bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 565.71 kb
Id: 904
Od swobody do ugody (o wychowawczym znaczeniu umowy społecznej z dzieckiem)
Niejednokrotnie dorośli odpowiedzialni za wychowanie młodego pokolenia zastanawiali się nad optymalnymi drogami wywierania pożądanego, pozytywnego wpływu na dzieci i młodzież. Z licznymi rozterkami niemal każdego dnia mierzą się zarówno nauczyciele, jak i rodzice – ci wszyscy, któ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Niejednokrotnie dorośli odpowiedzialni za wychowanie młodego pokolenia zastanawiali się nad optymalnymi drogami wywierania pożądanego, pozytywnego wpływu na dzieci i młodzież. Z licznymi rozterkami niemal każdego dnia mierzą się zarówno nauczyciele, jak i rodzice – ci wszyscy, którzy mają świadomość spoczywającej na nich odpowiedzialności za przyszłe życiowe funkcjonowanie młodych ludzi.
Rodzice i nauczyciele nadal gorąco dyskutują nad tym, która z dróg dotarcia do dziecka jest najskuteczniejsza. Czy ta, która zmusza do posłuszeństwa, podporządkowania, przy akcentowaniu dominacji, władzy dorosłego? Czy może ta, która daje dziecku swobodę, prawo do samostanowienia, uwzględniania jego praw, bez podnoszenia dyskusji o obowiązkach? Kim należy być dla młodych – autorytetem, kumplem czy partnerem? Karać czy nagradzać? Otaczać troską, opieką czy może hartować do trudów życia, przez stawianie licznych wymagań, oczekiwań, zadań?
W artykule o autokratycznych, liberalnych i demokratycznych metodach wychowania, o problemie kary w wychowaniu oraz o alternatywie, jaką jest zawieranie umowy społecznej z dzieckiem w domu i w przedszkolu.