Kartka z kalendarza na marzec
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec Kwiecień 2022
nr 04.247/2022 - materiały na maj Marzec 2022
nr 03.246/2022 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 448 kb
Stron: 3
Id: 3135
Przegląd metod aktywizujących rozwój dziecka w wieku przedszkolnym
Fragment artykułu: Według Bogdana Suchodolskiego twórczość to pewna postawa wobec życia, mająca swój wyraz w umiejętności samodzielnego myślenia i rozwiązywania nieznanych problemów, zadań. Występuje tam, gdzie powstają nowe jakości i wartości będące wynikiem osobistych działań... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Fragment artykułu:
Według Bogdana Suchodolskiego twórczość to pewna postawa wobec życia, mająca swój wyraz w umiejętności samodzielnego myślenia i rozwiązywania nieznanych problemów, zadań. Występuje tam, gdzie powstają nowe jakości i wartości będące wynikiem osobistych działań i poszukiwań. Edward Nęcka podkreśla, że ludzie twórczy są otwarci na informacje niepewne lub sprzeczne. Mają potrzebę poznawania nowości, są dociekliwi oraz wytrwali w oczekiwaniu na rezultat. Nie boją się też popełniać błędów.
Metody rozwijania zdolności twórczych muszą być dostosowane do wieku dziecka, jego możliwości i umiejętności. Dlatego rola nauczyciela w rozwijaniu aktywności twórczej jest nieograniczona. Ma pokazywać dzieciom, że ich pomysły są wartościowe i od czasu do czasu zapewnić im możliwość działania bez oceny.
Aktywność twórcza dziecka w wieku przedszkolnym przejawia się w różnych formach jego działalności. Wystarczy tylko stworzyć sprzyjające warunki, aby pobudzić i rozwijać zdolności twórcze małych dzieci. Dlatego postanowiłam przy pomnieć nauczycielkom wychowania przedszkolnego różne metody aktywizujące, wspomagające rozwój dziecka i rozwijające jego aktywność. Od wielu lat w wychowaniu przedszkolnym szuka się nowatorskich rozwiązań metodycznych wspomagających rozwój dziecka. Prowadzi się zabawy, ćwiczenia pobudzające i stymulujące zmysły, aby wyzwolić własną aktywność dziecka. Dzięki niej nauczycielowi łatwiej zrozumieć środowisko wychowawcze dziecka, a dziecko ma poczucie bezpieczeństwa i możliwość odprężenia się. Aktywność własna dziecka ma także wpływ na ograniczenie częstotliwości występowania zachowania agresywnego. W przedszkolach wykorzystuje się metody aktywizujące wspomagające lub stymulujące rozwój dziecka.
W dalszej części tekstu znajdziemy krótką charakterystykę następujących metod aktywnych w kontekście ich znaczenia dla rozwoju dziecka:
- zabawy w kręgu (stymulacja integracyjna);
- metody rozwijające świadomość ciała;
- zabawy paluszkowe i wierszyki-masażyki;
- kinezjologia edukacyjna;
- Metoda Dobrego Startu;
- pedagogika zabawy;
- muzykoterapia;
- metody Kniessów, Orffa, Labana;
- zabawy grafomotoryczne;
- drama;
- zabawy rytmiczne;
- techniki plastyczne.