Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 1682.8 kb
Stron: 2
Id: 3023
Problem ryzyka dysleksji
Fragment artykułu: O ryzyku dysleksji zazwyczaj mówi się w odniesieniu do wieku przedszkolnego, gdy dziecko nie wykazuje gotowości szkolnej w zakresie czytania i pisania, oraz do pierwszego etapu edukacyjnego, gdy rozwój dziecka jest nieharmonijny z powodu opóźnień rozwoju funk... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Fragment artykułu:
O ryzyku dysleksji zazwyczaj mówi się w odniesieniu do wieku przedszkolnego, gdy dziecko nie wykazuje gotowości szkolnej w zakresie czytania i pisania, oraz do pierwszego etapu edukacyjnego, gdy rozwój dziecka jest nieharmonijny z powodu opóźnień rozwoju funkcji, które uczestniczą w czytaniu i pisaniu, co już w ciągu pierwszego roku nauki objawia się nasilonymi trudnościami w czytaniu i pisaniu. Jednak takie objawy można zauważyć już wcześniej.
W wieku niemowlęcym i poniemowlęcym dzieci ryzyka dysleksji wykazują opóźnienie w rozwoju mowy i rozwoju ruchowym, np. mało raczkują. Później niż u rówieśników pojawiają się u nich takie osiągnięcia rozwojowe, jak wypowiadanie pierwszych słów, zdań prostych i złożonych. Późno zaczynają chodzić, biegać. Są mało zręczne manualnie, nieporadne w samoobsłudze (mycie rąk, ubieranie się, jedzenie łyżką). Nie próbują same rysować.
W dalszej części artykułu przeczytamy o:
- pojęciu ryzyka dysleksji i jego upowszechnianiu się;
- stosowanej w Polsce terminologii dla oznaczenia specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu.