Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 420.24 kb
Stron: 3
Id: 1615

Radość i sens interpersonalnego współbycia w przestrzeniach szkoły i przedszkola (cześć II)

Bronisława Dymara    Luty 2012

Wybieranie narzuca konieczność intensywniejszej pracy umysłu, twórczego zaangażowania, krytycyzmu, słowem – wielu cech innowacyjnego działania. Zatem otwartą, innowacyjną postawę nauczyciela czynimy niezbędnym warunkiem rozwoju dziecka, jego wychowania i samowychowania w toku uczenia si... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

pedagogika współbycia

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Luty 2012

Wybieranie narzuca konieczność intensywniejszej pracy umysłu, twórczego zaangażowania, krytycyzmu, słowem – wielu cech innowacyjnego działania. Zatem otwartą, innowacyjną postawę nauczyciela czynimy niezbędnym warunkiem rozwoju dziecka, jego wychowania i samowychowania w toku uczenia się.
Treść prezentowanych strategii jest z jednej strony sposobem migawkowego ukazania tego, co w nauczaniu-uczeniu się kompleksowym jest ważne dla wychowania, z drugiej stanowi progresywny obraz działań zgodnych z tendencjami edukacyjnymi, preferowanymi dopiero teraz, szczególnie intensywnie w ciągu ostatniego dziesięciolecia, choć mają one swe korzenie w pedeutologii i wielu koncepcjach dydaktycznych XIX i pierwszej połowy XX w.


W artykule zostały szczegółowo opisane następujące trzy strategie i sensy radosnego współbycia: moje i nasze cele, treści nauczania a wzrastanie duchowe oraz barwy dialogu i jego konteksty.