Poczekajmy razem. Jak pomóc dziecku rozwijać samoregulację?
Magdalena Kosno
Grudzień 2016
"Ważne jest stwarzanie okoliczności do rozwoju samoregulacji dziecka. Dawanie mu wszystkiego, co zechce od razu czy unikanie sytuacji, w której musi chwilę poczekać, temu nie sprzyja. Z drugiej strony trudno jest wymagać od trzylatka, by siedział grzecznie w foteliku w trakcie dwugodzinnej podróży. ... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (7.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
"Ważne jest stwarzanie okoliczności do rozwoju samoregulacji dziecka. Dawanie mu wszystkiego, co zechce od razu czy unikanie sytuacji, w której musi chwilę poczekać, temu nie sprzyja. Z drugiej strony trudno jest wymagać od trzylatka, by siedział grzecznie w foteliku w trakcie dwugodzinnej podróży. ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (7.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
zakończenie
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
"Ważne jest stwarzanie okoliczności do rozwoju samoregulacji dziecka. Dawanie mu wszystkiego, co zechce od razu czy unikanie sytuacji, w której musi chwilę poczekać, temu nie sprzyja. Z drugiej strony trudno jest wymagać od trzylatka, by siedział grzecznie w foteliku w trakcie dwugodzinnej podróży. Powinniśmy stwarzać dziecku adekwatne do wieku sytuacje, z którymi będzie mogło poradzić sobie samo lub z naszą pomocą. (...) Warto rozmawiać z dzieckiem o czekaniu, wyjaśniać mu, dlaczego musimy czekać i że to jest trudne zadanie. Dobrze też wymyślać z dzieckiem sposoby, jak poradzić sobie w takiej sytuacji, np. bawiąc się w domu w lekarza, w sklep, odgrywając również sytuację czekania w poczekalni lub przy kasie (ustawiając lalki i misie, które z nami czekają w kolejce). W pracy z młodszymi dziećmi warto wykorzystywać zabawy ruchowe. Jeżeli jest taka możliwość, dziecko staje kilka kroków od nas, a my mówimy, jakimi skokami ma do nas dotrzeć, np. dwa kroki słoniowe, jeden tip-top, dwa skoki kangurka, trzy kroki robota."
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz