Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 1546.37 kb
Stron: 2
Id: 3266

Ogrodnicy (scenariusz zajęć dla dzieci pięcio-, sześcioletnich)

Karolina Gawlik (Śniadkowska)   Kwiecień 2013

Wybrane zabawy ze scenariusza: *) Kto pamięta? – gra typu „Memory”. Nauczyciel przypina na tablicy zasłonięte ilustracje w trzech rzędach po cztery obrazki (wiersze oznaczone są kwadratami w trzech kolorach: zielonym, czerwonym i niebieskim, a rzędy – liczbą kropek 1-4 w układzie jak na kostce do gr... więcej
Pobierz

Zobacz również

edukacja przyrodniczapięciolatekscenariusz zajęćsześciolatekwiosna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Poszanowanie roślin i zwierząt

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie przedstawiające zawód ogrodnika oraz ilustracje do gry, a także nuty do piosenki „Fasola” - do pobrania TU;
  • podkład muzyczny do piosenki „Fasola” (TU);
  • plakat obrazujący kolejne etapy wzrostu fasoli, który został dołączony do miesięcznika (TU możesz go zobaczyć).

Scenariusz zajęć o tematyce przyrodniczej, w którym zawarto następujące cele operacyjne – dziecko:
  • zna zawód ogrodnika oraz narzędzia, którymi się on posługuje;
  • wie, jak przebiegają fazy wzrostu roślin;
  • odgaduje zagadkę;
  • dzieli wyrazy na sylaby i wyodrębnia głoskę na początku wyrazu;
  • zapamiętuje układ ilustracji i potrafi określić ich położenie;
  • układa rozcięty na fragmenty obrazek;
  • naśladuje gesty nauczyciela podczas zabawy przy muzyce;
  • sadzi ziarna fasoli;
  • potrafi współpracować z rówieśnikami;
  • czerpie radość ze wspólnej zabawy.
Wybrane zabawy ze scenariusza: *) Kto pamięta? – gra typu „Memory”. Nauczyciel przypina na tablicy zasłonięte ilustracje w trzech rzędach po cztery obrazki (wiersze oznaczone są kwadratami w trzech kolorach: zielonym, czerwonym i niebieskim, a rzędy – liczbą kropek 1-4 w układzie jak na kostce do gry). Każdy obrazek ma swoją parę. Jednorazowo można odsłonić tylko dwie ilustracje. Zadaniem dzieci jest odszukanie takich samych rysunków. *) Propozycja dodatkowa: Kontynuacją zajęć może być układanie fasolowych obrazków z różnych gatunków fasoli – dzieci mogą z nich tworzyć np. postać ogrodnika albo też fantazyjne wiosenne ogrody. Aby uniknąć przypadkowego zniszczenia obrazka w trakcie jego wykonywania – warto układać ziarna na filcowej podkładce, a następnie sfotografować dzieła i w tej postaci utrwalić pracę.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania