Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Ram, pam, pam – na instrumentach gram (zajęcia muzyczne w grupie 5- i 6-latków)

Katarzyna Tomiak-Zaremba   Magazyn specjalny 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Orkiestra. Zabawa z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych oraz symbolicznego zapisu rytmicznego – dzieci otrzymują instrumenty, grają na nich według zapisu ułożonego przez prowadzącego za pomocą emblematów (symboli dotyczących różnych stanów pogodowych) przypię... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 3
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • ilustracje związane z pogodą – TU;
  • podkłady do piosenek: „Tu do koła” (TU) oraz „Dźwięki instrumentów” (TU).
Zajęcia muzyczne w grupie pięcio- i sześciolatków. W scenariuszu zawarto następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • śpiewa poznane piosenki, dokładnie i wyraźnie odtwarzając tekst;
  • tworzy muzykę, korzystając z instrumentów perkusyjnych;
  • odtwarza rytm śpiewanej piosenki, wykorzystując proste ruchy oraz grając na instrumentach;
  • gra na instrumentach perkusyjnych;
  • rozpoznaje i nazywa instrumenty perkusyjne zaprezentowane podczas zajęć;
  • swobodnie według własnego pomysłu interpretuje muzykę ruchem;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Orkiestra. Zabawa z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych oraz symbolicznego zapisu rytmicznego – dzieci otrzymują instrumenty, grają na nich według zapisu ułożonego przez prowadzącego za pomocą emblematów (symboli dotyczących różnych stanów pogodowych) przypiętych do tablicy oraz ustaleń, np. deszcz to bębenki, wiatr to marakasy, grad – tamburyna, śnieg – kołatki, słońce – trójkąty. Dzieci grają na danym instrumencie tak długo, jak długo prowadzący-dyrygent trzyma pałeczkę (batutę) na danym emblemacie. W czasie zajęć popołudniowych w kolejne dni zabawę można rozwijać i modyfikować, wzór rytmiczny mogą układać chętne dzieci, wcielając się w rolę dyrygenta, można także zamiast instrumentów wykorzystać przedmioty z otoczenia wydające dźwięki, tworząc tym samym różne rodzaje orkiestr, np. gazetową, kuchenną, przyrodniczą; można także grać, używając własnego ciała (np. grać na policzkach, na udach). Dzieci również same mogą wykonać emblematy do zabawy według własnego pomysłu.

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

MP3
Dźwięki instrumentów - podkład (PD, mp3)
MP3
Tu, do koła - podkład (PD, mp3)

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź