Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 382.68 kb
Stron: 2
Id: 1884
Samodzielne dwulatki w przedszkolu
Fragment artykułu: Coraz więcej przedszkoli zarówno publicznych, jak i niepublicznych organizuje tzw. grupy żłobkowe. Są to oddziały przeznaczone dla dzieci dwuletnich (a nawet nieco młodszych), które jeszcze oficjalnie (zgodnie z Ustawą o systemie oświaty) nie mogą uczestniczyć w edu... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Fragment artykułu:
Coraz więcej przedszkoli zarówno publicznych, jak i niepublicznych organizuje tzw. grupy żłobkowe. Są to oddziały przeznaczone dla dzieci dwuletnich (a nawet nieco młodszych), które jeszcze oficjalnie (zgodnie z Ustawą o systemie oświaty) nie mogą uczestniczyć w edukacji przedszkolnej. Jednak praca z grupą dwulatków nie jest łatwa. Wymaga szczególnego przygotowania samej placówki i dokształcenia nauczycieli, ale co równie ważne, także intensywnej współpracy z rodzicami.
Zgodnie z Ustawą o systemie oświaty z 7 września 1991 r. z późniejszymi zmianami (rozdział 2, art. 14.1.), wychowanie przedszkolne obejmuje dzieci od trzeciego do szóstego roku życia (w szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor może przyjąć dziecko dwuipółletnie, zgodnie z art. 14.1b.). Jednak decyzja o obniżeniu wieku szkolnego do szóstego roku życia spowodowała, że wielu dyrektorów placówek obawia się o miejsca pracy nauczycieli i zaczyna organizować grupy dla młodszych dzieci. Ze względu na ograniczenia prawne, nie mogą to być typowe grupy przedszkolne, zatem nazwano je grupami żłobkowymi. Skorzystano między innymi z ułatwień, jakie niesie ze sobą Ustawa o formach opieki nad dziećmi do lat trzech, czyli tzw. ustawa żłobkowa (ustawa ta weszła w życie dnia 4 kwietnia 2011 r.).
Okazuje się jednak, że decyzja o organizacji grup dla dzieci młodszych (bo już półtorarocznych, dwuletnich) nie zawsze jest łatwa i niesie ze sobą wiele poważnych konsekwencji.
W dalszej części artykułu przeczytamy:
- o problemach i wyzwaniach, które stają przed placówkami chcącymi stworzyć tzw. grupy żłobkowe;
- o kompetencjach dwulatków w zakresie samodzielności życiowej;
- o czynnikach wpływających na obniżoną samodzielność małych dzieci.
Objętość artykułu: 2 strony.