Prośby Dziecka – część IV
Anna Szczypczyk
Maj 2016
We współczesnych nurtach wychowania pojawia się refleksja dotycząca bycia obecnym i uważnym na to, co dziecko robi, myśli i czuje w danej chwili oraz sugestia zamiany nauczania na dawanie szans doświadczania. Różnica polega na tym, w jaki sposób zdefiniujemy stymulowanie rozwoju. Możemy je rozumieć ... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 1
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (7.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
We współczesnych nurtach wychowania pojawia się refleksja dotycząca bycia obecnym i uważnym na to, co dziecko robi, myśli i czuje w danej chwili oraz sugestia zamiany nauczania na dawanie szans doświadczania. Różnica polega na tym, w jaki sposób zdefiniujemy stymulowanie rozwoju. Możemy je rozumieć ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (7.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
psychologiarozwój dzieckarozwój poznawczywychowaniepedagogizacjapedagogizacja rodziców
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
We współczesnych nurtach wychowania pojawia się refleksja dotycząca bycia obecnym i uważnym na to, co dziecko robi, myśli i czuje w danej chwili oraz sugestia zamiany nauczania na dawanie szans doświadczania. Różnica polega na tym, w jaki sposób zdefiniujemy stymulowanie rozwoju. Możemy je rozumieć jako uczenie, przekazywanie wiedzy lub jako tworzenie środowiska, w którym dziecko może
doświadczać, eksplorować. Dorosły daje narzędzia i przestrzeń, ale pozwala, aby dziecko było współautorem efektu. Takie myślenie nie jest nowatorskie – pojawiało się już w klasycznych badaniach i rozprawach psychologów rozwojowych. (...) Rozmowa z dzieckiem jest bardzo ważnym narzędziem w procesie wychowywania. Trzeba jednak odróżnić rozmowę z dzieckiem od mówienia do dziecka. Czasem dziecko, do którego dużo się mówi, to jednocześnie dziecko, z którym
wcale się nie rozmawia. Wiele komunikatów, które słyszy, to nakazy, zakazy i pouczenia. To język pełen dyrektywnych komunikatów, które mają służyć regulacji zachowania dziecka, a nie komunikacji i budowaniu porozumienia. Wiele współczesnych nurtów wychowania porusza kwestię
komunikatów „nie”, czyli zakazów, sformułowanych właśnie z użyciem zaprzeczenia, zawierających informację, czego dziecko robić nie powinno.
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz