Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 535.35 kb
Stron: 4
Id: 3778

Przyszła zima biała (scenariusz zajęć dla 2,5- i 3-latków)

Gabriela Gąsienica   Grudzień 2013

Przykładowa propozycja ze scenariusza: Jak wyglądają płatki śniegu? Obserwacje przyrodnicze – gdy pada śnieg, warto wyjść do ogrodu przedszkolnego lub na spacer po to, by na własne oczy zobaczyć, jak wyglądają prawdziwe płatki śniegu, a nie te wycięte z papieru. Między innymi poprzez takie doświadc... więcej
Pobierz

Zobacz również

dwulatekEdyta Gruszczyk-KolczyńskaEwa Zielińskascenariusz zajęćtrzylatekzima

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Grudzień 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie płatków śniegu w skali makro oraz ilustracje przedstawiające "atrybuty" zimowej scenerii – znajdziesz je TU;
  • zimowe memoryTU;
  • podkład instrumentalny do piosenki „Płatki śniegu (II)" (wraz z zapisem nutowym i tekstem) – TU;
  • plakat „Lepimy bałwanka!”, który został dołączony do bieżącego numeru naszego miesięcznika. TU możesz go zobaczyć i zamówić!
Powstał z uwzględnieniem treści pochodzących ze znakomitej publikacji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć, wyd. Centrum Edukacyjne Bliżej Przedszkola, Kraków 2012.

Zawarto w nim następujące cele szczegółowe – dzieci:
  • słuchają w skupieniu opowiadania;
  • biorą czynny udział w rozmowie inspirowanej opowiadaniem;
  • podejmują próby odpowiedzi na pytanie: skąd się bierze śnieg?;
  • dzielą się własnymi spostrzeżeniami, uwagami, doświadczeniami;
  • prowadzą obserwacje przyrodnicze;
  • biorą udział w zabawie logopedycznej;
  • opisują zimowy krajobraz;
  • dobierają takie same obrazki;
  • biorą udział w zabawie ruchowej;
  • improwizują w tańcu;
  • wykonują pracę plastyczną;
  • porządkują miejsce pracy po zakończeniu zadania.
Przykładowa propozycja ze scenariusza: Jak wyglądają płatki śniegu? Obserwacje przyrodnicze – gdy pada śnieg, warto wyjść do ogrodu przedszkolnego lub na spacer po to, by na własne oczy zobaczyć, jak wyglądają prawdziwe płatki śniegu, a nie te wycięte z papieru. Między innymi poprzez takie doświadczanie budujemy obraz świata. „Łapanie” śniegowych płatków uczy też cierpliwości i delikatności – po pierwsze: nie zawsze uda się taką gwiazdkę złapać, a po drugie: jeśli już się uda, to trzeba być niezwykle delikatnym, by ją utrzymać. Do tego „doświadczenia” potrzebujemy ciemną rękawiczkę lub ciemny materiał oraz lupę (szkło powiększające). Na ciemną rękawiczkę (rękaw kurtki) łapiemy śniegowe płatki, pod lupą oglądamy je dokładnie. Możemy spróbować policzyć ramiona każdej gwiazdki… Czy udało się komuś odnaleźć dwie takie same śnieżynki? Dla utrwalenia obserwacji – warto zawiesić zdjęcia płatków śniegu w sali.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania