Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 647.1 kb
Stron: 3
Id: 144

O zabawkach kształtujących świadomość estetyczną u dzieci

Barbara Sarota   Grudzień 2010

Jako świadomi nauczyciele wiemy, że w okresie dzieciństwa zabawa jest dominującą formą aktywności. Działalność zabawowa pobudza i aktywizuje sferę poznawczą dziecka, wpływa na jego rozwój fizyczny, emocjonalny i motywuje do pracy. Umiejętne jej „zastosowanie” od okresu niemowlęctw... więcej
Pobierz

Zobacz również

inspiracjepedagogizacjascenariusz zajęćwartościzabawkazabawy dowolne

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Grudzień 2010

Jako świadomi nauczyciele wiemy, że w okresie dzieciństwa zabawa jest dominującą formą aktywności. Działalność zabawowa pobudza i aktywizuje sferę poznawczą dziecka, wpływa na jego rozwój fizyczny, emocjonalny i motywuje do pracy. Umiejętne jej „zastosowanie” od okresu niemowlęctwa, poprzez wczesne dzieciństwo, etap wychowania przedszkolnego, aż po pierwsze lata szkoły podstawowej, daje możliwość wychowania człowieka mądrego, aktywnego społecznie, o dobrze rozwiniętej wyobraźni i wysokim potencjale twórczym.


Artykuł może stanowić inspirację do podjęcia z rodzicami w ramach pedagogizacji tematu właściwego doboru zabawek dla dzieci. Przeczytamy w nim m.in. o znaczeniu zabaw spontanicznych dla rozwoju dziecka, o roli i wartości zabawek, o kształtowaniu świadomości estetycznej u dzieci, a przede wszystkim – dowiemy się, czym jest tzw. zabawka dydaktyczna miękka i poznamy jeden z przykładów jej wykonania i zastosowania.


Opracowany przez Autorkę scenariusz zajęć  z wykorzystaniem dydaktycznej zabawki miękkiej można znaleźć
tutaj.