bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 565.71 kb
Stron: 4
Id: 904
Od swobody do ugody (o wychowawczym znaczeniu umowy społecznej z dzieckiem)
Niejednokrotnie dorośli odpowiedzialni za wychowanie młodego pokolenia zastanawiali się nad optymalnymi drogami wywierania pożądanego, pozytywnego wpływu na dzieci i młodzież. Z licznymi rozterkami niemal każdego dnia mierzą się zarówno nauczyciele, jak i rodzice – ci wszyscy, któ... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Niejednokrotnie dorośli odpowiedzialni za wychowanie młodego pokolenia zastanawiali się nad optymalnymi drogami wywierania pożądanego, pozytywnego wpływu na dzieci i młodzież. Z licznymi rozterkami niemal każdego dnia mierzą się zarówno nauczyciele, jak i rodzice – ci wszyscy, którzy mają świadomość spoczywającej na nich odpowiedzialności za przyszłe życiowe funkcjonowanie młodych ludzi.
Rodzice i nauczyciele nadal gorąco dyskutują nad tym, która z dróg dotarcia do dziecka jest najskuteczniejsza. Czy ta, która zmusza do posłuszeństwa, podporządkowania, przy akcentowaniu dominacji, władzy dorosłego? Czy może ta, która daje dziecku swobodę, prawo do samostanowienia, uwzględniania jego praw, bez podnoszenia dyskusji o obowiązkach? Kim należy być dla młodych – autorytetem, kumplem czy partnerem? Karać czy nagradzać? Otaczać troską, opieką czy może hartować do trudów życia, przez stawianie licznych wymagań, oczekiwań, zadań?
W artykule o autokratycznych, liberalnych i demokratycznych metodach wychowania, o problemie kary w wychowaniu oraz o alternatywie, jaką jest zawieranie umowy społecznej z dzieckiem w domu i w przedszkolu.
