Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 484.31 kb
Stron: 2
Id: 1805

Ruch rozwija intelekt

Katarzyna Rojkowska, Marta Łykowska   Kwiecień 2012

Fragment artykułu: Dbając o sprawność ruchową dziecka, przyczyniamy się do rozwoju jego mózgu. Już u dwumiesięcznego płodu ruchy pobudzają komórki nerwowe do rozwoju. Po przyjściu na świat dziecko od pierwszych godzin życia i przez następnych kilka lat stymuluje mózg przez ruch... więcej
Pobierz

Zobacz również

pamięć i uwagawczesne wspomaganiezajęcia ruchowe

Więcej z działu

Czynności intelektualne

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2012

Fragment artykułu:
Dbając o sprawność ruchową dziecka, przyczyniamy się do rozwoju jego mózgu. Już u dwumiesięcznego płodu ruchy pobudzają komórki nerwowe do rozwoju. Po przyjściu na świat dziecko od pierwszych godzin życia i przez następnych kilka lat stymuluje mózg przez ruch, tworząc podstawy sprawnego uczenia się. Zatem, gdy rozwijamy sprawność fizyczną dziecka, nie tylko dbamy o jego kondycję fizyczną, ale rozwijamy również sprawność intelektualną, czyli dobrą koncentrację i pamięć, sprawne czytanie i pisanie, szybkie kojarzenie. Środowisko małych dzieci powinno obfitować w bodźce ruchowe, takie jak kołysanie, przytulanie, noszenie na rękach, tańczenie wraz z malcem. Zresztą dzieci domagają się tego same, bo wyczuwają, co jest dobre dla rozwoju ich mózgu. Kilkulatki w swoim codziennym programie zabaw powinny mieć okazję do tego, by pokręcić się wokół własnej osi, pohuśtać na huśtawce, pobalansować na równoważni, wspinać się, turlać i skakać. Wszystkie te czynności pobudzają układ przedsionkowy i stymulują rozwój mózgu. Są doskonałym treningiem koordynacji ruchowej i koncentracji.


Artykułowi towarzyszą:
- przykłady ćwiczeń ruchowych wspierających prawidłowy rozwój sprawności intelektualnej u dzieci.


Objętość artykułu: 2 strony.