Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 688.07 kb
Stron: 3
Id: 1373
Przyczyny wad wymowy i sposoby zapobiegania
W polskich przedszkolach i szkołach coraz więcej dzieci potrzebuje pomocy logopedy, gdyż ich mowa rozwija się nieprawidłowo. Należy jednak odróżnić cechy wymowy dziecięcej, typowej dla danego wieku, od nieprawidłowości, które wymagają terapii, często już we wczesnym dzieciństwie. O w... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
W polskich przedszkolach i szkołach coraz więcej dzieci potrzebuje pomocy logopedy, gdyż ich mowa rozwija się nieprawidłowo. Należy jednak odróżnić cechy wymowy dziecięcej, typowej dla danego wieku, od nieprawidłowości, które wymagają terapii, często już we wczesnym dzieciństwie.
O wadach wymowy możemy mówić wtedy, gdy mowa odbiega od normy fonetycznej przyjętej w danym języku (wg Genowefy Demel). Nauczyciele i wychowawcy najczęściej nie mają specjalistycznej wiedzy, która pozwoliłaby im właściwie ocenić poprawność artykulacyjną stosowną dla danego wieku dziecka, dlatego niezwykle korzystnym rozwiązaniem byłoby zaproszenie logopedy, który na początku każdego roku szkolnego przeprowadziłby sondaż logopedyczny, pozwalający na wykrycie wad wymowy u dzieci lub ryzyko ich wystąpienia, co pozwoliłoby na odpowiednio wczesne rozpoczęcie terapii logopedycznej.
W artykule omówiono najczęstsze przyczyny powstawania wad wymowy, przedstawiono przykładowe ćwiczenia oddechowe oraz scenariusz zajęć logopedycznych dotyczących artykulacji głoski „sz”.