Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 647.1 kb
Stron: 3
Id: 144

O zabawkach kształtujących świadomość estetyczną u dzieci

Barbara Sarota   Grudzień 2010

Jako świadomi nauczyciele wiemy, że w okresie dzieciństwa zabawa jest dominującą formą aktywności. Działalność zabawowa pobudza i aktywizuje sferę poznawczą dziecka, wpływa na jego rozwój fizyczny, emocjonalny i motywuje do pracy. Umiejętne jej „zastosowanie” od okresu niemowlęctw... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

inspiracjepedagogizacjascenariusz zajęćwartościzabawkazabawy dowolne

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Grudzień 2010

Jako świadomi nauczyciele wiemy, że w okresie dzieciństwa zabawa jest dominującą formą aktywności. Działalność zabawowa pobudza i aktywizuje sferę poznawczą dziecka, wpływa na jego rozwój fizyczny, emocjonalny i motywuje do pracy. Umiejętne jej „zastosowanie” od okresu niemowlęctwa, poprzez wczesne dzieciństwo, etap wychowania przedszkolnego, aż po pierwsze lata szkoły podstawowej, daje możliwość wychowania człowieka mądrego, aktywnego społecznie, o dobrze rozwiniętej wyobraźni i wysokim potencjale twórczym.


Artykuł może stanowić inspirację do podjęcia z rodzicami w ramach pedagogizacji tematu właściwego doboru zabawek dla dzieci. Przeczytamy w nim m.in. o znaczeniu zabaw spontanicznych dla rozwoju dziecka, o roli i wartości zabawek, o kształtowaniu świadomości estetycznej u dzieci, a przede wszystkim – dowiemy się, czym jest tzw. zabawka dydaktyczna miękka i poznamy jeden z przykładów jej wykonania i zastosowania.


Opracowany przez Autorkę scenariusz zajęć  z wykorzystaniem dydaktycznej zabawki miękkiej można znaleźć
tutaj.