Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 890.73 kb
Stron: 3
Id: 2965

Pląsy Słońca i gwiazd (edukacja matematyczna)

Edyta Kaczanowska   Listopad 2012

Fragment artykułu: W bieżącym artykule zaprezentowałam własne pomysły, które można wykorzystać na zajęciach dotyczących rytmicznej organizacji czasu w obrębie pór doby. Wiodącą inspiracją była dla mnie metoda kształtowania pojęć matematycznych według Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. Star... więcej
Pobierz Pomoce dydaktyczne 1
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

matematykascenariusz zajęćprzygotowanie do szkołycykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Listopad 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Fragment artykułu:
W bieżącym artykule zaprezentowałam własne pomysły, które można wykorzystać na zajęciach dotyczących rytmicznej organizacji czasu w obrębie pór doby. Wiodącą inspiracją była dla mnie metoda kształtowania pojęć matematycznych według Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. Starałam się nawiązać również do pedagogiki zabawy, która niezawodnie aktywizuje dzieci w wieku przedszkolnym. Opisując sytuacje edukacyjne, posłużyłam się formą zadaniową nakierowaną na dzieci w starszym wieku przedszkolnym.

Na główną część artykułu składa się scenariusz zajęć „Pląsy Słońca i gwiazd”. Jego cele ogólne to:

  • zapoznanie z rytmiczną organizacją czasu w obrębie doby;
  • kształtowanie umiejętności rozróżniania pór doby zgodnie z kolejnością występowania;
  • stwarzanie okazji do różnorakiej aktywności oraz posługiwania się wyobraźnią.

Ujęte w scenariuszu umiejętności dzieci to:

  • rozpoznawanie i nazywanie pór doby oraz zjawisk im towarzyszących;
  • wymienianie pór doby zgodnie z kolejnością występowania: poranek, dzień, wieczór, noc;
  • odtwarzanie tekstu i melodii przyśpiewki;
  • ilustrowanie zjawisk związanych z porami doby za pomocą ruchu;
  • rozróżnianie wybranych figur geometrycznych: koło, półkole, prostokąt, kwadrat;
  • przedstawianie rytmu pór doby za pomocą obrazków oraz znaków geometrycznych;
  • posługiwanie się w działaniu wyobraźnią;
  • współdziałanie i współpraca.

Komplet pomocy dydaktycznych do scenariusza w skali 1:1
(do samodzielnego wydruku) możesz pobrać ze strony www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl!

Objętość artykułu:
3 strony.

 

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania

Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz