Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Pozwólcie nam pracować z dziećmi i realizować pomysły

Ewa Zielińska    Listopad 2010

Redakcja BLIŻEJ PRZEDSZKOLA zwróciła się do mnie z prośbą o napisanie tekstu dotyczącego sposobów dokumentowania zrealizowanych już przez nauczyciela treści podstawy programowej. W pierwszej chwili pojawiła się u mnie myśl: kolejny dokument – tak jakby tych, co już funkcjonują by... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Redakcja BLIŻEJ PRZEDSZKOLA zwróciła się do mnie z prośbą o napisanie tekstu dotyczącego sposobów dokumentowania zrealizowanych już przez nauczyciela treści podstawy programowej. W pierwszej chwili pojawiła się u mnie myśl: kolejny dokument – tak jakby tych, co już funkcjonują było mało.
Postanowiłam napisać ten tekst, aby przy okazji zdementować krążące po kraju plotki, że to profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska wpadły na pomysł, aby każdą aktywność dziecięcą zaznaczać w dzienniku zajęć innym kolorem długopisu lub każdy dzień dzielić na pięć części.
Dementuję te plotki na łamach poczytnego czasopisma, bo ani Pani Profesor, ani mnie nie przyszedłby do głowy tak dziwaczny pomysł. Obydwie jesteśmy zdania, że „papirologii” w przedszkolu jest stanowczo za dużo i nikomu, a także niczemu, ona nie służy. Ponadto stanowi dodatkowe obciążenie nauczyciela i zabiera czas potrzebny na szukanie ciekawych rozwiązań metodycznych.


W artykule zapoznamy się z opiniami nauczycieli, dyrektorów i władz oświatowych na temat prowadzenia analizy stopnia realizacji podstawy programowej oraz z ich propozycjami dotyczącymi sposobów zapisywania wyników. Autorka zamieściła także wykaz podstawowych dokumentów zawierających informacje o realizacji podstawy programowej.
 

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Listopad 2010

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź