Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 493.45 kb
Stron: 2
Id: 86

Pozwólcie nam pracować z dziećmi i realizować pomysły

Ewa Zielińska    Listopad 2010

Redakcja BLIŻEJ PRZEDSZKOLA zwróciła się do mnie z prośbą o napisanie tekstu dotyczącego sposobów dokumentowania zrealizowanych już przez nauczyciela treści podstawy programowej. W pierwszej chwili pojawiła się u mnie myśl: kolejny dokument – tak jakby tych, co już funkcjonują by... więcej
Pobierz

Zobacz również

nowa podstawa programowanauczycielprawo oświatowe

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Listopad 2010

Redakcja BLIŻEJ PRZEDSZKOLA zwróciła się do mnie z prośbą o napisanie tekstu dotyczącego sposobów dokumentowania zrealizowanych już przez nauczyciela treści podstawy programowej. W pierwszej chwili pojawiła się u mnie myśl: kolejny dokument – tak jakby tych, co już funkcjonują było mało.
Postanowiłam napisać ten tekst, aby przy okazji zdementować krążące po kraju plotki, że to profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska wpadły na pomysł, aby każdą aktywność dziecięcą zaznaczać w dzienniku zajęć innym kolorem długopisu lub każdy dzień dzielić na pięć części.
Dementuję te plotki na łamach poczytnego czasopisma, bo ani Pani Profesor, ani mnie nie przyszedłby do głowy tak dziwaczny pomysł. Obydwie jesteśmy zdania, że „papirologii” w przedszkolu jest stanowczo za dużo i nikomu, a także niczemu, ona nie służy. Ponadto stanowi dodatkowe obciążenie nauczyciela i zabiera czas potrzebny na szukanie ciekawych rozwiązań metodycznych.


W artykule zapoznamy się z opiniami nauczycieli, dyrektorów i władz oświatowych na temat prowadzenia analizy stopnia realizacji podstawy programowej oraz z ich propozycjami dotyczącymi sposobów zapisywania wyników. Autorka zamieściła także wykaz podstawowych dokumentów zawierających informacje o realizacji podstawy programowej.