
bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
- Metody
- Trzylatek
- Czterolatek
- Pięciolatek
- Sześciolatek
- Czytanie
- Integracja
- Technika
- Mowa
- Percepcja wzrokowa
- Percepcja słuchowa
- Sprawność ruchowa
- Kompetencje społeczne
- Rozumowanie
przyczynowo-skutkowe
- Rozwój manualny
- Eksperyment
- Prawo oświatowe
- Czytanie globalne
- Zabawa
- Zjawiska atmosferyczne
- Scenariusze zajęć
wieloobszarowych
- Umiejętności społeczne
- Czynności samoobsługowe,
nawyki higieniczne i kulturalne
- Rozwój mowy
- Czynności
intelektualne
- Zdrowie i sprawność
fizyczna
- Bezpieczeństwo
- Dziecko widzem i
aktorem
- Muzyka i śpiew, pląsy i
taniec
- Różne formy plastyczne
- Technika i zabawy
konstrukcyjne
- Zjawiska atmosferyczne
- Poszanowanie roślin i
zwierząt
- Rozwój intelektualny i
edukacja matematyczna
- Gotowość do nauki czytania
i pisania
- Wychowanie rodzinne,
obywatelskie i patriotyczne
- Edukacja regionalna i
międzykulturowa
- Obserwacja i diagnoza
- Rozwój moralny i
wychowanie
- Gotowość szkolna
- Systemy pedagogiczne,
koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody
- Zarządzanie placówką
edukacyjną
- Specjalne potrzeby
edukacyjne
- O dziecięcych
problemach
- Problemy nauczycieli
- Współpraca z rodzicami i
pedagogizacja
- Współpraca ze środowiskiem
lokalnym
- Bajkolandia
- Język obcy w
przedszkolu
- Krótkie
wykłady o dobrym wychowaniu - E. Gruszczyk-Kolczyńska
- Metoda
Dobrego Startu Marty Bodanowicz - M. Bogdanowicz, A. Wojnarowska
- Zarządzanie
przedszkolem
- Odimienna
Metoda Nauki Czytania - E. Kaczanowska
-
Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania - J. Cieszyńska-Rożek
- Edukacja
Montessori
- Jak
przygotować przedszkolaka do szkoły?
- Kącik
muzyczny - M. Tomaszewska
- Jak się
pokazać? czyli budowanie wizerunku
- Majster z
klepką - A. Sowińska
- Pomysły dla
artysty - K. Michalec
- Spotkania
ze sztuką - M. Maćkowiak, E. Stadtmüller
- Kącik
Tęczowej Muzyki
-
Felietony
Wielkość: 674.42 kb
Stron: 2
Id: 2941
Poznajmy się, czyli o wymianie informacji

Kinga Kurczek
zobacz wszystkie artykuły

prof. Maria Mendel
zobacz wszystkie artykuły
Zapraszamy do lektury drugiego artykułu z nowego cyklu „Sprzymierzeńcy w wychowaniu”! Fragment artykułu: Wymiana informacji o dziecku pomiędzy przedszkolem a domem rodzinnym znajduje liczne uzasadnienia odsyłające do rozwoju dziecka, jego własnej i społecznej przyszłości. Miejsce, ś... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Zapraszamy do lektury drugiego artykułu z nowego cyklu „Sprzymierzeńcy w wychowaniu”!
Fragment artykułu:
Wymiana informacji o dziecku pomiędzy przedszkolem a domem rodzinnym znajduje liczne uzasadnienia odsyłające do rozwoju dziecka, jego własnej i społecznej przyszłości. Miejsce, środowisko życia i otoczenie społeczne pełni w tym procesie niezwykle doniosłą rolę.
Przedszkole nie powinno ignorować granic ukształtowanych kulturą domu rodzinnego dziecka. Nauczyciele nie mogą zapominać, że próg placówki przekroczyło dziecko konkretnych rodziców, członek określonej rodziny, uczestnik jej życia, codziennych problemów i trosk. Przedszkole, nie tracąc nic z własnej autonomii, powinno zatem szanować postawy, które w dziecku kształtuje dom, otwierać się na nie i stwarzać sytuacje, w których może je poznawać, tym samym rozwijając podmiotowy charakter tożsamości przedszkolaka. Robi to nauczyciel, który – na przykład – inicjuje cykliczne (raz w tygodniu, miesiącu) indywidualne opowiadania dzieci o ważnych dla nich rzeczach przyniesionych z domu, o ulubionych miejscach, jakie mają w nim domownicy, o rodzinnych smakołykach, momentach znaczących dla całej rodziny; albo kiedy znajduje czas na wspólne oglądanie starych fotografii, drzew genealogicznych, itp. Można na tej podstawie sformułować postulat nigdy niekończącego się, wzajemnego poznawania kultur, spontanicznego i nieuniknionego wiązania ich w procesie kształtowania tożsamości dziecka w toku edukacji przedszkolnej.
Artykułowi towarzyszy informacja o tym, jak być nauczyciele-sprzymierzeńcem oraz rodzicem-sprzymierzeńcem.
Objętość artykułu: 2 strony.
Ostatnio pobierane
Aby pobrać plik, musisz być zalogowany
Jeśli nie posiadasz konta, zarejestruj się
bezpłatnie.
Trwa przygotowanie pliku proszę czekać.
Za chwilę strona zostanie automatycznie odświeżona.
Jeżeli przekierowanie nie nastąpi automatycznie kliknij
tu.
Mamy dla Ciebie trzy rozwiązania!
- Możesz pobrać dowolne materiały z bieżącego numeru lub archiwalnych wydań miesięcznika przed upływem terminu ich wygaśnięcia;
- możesz zamówić prenumeratę przed upływem terminu wygaśnięcia pobrań (wtedy zgromadzone pobrania zostają wydłużone na czas trwania nowej prenumeraty);
- możesz zakupić abonament bliżej MAX, aby wydłużyć ważność pobrań na czas trwania abonamentu.
