkolne, zatem nazwano je grupami żłobkowymi. Skorzystano między innymi z ułatwień, jakie niesie ze sobą Ustawa o formach opieki nad dziećmi do lat trzech, czyli tzw. ustawa żłobkowa (ustawa ta weszła w życie dnia 4 kwietnia 2011 r.).
Okazuje się jednak, że decyzja o organizacji grup dla dzieci młodszych (bo już półtorarocznych, dwuletnich) nie zawsze jest łatwa i niesie ze sobą wiele poważnych konsekwencji.
W dalszej części artykułu przeczytamy:
- o problemach i wyzwaniach, które stają przed placówkami chcącymi stworzyć tzw. grupy żłobkowe;
- o kompetencjach dwulatków w zakresie samodzielności życiowej;
- o czynnikach wpływających na obniżoną samodzielność małych dzieci.
Objętość artykułu: 2 strony.
