Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Psychomotoryczne wspieranie rozwoju

Jolanta Majewska, Andrzej Majewski   Magazyn specjalny 2012

Podtytuł: Całościowa organizacja jednostek dydaktycznych i doświadczeniowych w przedszkolu i w nauczaniu początkowym Fragment artykułu: Pod względem społeczno-politycznym przedszkole jest postrzegane jako miejsce edukacji dzieci we wczesnej fazie ich rozwoju. Wymagania pedagogiczne stawiane prze... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Podtytuł: Całościowa organizacja jednostek dydaktycznych i doświadczeniowych w przedszkolu i w nauczaniu początkowym

Fragment artykułu:
Pod względem społeczno-politycznym przedszkole jest postrzegane jako miejsce edukacji dzieci we wczesnej fazie ich rozwoju. Wymagania pedagogiczne stawiane przedszkolom jako instytucjom edukacyjnym przez społeczeństwo informacji bardzo wzrosły w ostatnich latach. Wyniki badań PISA postawiły przed całą Europą pytanie, w jaki sposób lepiej przygotować dziecko do nauki w szkole? W wielu krajach (na przykład w Niemczech) opracowuje się na nowo programy edukacyjne i wychowawcze we wszystkich 17 krajach związkowych. Poszukiwane są nowe i skuteczniejsze metody wspierania dzieci we wczesnej fazie ich rozwoju.
Doświadczenia matematyczno-przyrodnicze, wspieranie mowy i wychowanie ekologiczno-interkulturowe stanowią uzupełnienie tradycyjnych programów zabawy i doświadczenia w pedagogice przedszkolnej. Przedszkola są fundamentalnym i głównym filarem naszego systemu edukacyjnego. Jakość pedagogicznego wspierania rozwoju w edukacji elementarnej tworzy istotną bazę pracy w szkołach na dalszych etapach kształcenia. Z tego względu konieczne jest poszukiwanie nowych metod wspierania rozwoju na etapie edukacji elementarnej. Do metod umożliwiających całościowe nauczanie i wspieranie należą psychomotoryka i motopedagogika. Obie metody wspierania nie są wprawdzie nowe (psychomotoryka niemiecka obchodzi w tym roku 57. rocznicę powstania), lecz możliwości połączenia metody psychomotoryczno-motopedagogicznej z organizacją jednostek i aranżacji dydaktycznych w edukacji elementarnej badane są zaledwie od kilku lat.
W Akademii Psychomotoryki i Motopedagogiki we współpracy z wychowawcami, nauczycielami i terapeutami opracowano i wraz z dziećmi wypróbowano cały szereg psychomotorycznych zajęć edukacyjnych na rozmaite tematy przyrodnicze i w celu wspierania podstawowych kompetencji psychomotorycznych.

W dalszej części artykułu przeczytamy o:

  • aktywności ruchowej w aranżacjach psychoruchowych.


Artykułowi towarzyszy:

  • opis aranżacji psychomotorycznej „Przygody kropli wody”.


Objętość artykułu: 4 strony.

 

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się