Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Prośby Dziecka – część IV

Anna Szczypczyk   Maj 2016

We współczesnych nurtach wychowania pojawia się refleksja dotycząca bycia obecnym i uważnym na to, co dziecko robi, myśli i czuje w danej chwili oraz sugestia zamiany nauczania na dawanie szans doświadczania. Różnica polega na tym, w jaki sposób zdefiniujemy stymulowanie rozwoju. Możemy je rozumieć ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (7.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
We współczesnych nurtach wychowania pojawia się refleksja dotycząca bycia obecnym i uważnym na to, co dziecko robi, myśli i czuje w danej chwili oraz sugestia zamiany nauczania na dawanie szans doświadczania. Różnica polega na tym, w jaki sposób zdefiniujemy stymulowanie rozwoju. Możemy je rozumieć jako uczenie, przekazywanie wiedzy lub jako tworzenie środowiska, w którym dziecko może doświadczać, eksplorować. Dorosły daje narzędzia i przestrzeń, ale pozwala, aby dziecko było współautorem efektu. Takie myślenie nie jest nowatorskie – pojawiało się już w klasycznych badaniach i rozprawach psychologów rozwojowych. (...) Rozmowa z dzieckiem jest bardzo ważnym narzędziem w procesie wychowywania. Trzeba jednak odróżnić rozmowę z dzieckiem od mówienia do dziecka. Czasem dziecko, do którego dużo się mówi, to jednocześnie dziecko, z którym wcale się nie rozmawia. Wiele komunikatów, które słyszy, to nakazy, zakazy i pouczenia. To język pełen dyrektywnych komunikatów, które mają służyć regulacji zachowania dziecka, a nie komunikacji i budowaniu porozumienia. Wiele współczesnych nurtów wychowania porusza kwestię komunikatów „nie”, czyli zakazów, sformułowanych właśnie z użyciem zaprzeczenia, zawierających informację, czego dziecko robić nie powinno.

Więcej z działu

O dziecięcych problemach

Więcej z tego numeru

Maj 2016

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz