Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Parszywa dwunastka – czyli bariery w komunikacji

Violetta Kruczkowska   Listopad 2012

Główną część artykułu stanowi praktyczne narzędzie – test dzięki któremu dowiemy się, które z naszych wypowiedzi blokują komunikację z dzieckiem, a które nie. Znajdziemy tu także opis przykładowych wypowiedzi które pokazują, w jaki sposób działają bari... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Główną część artykułu stanowi praktyczne narzędzie – test dzięki któremu dowiemy się, które z naszych wypowiedzi blokują komunikację z dzieckiem, a które nie. Znajdziemy tu także opis przykładowych wypowiedzi które pokazują, w jaki sposób działają bariery komunikacyjne.

Fragment artykułu:
(…) Wypowiedzi: 1a, 2a, 3b, 4a, 5b, 6a, 7b, 8a, 9b, 10b, 11a, 12a nazywamy barierami w komunikacji, bo często blokują lub spowalniają komunikację interpersonalną. Dr Thomas Gordon ujął je w dwanaście kategorii i nazwał barierami komunikacyjnymi.
Są to: rozkazywanie, wydawanie poleceń; ostrzeganie, grożenie; moralizowanie, prawienie kazań; dawanie rad i gotowych rozwiązań; przekonywanie logicznymi argumentami; osądzanie, krytykowanie, obwinianie; chwalenie; ośmieszanie, przezywanie; analizowanie, stawianie diagnozy; uspokajanie; wypytywanie; odwracanie uwagi, sarkazm, złośliwości.
Niestety większość rodziców i nauczycieli, kiedy nie akceptuje zachowania dziecka, stosuje bariery. Dorośli używają ich także, gdy mają do czynienia z typowymi komunikatami wysyłanymi przez dzieci przeżywające problemy. Bariery hamują usiłowania nauczyciela, by pomóc dziecku, blokują również zaspokojenie jego własnych potrzeb, często eskalują płacz dziecka.

Artykuł może stanowić gotowy materiał do wykorzystania w ramach tzw. pedagogizacji rodziców.

Objętość artykułu: 2 strony.

 

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Listopad 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź