O zabawkach kształtujących świadomość estetyczną u dzieci
Jako świadomi nauczyciele wiemy, że w okresie dzieciństwa zabawa jest dominującą formą aktywności. Działalność zabawowa pobudza i aktywizuje sferę poznawczą dziecka, wpływa na jego rozwój fizyczny, emocjonalny i motywuje do pracy. Umiejętne jej „zastosowanie” od okresu niemowlęctw... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Jako świadomi nauczyciele wiemy, że w okresie dzieciństwa zabawa jest dominującą formą aktywności. Działalność zabawowa pobudza i aktywizuje sferę poznawczą dziecka, wpływa na jego rozwój fizyczny, emocjonalny i motywuje do pracy. Umiejętne jej „zastosowanie” od okresu niemowlęctwa, poprzez wczesne dzieciństwo, etap wychowania przedszkolnego, aż po pierwsze lata szkoły podstawowej, daje możliwość wychowania człowieka mądrego, aktywnego społecznie, o dobrze rozwiniętej wyobraźni i wysokim potencjale twórczym.
Artykuł może stanowić inspirację do podjęcia z rodzicami w ramach pedagogizacji tematu właściwego doboru zabawek dla dzieci. Przeczytamy w nim m.in. o znaczeniu zabaw spontanicznych dla rozwoju dziecka, o roli i wartości zabawek, o kształtowaniu świadomości estetycznej u dzieci, a przede wszystkim – dowiemy się, czym jest tzw. zabawka dydaktyczna miękka i poznamy jeden z przykładów jej wykonania i zastosowania.
Opracowany przez Autorkę scenariusz zajęć z wykorzystaniem dydaktycznej zabawki miękkiej można znaleźć tutaj.