bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 688.07 kb
Stron: 3
Id: 1373
Przyczyny wad wymowy i sposoby zapobiegania
W polskich przedszkolach i szkołach coraz więcej dzieci potrzebuje pomocy logopedy, gdyż ich mowa rozwija się nieprawidłowo. Należy jednak odróżnić cechy wymowy dziecięcej, typowej dla danego wieku, od nieprawidłowości, które wymagają terapii, często już we wczesnym dzieciństwie. O w... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
W polskich przedszkolach i szkołach coraz więcej dzieci potrzebuje pomocy logopedy, gdyż ich mowa rozwija się nieprawidłowo. Należy jednak odróżnić cechy wymowy dziecięcej, typowej dla danego wieku, od nieprawidłowości, które wymagają terapii, często już we wczesnym dzieciństwie.
O wadach wymowy możemy mówić wtedy, gdy mowa odbiega od normy fonetycznej przyjętej w danym języku (wg Genowefy Demel). Nauczyciele i wychowawcy najczęściej nie mają specjalistycznej wiedzy, która pozwoliłaby im właściwie ocenić poprawność artykulacyjną stosowną dla danego wieku dziecka, dlatego niezwykle korzystnym rozwiązaniem byłoby zaproszenie logopedy, który na początku każdego roku szkolnego przeprowadziłby sondaż logopedyczny, pozwalający na wykrycie wad wymowy u dzieci lub ryzyko ich wystąpienia, co pozwoliłoby na odpowiednio wczesne rozpoczęcie terapii logopedycznej.
W artykule omówiono najczęstsze przyczyny powstawania wad wymowy, przedstawiono przykładowe ćwiczenia oddechowe oraz scenariusz zajęć logopedycznych dotyczących artykulacji głoski „sz”.