Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Problem ryzyka dysleksji

Marta Bogdanowicz, Aneta Wojnarowska   Grudzień 2012

Fragment artykułu: O ryzyku dysleksji zazwyczaj mówi się w odniesieniu do wieku przedszkolnego, gdy dziecko nie wykazuje gotowości szkolnej w zakresie czytania i pisania, oraz do pierwszego etapu edukacyjnego, gdy rozwój dziecka jest nieharmonijny z powodu opóźnień rozwoju funk... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Fragment artykułu:
O ryzyku dysleksji zazwyczaj mówi się w odniesieniu do wieku przedszkolnego, gdy dziecko nie wykazuje gotowości szkolnej w zakresie czytania i pisania, oraz do pierwszego etapu edukacyjnego, gdy rozwój dziecka jest nieharmonijny z powodu opóźnień rozwoju funkcji, które uczestniczą w czytaniu i pisaniu, co już w ciągu pierwszego roku nauki objawia się nasilonymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. Jednak takie objawy można zauważyć już wcześniej.
W wieku niemowlęcym i poniemowlęcym dzieci ryzyka dysleksji wykazują opóźnienie w rozwoju mowy i rozwoju ruchowym, np. mało raczkują. Później niż u rówieśników pojawiają się u nich takie osiągnięcia rozwojowe, jak wypowiadanie pierwszych słów, zdań prostych i złożonych. Późno zaczynają chodzić, biegać. Są mało zręczne manualnie, nieporadne w samoobsłudze (mycie rąk, ubieranie się, jedzenie łyżką). Nie próbują same rysować.

W dalszej części artykułu przeczytamy o:

  • pojęciu ryzyka dysleksji i jego upowszechnianiu się;
  • stosowanej w Polsce terminologii dla oznaczenia specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu.
     

Więcej z tego numeru

Grudzień 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane