
Problem ryzyka dysleksji

Aneta Wojnarowska
zobacz wszystkie artykuły
Fragment artykułu: O ryzyku dysleksji zazwyczaj mówi się w odniesieniu do wieku przedszkolnego, gdy dziecko nie wykazuje gotowości szkolnej w zakresie czytania i pisania, oraz do pierwszego etapu edukacyjnego, gdy rozwój dziecka jest nieharmonijny z powodu opóźnień rozwoju funk... więcej
Zobacz również
dysleksjanauka czytanianauka pisania
Fragment artykułu:
O ryzyku dysleksji zazwyczaj mówi się w odniesieniu do wieku przedszkolnego, gdy dziecko nie wykazuje gotowości szkolnej w zakresie czytania i pisania, oraz do pierwszego etapu edukacyjnego, gdy rozwój dziecka jest nieharmonijny z powodu opóźnień rozwoju funkcji, które uczestniczą w czytaniu i pisaniu, co już w ciągu pierwszego roku nauki objawia się nasilonymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. Jednak takie objawy można zauważyć już wcześniej.
W wieku niemowlęcym i poniemowlęcym dzieci ryzyka dysleksji wykazują opóźnienie w rozwoju mowy i rozwoju ruchowym, np. mało raczkują. Później niż u rówieśników pojawiają się u nich takie osiągnięcia rozwojowe, jak wypowiadanie pierwszych słów, zdań prostych i złożonych. Późno zaczynają chodzić, biegać. Są mało zręczne manualnie, nieporadne w samoobsłudze (mycie rąk, ubieranie się, jedzenie łyżką). Nie próbują same rysować.
W dalszej części artykułu przeczytamy o:
- pojęciu ryzyka dysleksji i jego upowszechnianiu się;
- stosowanej w Polsce terminologii dla oznaczenia specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu.
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się bezpłatnie.
wydawnictwo@blizejprzedszkola.pl
Dział Obsługi Klienta
Katarzyna Kozakowska
katarzyna.kozakowska@blizejprzedszkola.pl
Renata Głogowska
renata.glogowska@blizejprzedszkola.pl
telefon: 12 631 04 10 wew 101
Nasza siedziba
Kwiatowa 3, 30-437 Kraków
Odbiory realizujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 15.00.