bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 1035.61 kb
Stron: 4
Id: 2839
Psychomotoryczne wspieranie rozwoju
Podtytuł: Całościowa organizacja jednostek dydaktycznych i doświadczeniowych w przedszkolu i w nauczaniu początkowym Fragment artykułu: Pod względem społeczno-politycznym przedszkole jest postrzegane jako miejsce edukacji dzieci we wczesnej fazie ich rozwoju. Wymagania pedagogiczne stawiane prze... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Podtytuł: Całościowa organizacja jednostek dydaktycznych i doświadczeniowych w przedszkolu i w nauczaniu początkowym
Fragment artykułu:
Pod względem społeczno-politycznym przedszkole jest postrzegane jako miejsce edukacji dzieci we wczesnej fazie ich rozwoju. Wymagania pedagogiczne stawiane przedszkolom jako instytucjom edukacyjnym przez społeczeństwo informacji bardzo wzrosły w ostatnich latach. Wyniki badań PISA postawiły przed całą Europą pytanie, w jaki sposób lepiej przygotować dziecko do nauki w szkole? W wielu krajach (na przykład w Niemczech) opracowuje się na nowo programy edukacyjne i wychowawcze we wszystkich 17 krajach związkowych. Poszukiwane są nowe i skuteczniejsze metody wspierania dzieci we wczesnej fazie ich rozwoju.
Doświadczenia matematyczno-przyrodnicze, wspieranie mowy i wychowanie ekologiczno-interkulturowe stanowią uzupełnienie tradycyjnych programów zabawy i doświadczenia w pedagogice przedszkolnej. Przedszkola są fundamentalnym i głównym filarem naszego systemu edukacyjnego. Jakość pedagogicznego wspierania rozwoju w edukacji elementarnej tworzy istotną bazę pracy w szkołach na dalszych etapach kształcenia. Z tego względu konieczne jest poszukiwanie nowych metod wspierania rozwoju na etapie edukacji elementarnej. Do metod umożliwiających całościowe nauczanie i wspieranie należą psychomotoryka i motopedagogika. Obie metody wspierania nie są wprawdzie nowe (psychomotoryka niemiecka obchodzi w tym roku 57. rocznicę powstania), lecz możliwości połączenia metody psychomotoryczno-motopedagogicznej z organizacją jednostek i aranżacji dydaktycznych w edukacji elementarnej badane są zaledwie od kilku lat.
W Akademii Psychomotoryki i Motopedagogiki we współpracy z wychowawcami, nauczycielami i terapeutami opracowano i wraz z dziećmi wypróbowano cały szereg psychomotorycznych zajęć edukacyjnych na rozmaite tematy przyrodnicze i w celu wspierania podstawowych kompetencji psychomotorycznych.
W dalszej części artykułu przeczytamy o:
- aktywności ruchowej w aranżacjach psychoruchowych.
Artykułowi towarzyszy:
- opis aranżacji psychomotorycznej „Przygody kropli wody”.
Objętość artykułu: 4 strony.
