Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 564.59 kb
Stron: 2
Id: 1445

Parasol emocjonalny przedszkolaka

Katarzyna Rojkowska   Październik 2011

Kalendarzowy wiek dziecka nie jest najistotniejszy w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dzieci sześcio- i siedmioletnie zbierają podobne doświadczenia szkolne. O tym, czy odnoszą sukcesy i jak znoszą porażki, decyduje przede wszystkim ich wiek rozwojowy. Wiemy już, że zdecydowana większość ... więcej
Pobierz

Zobacz również

emocjepięciolatekprzygotowanie do szkołyrozwój dzieckarozwój społecznysześciolatekcykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?

Więcej z działu

Gotowość szkolna

Więcej z tego numeru

Październik 2011

Kalendarzowy wiek dziecka nie jest najistotniejszy w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dzieci sześcio- i siedmioletnie zbierają podobne doświadczenia szkolne. O tym, czy odnoszą sukcesy i jak znoszą porażki, decyduje przede wszystkim ich wiek rozwojowy.
Wiemy już, że zdecydowana większość sześciolatków w pierwszej klasie dobrze, a nawet bardzo dobrze poradziła sobie ze sferą poznawczą. Niektóre sześciolatki wręcz przewyższyły swoich starszych kolegów w zakresie poznanej wiedzy i zdobytych umiejętności.
Wiele problemów szkolnych pierwszoklasistów, sześcio- i siedmiolatków, pojawia się na poziomie sfery emocjonalnej i społecznej.


W artykule przeczytamy przede wszystkim o rozwoju emocjonalnym dziecka i poznamy odpowiedź na pytanie, czy przygotowując dziecko do podjęcia nauki w szkole większy nacisk położyć na rozwój intelektualny, poznawczy czy też emocjonalny i społeczny?