bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 390.66 kb
Stron: 3
Id: 1854
Przedszkole dla wszystkich
Fragment artykułu: (…) Tak, placówki edukacyjne są dla wszystkich – wszystkim umożliwiają odkrywanie świata i uczenie się. Powszechny dostęp do edukacji, zagwarantowany przez prawo, cieszy oczywiście i stanowi jedną z podstawowych wartości, a więc wszystko powinno być w porządku... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
(…) Tak, placówki edukacyjne są dla wszystkich – wszystkim umożliwiają odkrywanie świata i uczenie się. Powszechny dostęp do edukacji, zagwarantowany przez prawo, cieszy oczywiście i stanowi jedną z podstawowych wartości, a więc wszystko powinno być w porządku... Tylko dlaczego czasem pojawia się w głowie ta niepokojąca myśl: „Jeśli coś jest dla wszystkich, to jest dla nikogo/do niczego”? Może dlatego, że małych odkrywców w grupie jest 20–30, a każdy z nich wydaje się być kompletnie inny i ma inne potrzeby, możliwości, zainteresowania? Może dlatego, że duży odkrywca, a może raczej pomocnik odkrywców, jest w grupie tylko jeden (czasem jest ich dwóch), a czasu jakoś tak zawsze wydaje się odrobinę (lub większą odrobinę) za mało? A może dlatego, że tak często słyszę: „tego się nie da”, „to niemożliwe”, „nie mogę pracować z każdym osobno”, „muszę się zająć całą grupą – nie mogę się dostosowywać do jednego dziecka”, „nie mam czasu”; nie wspominając o – co prawda coraz rzadziej się pojawiających, ale jednak wciąż jeszcze – „to wymysły naukowców”, „to nie nadpobudliwość, on po prostu nie jest wychowany”, „nie ma czegoś takiego jak dysleksja, jest tylko lenistwo”...
Może więc powszechna edukacja to przestarzała, niedoskonała forma kształcenia? Może obecne placówki to pomyłka i porażka? Może nie da się stworzyć dobrej placówki dla wszystkich? A może po prostu nie da się uczyć wszystkich dzieci, pamiętając stale o ich przeróżnych możliwościach, potrzebach i trudnościach?
Nie da się? Oczywiście, że się da!
Z dalszej części artykułu dowiemy się:
- o czym powinniśmy pamiętać organizując zajęcia w ramach edukacji przedszkolnej – omówiono w tym zakresie zagadnienie różnych typów sensorycznych, dominujących półkul, teorii inteligencji wielorakich, specjalnych potrzeb edukacyjnych;
- w jaki sposób konstruować scenariusz zajęć tak by był on zindywidualizowany i dostosowany do potrzeb konkretnej grupy dzieci – z uwzględnieniem metod i treści podzielonych według typów sensorycznych, inteligencji wielorakich, specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz dominacji półkul mózgowych.
Objętość artykułu: 3 strony.