Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Psychomotoryczne wspieranie rozwoju

Jolanta Majewska, Andrzej Majewski  
Magazyn specjalny 2012

Podtytuł: Całościowa organizacja jednostek dydaktycznych i doświadczeniowych w przedszkolu i w nauczaniu początkowym Fragment artykułu: Pod względem społeczno-politycznym przedszkole jest postrzegane jako miejsce edukacji dzieci we wczesnej fazie ich rozwoju. Wymagania pedagogiczne stawiane prze... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (1.23 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 1035.61 kb
Stron: 4
Id: 2839

Zobacz również

metody aktywne
rozwój motoryczny
scenariusz zajęć
zajęcia ruchowe

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
metody aktywne
rozwój motoryczny
scenariusz zajęć
zajęcia ruchowe


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zdrowie i sprawność fizyczna

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2012

Podtytuł: Całościowa organizacja jednostek dydaktycznych i doświadczeniowych w przedszkolu i w nauczaniu początkowym

Fragment artykułu:
Pod względem społeczno-politycznym przedszkole jest postrzegane jako miejsce edukacji dzieci we wczesnej fazie ich rozwoju. Wymagania pedagogiczne stawiane przedszkolom jako instytucjom edukacyjnym przez społeczeństwo informacji bardzo wzrosły w ostatnich latach. Wyniki badań PISA postawiły przed całą Europą pytanie, w jaki sposób lepiej przygotować dziecko do nauki w szkole? W wielu krajach (na przykład w Niemczech) opracowuje się na nowo programy edukacyjne i wychowawcze we wszystkich 17 krajach związkowych. Poszukiwane są nowe i skuteczniejsze metody wspierania dzieci we wczesnej fazie ich rozwoju.
Doświadczenia matematyczno-przyrodnicze, wspieranie mowy i wychowanie ekologiczno-interkulturowe stanowią uzupełnienie tradycyjnych programów zabawy i doświadczenia w pedagogice przedszkolnej. Przedszkola są fundamentalnym i głównym filarem naszego systemu edukacyjnego. Jakość pedagogicznego wspierania rozwoju w edukacji elementarnej tworzy istotną bazę pracy w szkołach na dalszych etapach kształcenia. Z tego względu konieczne jest poszukiwanie nowych metod wspierania rozwoju na etapie edukacji elementarnej. Do metod umożliwiających całościowe nauczanie i wspieranie należą psychomotoryka i motopedagogika. Obie metody wspierania nie są wprawdzie nowe (psychomotoryka niemiecka obchodzi w tym roku 57. rocznicę powstania), lecz możliwości połączenia metody psychomotoryczno-motopedagogicznej z organizacją jednostek i aranżacji dydaktycznych w edukacji elementarnej badane są zaledwie od kilku lat.
W Akademii Psychomotoryki i Motopedagogiki we współpracy z wychowawcami, nauczycielami i terapeutami opracowano i wraz z dziećmi wypróbowano cały szereg psychomotorycznych zajęć edukacyjnych na rozmaite tematy przyrodnicze i w celu wspierania podstawowych kompetencji psychomotorycznych.

W dalszej części artykułu przeczytamy o:

  • aktywności ruchowej w aranżacjach psychoruchowych.


Artykułowi towarzyszy:

  • opis aranżacji psychomotorycznej „Przygody kropli wody”.


Objętość artykułu: 4 strony.