
Parasol emocjonalny przedszkolaka
Kalendarzowy wiek dziecka nie jest najistotniejszy w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dzieci sześcio- i siedmioletnie zbierają podobne doświadczenia szkolne. O tym, czy odnoszą sukcesy i jak znoszą porażki, decyduje przede wszystkim ich wiek rozwojowy. Wiemy już, że zdecydowana większość ... więcej
Kalendarzowy wiek dziecka nie jest najistotniejszy w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dzieci sześcio- i siedmioletnie zbierają podobne doświadczenia szkolne. O tym, czy odnoszą sukcesy i jak znoszą porażki, decyduje przede wszystkim ich wiek rozwojowy.
Wiemy już, że zdecydowana większość sześciolatków w pierwszej klasie dobrze, a nawet bardzo dobrze poradziła sobie ze sferą poznawczą. Niektóre sześciolatki wręcz przewyższyły swoich starszych kolegów w zakresie poznanej wiedzy i zdobytych umiejętności.
Wiele problemów szkolnych pierwszoklasistów, sześcio- i siedmiolatków, pojawia się na poziomie sfery emocjonalnej i społecznej.
W artykule przeczytamy przede wszystkim o rozwoju emocjonalnym dziecka i poznamy odpowiedź na pytanie, czy przygotowując dziecko do podjęcia nauki w szkole większy nacisk położyć na rozwój intelektualny, poznawczy czy też emocjonalny i społeczny?