Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 591.74 kb
Stron: 2
Id: 1804

Rozwiązywanie konfliktów metodą „bez przegranych”

Violetta Kruczkowska   Kwiecień 2012

Fragment artykułu: Konflikty pomiędzy potrzebami nauczycieli a potrzebami dzieci są nieuniknione, ale jakość tych relacji nie zależy od częstotliwości konfliktów, tylko od... sposobu ich rozwiązywania. Najczęściej problemy pojawiają się, gdy nie bierzemy pod uwagę potrzeb drugiej osoby i for... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

komunikacja interpersonalnanauczycielThomas GordonTrening Skutecznego Nauczycielawychowanie

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2012

Fragment artykułu:
Konflikty pomiędzy potrzebami nauczycieli a potrzebami dzieci są nieuniknione, ale jakość tych relacji nie zależy od częstotliwości konfliktów, tylko od... sposobu ich rozwiązywania. Najczęściej problemy pojawiają się, gdy nie bierzemy pod uwagę potrzeb drugiej osoby i forsujemy na siłę własne rozwiązania.
Kiedy myślimy o konflikcie, wyobrażamy sobie starcie lub walkę dwóch lub więcej osób. Konflikt pojawia się wówczas, kiedy zachowanie jednej ze stron przeszkadza w zaspokojeniu potrzeb drugiej lub kiedy mają one odmienne systemy wartości.
To, w jaki sposób rozwiązujemy problemy i konflikty, jest efektem tego, czego nauczyliśmy się w relacjach z własnymi rodzicami, nauczycielami, przyjaciółmi i współpracownikami. Wszyscy postępujemy najlepiej jak potrafimy, wykorzystując przy tym znane sobie sposoby.


Te dwie najczęściej stosowane przez wychowawców (nauczycieli i rodziców) sposoby Autorka przedstawiła i skomentowała w dalszej części swojego tekstu.  Jako ich alternatywę opisała metodę zaproponowaną przez Thomasa Gordona noszącą nazwę metody „bez przegranych”.


Objętość artykułu: 2 strony.