Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza na marzec
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec Kwiecień 2022
nr 04.247/2022 - materiały na maj Marzec 2022
nr 03.246/2022 - materiały na kwiecień
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec Kwiecień 2022
nr 04.247/2022 - materiały na maj Marzec 2022
nr 03.246/2022 - materiały na kwiecień
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 897.25 kb
Id: 3322
Wielkość: 897.25 kb
Id: 3322
O zgubnych skutkach zezwalania dzieciom na oglądanie telewizji ponad miarę i korzystanie z komputerów oraz tabletów (cz. 1)
Edyta Gruszczyk-Kolczyńska
Maj 2013
Zapytałam rodziców starszych przedszkolaków, ile czasu dziennie ich dziecko siedzi przed telewizorem i ogląda filmy. Odpowiadali: Chyba godzinę. Widząc moje niedowierzanie, wyjaśniali, że czasami zezwalają dziecku oglądać filmy dłużej, bo: * odpoczywa. Tymczasem oglądanie filmów wywołuje u dzieci ro... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zapytałam rodziców starszych przedszkolaków, ile czasu dziennie ich dziecko siedzi przed telewizorem i ogląda filmy. Odpowiadali: Chyba godzinę. Widząc moje niedowierzanie, wyjaśniali, że czasami zezwalają dziecku oglądać filmy dłużej, bo: * odpoczywa. Tymczasem oglądanie filmów wywołuje u dzieci ro... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
W wielu domach życie rodzinne skupia się wokół telewizora. Tu się je posiłki i tu się rozmawia, tu załatwia się nabrzmiałe sprawy i tu dzieci się bawią. Czy to prawda, że podczas oglądania telewizji dziecko odpoczywa, rozwija się intelektualnie i intensywnie uczy? Ile czasu dzieci faktycznie spędzają przed telewizorem? Dlaczego przedszkolaki nie chcą oglądać książek z pięknymi ilustracjami? M.in. na te pytania znajdziesz odpowiedź w niniejszym artykule. Świetnie sprawdzi się on jako materiał do omówienia z rodzicami w ramach tzw. pedagogizacji.
Zapytałam rodziców starszych przedszkolaków, ile czasu dziennie ich dziecko siedzi przed telewizorem i ogląda filmy. Odpowiadali: Chyba godzinę. Widząc moje niedowierzanie, wyjaśniali, że czasami zezwalają dziecku oglądać filmy dłużej, bo: * odpoczywa. Tymczasem oglądanie filmów wywołuje u dzieci rozdrażnienie i zmęczenie, łączy się też ze sporym wysiłkiem intelektualnym i napięciem emocjonalnym; * lepiej się rozwija intelektualnie. Jest wręcz przeciwnie, gdyż oglądanie ponad miarę filmów powoduje zwolnienie tempa rozwoju intelektualnego dzieci; * uczy się intensywnie. Jeżeli po obejrzeniu filmu dorosły nie porozmawia z dzieckiem o tym, co widziało i co o tym sądzi, dziecko po chwili zapomni to, co oglądało; * uczy się norm moralnych, patrząc na przygody bohaterów baśni. Bywa odwrotnie, jeżeli o takich normach dorośli nie rozmawiają z dzieckiem po oglądnięciu filmu. Te i inne nieporozumienia wyjaśnię w pierwszej części tego artykułu. Jest to konieczne, gdyż miejsce przed telewizorem stało się w wielu domach centrum życia rodzinnego. Tu się je posiłki i tu rozmawia, tu załatwia się nabrzmiałe sprawy (podniesionym głosem, aby przekrzyczeć telewizor) i tu dzieci się bawią. Problem w tym, że zabawy te trwają krótko; niezaspokojona potrzeba ruchu sprawia, że dziecko preferuje zabawy ruchowe: tarza się po dywanie, skacze po meblach, rzuca piłką, biega z kąta w kąt. Na dodatek hałasuje i krzyczy. Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu powoduje, że słabo reaguje na upomnienia, albo nie robi tego wcale. Dorosłych to złości i awantury są na porządku dziennym, po kilka dziennie.