Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 650.84 kb
Stron: 5
Id: 3685
Wielkość: 650.84 kb
Stron: 5
Id: 3685
O zapisach w dzienniku raz jeszcze
Ewa Zielińska
Listopad 2013
(…) W poprzednim i w aktualnym rozporządzeniu wymaga się od nauczyciela odnotowywania obecności dzieci na poszczególnych godzinach zajęć w danym dniu. Szkoda, że ten zapis w odniesieniu do placówek wychowania przedszkolnego pozostał bez zmian. Z mojego rozeznania i rozmów z nauczycielkami i dyrektor... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
(…) W poprzednim i w aktualnym rozporządzeniu wymaga się od nauczyciela odnotowywania obecności dzieci na poszczególnych godzinach zajęć w danym dniu. Szkoda, że ten zapis w odniesieniu do placówek wychowania przedszkolnego pozostał bez zmian. Z mojego rozeznania i rozmów z nauczycielkami i dyrektor... więcej
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
W tym praktycznym, popartym konkretnymi przykładami artykule przeczytasz:
- o dokumentowanie przebiegu pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym;
- o tym, jak prowadzić zapisy w dzienniku według obowiązujących przepisów – zapisy te dotyczą organizacji pracy nauczyciela:
- w czasie schodzenia i rozchodzenia się dzieci;
- podczas realizacji treści programowych (w obszarach wynikających z Podstawy programowej).
Z jego treścią powinien się zapoznać każdy nauczyciel!
(…) W poprzednim i w aktualnym rozporządzeniu wymaga się od nauczyciela odnotowywania obecności dzieci na poszczególnych godzinach zajęć w danym dniu. Szkoda, że ten zapis w odniesieniu do placówek wychowania przedszkolnego pozostał bez zmian. Z mojego rozeznania i rozmów z nauczycielkami i dyrektorami przedszkoli wynika, że na przestrzeni ostatnich lat wypracowano skuteczne sposoby odnotowywania pobytu dzieci na poszczególnych zajęciach. W przedszkolach, w których nie ma elektronicznego systemu rejestrowania przychodzących i wychodzących dzieci, nauczycielki odnotowują w dzienniku tylko godzinę wejścia i wyjścia dziecka z sali. Jeżeli dziecko weszło do sali o godzinie 8.00, a wyszło o godzinie 16.00, to oczywiste jest, że korzystało ze wszystkich zajęć organizowanych przez nauczycielkę w ciągu ośmiu godzin pobytu w przedszkolu (wszystkich zajęć, a więc tych realizujących podstawę programową, jak i dodatkowych – jeżeli takie są prowadzone – na które zapisali dziecko rodzice). Codzienne rejestrowanie godziny przyjścia (wyjścia) dziecka do przedszkola jest dla nauczycielki sytuacją trudną, gdyż zamiast prowadzić zajęcia indywidualne (zespołowe) o charakterze kompensacyjnym, zajmuje się kontrolowaniem czasu. Jest to również dla nauczycielki często sytuacja niekomfortowa, ponieważ wysłuchuje ona od rodziców uwag na temat dokładności pomiaru czasu (zegarek naręczny rodzica wskazuje inny czas niż ścienny wiszący w sali). W niektórych placówkach obecność dzieci na poszczególnych godzinach zajęć w danym dniu wyznaczona jest godzinami podanymi przez rodziców w Karcie zgłoszenia dziecka do przedszkola. Jeżeli dziecko przebywa dłużej, niż zadeklarowali rodzice, wówczas nauczycielka w dzienniku zajęć odnotowuje ten fakt. Wszystko, co do tej pory przedszkola wypracowały i co się sprawdziło, jest dobre. Nie może być tak, że nauczycielka rozpoczynając kolejne zajęcie w dzienniku, odnotowuje obecność każdego dziecka.
