Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 651.44 kb
Stron: 3
Id: 3450

Ram, pam, pam – na instrumentach gram (zajęcia muzyczne w grupie 5- i 6-latków)

Katarzyna Tomiak-Zaremba   Magazyn specjalny 2013

Przykładowa zabawa ze scenariusza: Orkiestra. Zabawa z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych oraz symbolicznego zapisu rytmicznego – dzieci otrzymują instrumenty, grają na nich według zapisu ułożonego przez prowadzącego za pomocą emblematów (symboli dotyczących różnych stanów pogodowych) przypię... więcej
Pobierz

Zobacz również

muzykapięciolatekscenariusz zajęćsześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Muzyka i śpiew, pląsy i taniec

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • ilustracje związane z pogodą – TU;
  • podkłady do piosenek: „Tu do koła” (TU) oraz „Dźwięki instrumentów” (TU).
Zajęcia muzyczne w grupie pięcio- i sześciolatków. W scenariuszu zawarto następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • śpiewa poznane piosenki, dokładnie i wyraźnie odtwarzając tekst;
  • tworzy muzykę, korzystając z instrumentów perkusyjnych;
  • odtwarza rytm śpiewanej piosenki, wykorzystując proste ruchy oraz grając na instrumentach;
  • gra na instrumentach perkusyjnych;
  • rozpoznaje i nazywa instrumenty perkusyjne zaprezentowane podczas zajęć;
  • swobodnie według własnego pomysłu interpretuje muzykę ruchem;
  • aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych ze śpiewem.
Przykładowa zabawa ze scenariusza: Orkiestra. Zabawa z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych oraz symbolicznego zapisu rytmicznego – dzieci otrzymują instrumenty, grają na nich według zapisu ułożonego przez prowadzącego za pomocą emblematów (symboli dotyczących różnych stanów pogodowych) przypiętych do tablicy oraz ustaleń, np. deszcz to bębenki, wiatr to marakasy, grad – tamburyna, śnieg – kołatki, słońce – trójkąty. Dzieci grają na danym instrumencie tak długo, jak długo prowadzący-dyrygent trzyma pałeczkę (batutę) na danym emblemacie. W czasie zajęć popołudniowych w kolejne dni zabawę można rozwijać i modyfikować, wzór rytmiczny mogą układać chętne dzieci, wcielając się w rolę dyrygenta, można także zamiast instrumentów wykorzystać przedmioty z otoczenia wydające dźwięki, tworząc tym samym różne rodzaje orkiestr, np. gazetową, kuchenną, przyrodniczą; można także grać, używając własnego ciała (np. grać na policzkach, na udach). Dzieci również same mogą wykonać emblematy do zabawy według własnego pomysłu.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania